Firma Motoroma w roku 2023 w swoich silnikach i napędach wprowadziła szereg usprawnień. Zapraszam do przeglądu nowości – wprost od firmy Motoroma.
W silnikach od strony paska do karteru wprowadzono nowe łożysko z kołkiem. Dzięki takiej konstrukcji, łożysko nie musi być mocno osadzone w gnieździe karteru. Dodatkowo luz promieniowy pozostaje bez zmian, zaś łożysko może pracować przy dużo większych prędkościach bez zatarcia. Kolejną zaletą, o której poinformował mnie konstruktor – Roman Kapler, jest zapobieganie wycierania gniazda łożyska w rozgrzanym w karterze.
Dotychczas naciąg paska odbywał się przy pomocy klucza imbusowego S10, który obracał mimośród, na którym zamocowane jest koło pasowe. Obecnie mimośród będzie obracany przy pomocy klucza płaskiego, dostarczanego w komplecie z silnikiem.
Firma opracowała także nowy, lżejszy tłumik rezonansowy, zwiększający moc silnika.
W napędach o zawieszeniu dolnym/ruchomym zastosowano wypory w kształcie płaskownika o dużej wytrzymałości. Wypory zostały wykonane na maszynach CNC.
Wykonujemy również napędy śmigłowe do łodzi!
W roku 2023 tak jak w latach poprzednich firma Motoroma wykonuje następujące silniki:
- z cylindrem poziomym,
- z cylindrem pionowym,
- pod kątem 45 stopni,
- chłodzonym cieczą,
- 2 cylindrowym silnikiem typu Bokser 350 ccm
Nasze napędy wyposażone są w atestowane uprzęże z zawieszeniem górnym lub dolnym firmy Dudek z koszem 1 lub 2 ringowym dzielonym na 2 lub 4 części o kolorach według życzenia oraz 2 lub 3 łopatowym śmigłem.
Charakterystyki, zdjęcia, ceny silników i napędów podane są na stronie www.motoroma.eu.