Na tej stronie znajdują się zamienniki oryginalnych części do popularnych silników stosowanych w napędach. W tym dziale dzielimy się informacjami na temat tańszych części zamiennych oraz akcesoriów. Jeśli macie jakieś zamienniki (części zamienne, ubiory, kaski, akcesoria, itp. – piszcie (leszek-klich@gmail.com).
UWAGA !!!
Żaden z zamienników tu przedstawionych nie był przeze mnie testowany i publikuję je bez sprawdzenia, czy będą działać lub w ogóle pasować. Wszystko co robicie przy swoich silnikach – robicie na własną odpowiedzialność. Nie ma gwarancji, że któryś zamiennik będzie poprawnie działał. Pamiętajcie, że jedynie dystrybutor zapewnia w pełni pewne części zamienne. Proszę brać tez pod uwagę, że zastosowanie zamienników może wiązać się z większą awaryjnością, spadkiem mocy czy poważnym uszkodzeniem silnika i oczywiście utrata gwarancji. Informacje tu zawarte skierowane są tylko dla osób, które znają się na silnikach dwusuwowych. Proszę nie pisać ani nie dzwonić do mnie w sprawie niedziałających zawartych tu zamienników lub uszkodzeń spowodowanych przez te zamienniki.
Stator Simonini i Polini. Aktualizacja: 14 czerwca 2020
Stator o średnicy 79 mm. Taki występuje w Simonini i w Polini. https://smugi.pl/product-pol-10176-Stator-stojan-zaplon-Mokix-d-79mm-4-przewody-Suzuki-AC-Morini-AC-z-zaplonem-IDM.html (źródło: KN) Proszę o potwierdzenie, czy to faktycznie ten model.
Aktualizacja: 09 grudnia 2019
Aktualizacja: 07 grudnia 2017
Akcesoria
- Jako przewód do słuchawek i mikrofonu zastosowałem przewód od starej myszki – kilku żyłowa linka miedziana, wytrzymała, miękka, można spotkać ekranowaną.
- Jako neopren do manetki zastosowałem neopren ze skrobaczki do szyb samochodowych zakupionej w tesco koszt kilka złotych.
- „Gęsią szyję” do mikrofonu (do kasku PPG) kupiłem w sklepie elektrycznym. Był to element halogenowej lampki meblowej, koszt kilkanaście złotych.
- Głośniczki do słuchawek kasku PPG z łącznością 0,5 W można kupić w sklepie elektronicznym. Kosztują grosze.
- Jako kombinezon „lotniczy” można wykorzystać ten zakupiony np. z Lidla 99 zł. (motocyklowy z dobrego grubego materiału z gumowanymi szwami 100% wodo i wiatroszczelny ze ściągaczami i kieszeniami
- Fajne rękawiczki można kupić w Castoramie (skórzano-neoprenowe). Dobrze dopasowane ze ściągaczami na rzep (czerwono czarne) koszt w granicach 35 zł.
- Sklepy i serwisy z pilarkami spalinowymi są kopalnią wszelkiego rodzaju: linek do szarpaczek, przewodów paliwowych przystosowanych do mieszanki, złączek i zacisków.
- Sklepy z częściami samochodowymi a głównie do aut ciężarowych są kopalnią wszelkiego rodzaju gumowego asortymentu, stabilizatorów gumowych, dystansów itp.
pomysłodawca: IzyFly
Części Vittorazi EASY/FLY 100
Oto informacje, które zebrałem w trakcie napraw napędu:
- łożyska wału korbowego: FAG 6204 C 2HRS C3
- sworzeń tłoka fi 14, dł 41.5
- uszczelka cylindra grubość 0.3mm
- uszczelki karteru 0.5mm
- uszczelka gaźnika 1mm
- simmeringi wału dwuwargowe 32/20/7- oryginalnie: LYO 20383 TC 20 32
- gaźnik Walbro WB32
- pierścień tłoka 50x1mm, chromowany
- łożysko igiełkowe tłoka: szer 16.2 mm, wew fi 14 mm, zew 18 mm,
- wstawiono BARIKIT METAL 14X18X16
- łożyska śmigła: duże 6004 C3 FAG, małe SKF 608-2Z C3
- magneto IDM F141 4374, rezystancja cewki zapłonu 290 ohm
- tłok 50 mm, ASSO 2167
- moduł zapłonowy CDI: IDM 54 2523
Tłok do Mostera
Tłok do Mostera który użyłem i pasuje to ,,VERTEX” nr katalogowy 22569 (Yamaha BLASTER 200) oraz łożysko igiełkowe Wosser nr katalogowy N1014 rozm 16x20x22,5.
Pozdrawiam Grzegorz
Mocowanie/wibroizolator rezonansu
Raket 120 – Werenc
Zamiennik a właściwie oryginalną część można nabyć w sklepie Intercars. Nazywa się to: mocowanie filtra powietrza (prawdopodobnie od jakiegoś mercedesa). Producent: FEBI, Nr części: 07614, Koszt: 17,07 zł za sztukę.
Pozdrawiam
Damian z Inowrocławia 😉
Zatrzaski, trzpienie ustalające, trzpienie montażowe, sworznie, wibroizolatory
Informacja z grupy pl.rec.paralotnie opublikowana przez JBinio
Tłoki do różnych silników wg Kajana
Mam parę informacji, gdzie szukać tłoków do naszych silników. Są to tylko wskazówki, gdzie szukać, bo są tłoki różnych roczników i różne rozmiary, ale jak komuś zależy, to znajdzie…
- Moster (to już wiecie) – pasuje tłok Yamahy Blaster 200 lub Kawasaki KDX200. Rozmiar 65,94 mm rok 86-09.
- Simonini Evo – Vosner bardzo dobry to szukać od Husqvarny CR 250,WR250 rok 87-91.
- Walkeriet F 200 – Kawasaki KX 250 sworzeń 15 mm, rok 92-08
- Motoroma – Piaggio Skiper na sklepach Motor landu
- Hirth F 33 – od motoru Gas Gas TXT 280, Pampera 280, rozmiar 75,94 mm
- Simonini Mini 2+ – tez można szukać na motorze Gas Gas EC 250 02r
Jak komu potrzeba jakis tlok to mam sporo informacji na ten temat. Najtańsze tłoki można kupić w Motorland ale nie wszystkie tam znajdziecie. Zaznaczam, że są to wskazówki gdzie szukac bardzo dobrych tlokow Vosnera. W cenie sklepowej, nie kosmicznej, zawsze można zadodzwonić do sprzedawcy i uzgodnić – jak nie pasuje, to odeślesz…
KAJAN
Motoroma JR180
Cylinder Kit Malossi Alu 172cc, Piaggio 125 2T, AC Aprilia/Gilera/Piaggio 125-150 2T AC. Na Allegro (http://allegro.pl/sklep/4889267_mieloch-motocykle) – za 1116 zł. dostajesz w komplecie: cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, uszczelki, sworzeń tłoka, zabezpieczenia sworznia, płytki membrany oraz szpilki wydechu. (podesłał Irek Mądry).
ROTOR – Techno-Fly
Czy to gaźnik do Rotora? Proszę o sprawdzenie, gdyż nie mam potwierdzenia: http://www.mowers4u.com/
TOP80 Miniplane
Kompletny tłok można kupić w Intercars za 160 zł. Numer katalogowy to 069202. (LK: Z tego co się dowiedziałem, nie jest to dokładny odpowiednik tłoka a raczej zamiennik, więc taka modyfikacja jest traktowana przez producenta jako zmiana konstrukcyjna). Oryginalny tłok do TOPa kosztuje 66EU Brutto.
Cylinder kompletny podobnie – razem z kompletnym tłokiem, głowicą i uszczelkami w Intercars kosztuje 600,24 zł. Numer kat. 069200/1 http://sklep.intercars.com.pl/?search=069200#/x
Jeśli ktoś z Was nagminnie łamie plastikowe łączniki kosza, zamiast płacić u dystrybutora 4,60 EU brutto za sztukę (około 19 zł), może sobie zamówić w hurtowni paczkę 10 szt. za 100zł. Chyba że uda mu się kupić jedną sztukę w sklepie. W hurtowni powiedzieli, że to towar mało chodliwy. Sprowadzają te złączki z magazynu we Francji. Ta część nazywa się “korpus złączki banjo” i ma numer 3538 08 10
http://www.normapress.pl/zlacza-przewody-osprzet-lf3000-3538.html
Informacje o Miniplane dzięki: Mirek (mimi31)
Inne złączki: http://www.pneumatig.eu/zlaczka-banjo-8mm-g14.html
UWAGA do TOP80 Miniplane: W dniu 01-03-2016 otrzymałem wiadomość, w której autor stwierdził, że podany wyżej cylinder nie jest prawidłowy! Cylinder do Miniplane TOP 80 jest tutaj: http://www.athenaparts.
http://www.athenaparts.com/
Buy for example: http://buyder.co.uk/
Amortyzatory gumowe
http://www.wibroszczel.pl/przeglad-wg-typow.html
kosztują 9- 12 brutto i sprawdzone przez pilotów!
Rozrusznik Motoroma
Z XII 2017: Minarelli AM6 TZR RS DT – Latam na takim rozruszniku od ponad roku. Kręci, odpala. Zamocowałem go na dwie śruby od czoła. Obejma na fabryczny rozrusznik nie pasuje ponieważ zamiennik jest cieńszy. http://allegro.pl/rozrusznik–
Wielu z Was dzwoni i pyta o rozrusznik do Motoromy, który u producenta sporo kosztuje. Jeden z kolegów przysłał mi katalog, gdzie taki rozrusznik występuje. Na razie tylko tyle wiem, jak znajdzie prawidłowy, na pewno dam znać gdzie szukać i jak kupić.
http://www.fiem.com/prodotti.html
[download id=”15″ format=”1″ autop=”false”]
Jeśli ktoś z Was wie więcej na ten temat zamiennika czy możliwości kupna – proszę o kontakt!
Tanie odprężniki
Sam kupiłem odprężnik “po znajomości i dla stałego klienta” za jedyne 60zł a tu proszę Kajan podał tańsze – 36zł bez znajomości.
http://www.greentools.pl/259-zawory-dekompresyjne
Nie dajmy się robić w konia. To naprawdę te same odprężniki.
Plecionka (osłonka) na linkę manetki 2.50zł za metr
Kupisz u użytkownika: http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=10188122
Pompki paliwa (gruszki) 22zł.
http://www.raksa.com.pl/category/silniki-i-akcesoria-uklady-paliwowe-pompki-paliwa
(informacja z grupy od ElTomek)
Kranik paliwa Solo Parapower 12,35 zł.
Uszczelka pod wydech Ventor
Uszczelka pod kolektor wydechowy Ventora pasuje od malucha (okrągła, nie owalna). Tylko otwory szpilek nie są na 6 mm tylko na 8, chyba że ktoś już ma rozwiercone szpilki na 8. (nadesłał: Dłuugi)
Raket – Cylinder 370 zł.
Średnica:60 mm. Nr katalogowy: 5062942-71. Cylinder kompletny 72870, Średnica 60mm. Nr oryginalny: 5062942-71. Pasuje do: PARTNER K1250.
http://salemserwis.pl/104/showProduct/Cylinder_PARTNER_K1250.html
A teraz inne zdanie: Pojawiła się informacja, że to NIE JEST TEN CYLINDER!!!
Treść maila: Przeglądając Twoją stronę przeczytałem że można kupić w atrakcyjnej cenie zamiennik cylinder kitu do silnika top80. Kupiłem, porównałem, zrobiłem foty i oddałem. To zupełnie co innego, pojemność 70 cc, inne wymiary, wycięcia kanałów itd. Chyba powinieneś usunąć. Poniżej porównanie cylindrów:
Silniki Simonini Mini2
Rozrusznik elektryczny pasuje od Tec Minarelli AM6
Szukaj u użytkownika Allegro MielochMotocykle lub s-x-t_pl.
Przed zakupem proszę sprawdzić czy będzie pasował!
Cena: 198 zł 🙂
Przeznaczony jest do następujących modeli:
Aprilia: AF1 Futura 50; Classic 50 z lat: ’96 – ’01; MX 50; RS 50 z lat: 99-05; RS Extrema 6V 50 z lat: ’95 – ’98; RX 50 6V z lat: ’95 – ’98; RX 50 z lat: ’98 – ’05; Tuono 50
Beta: RK6 Enduro 50 z lat: ’97 – ’02; RR 50 Enduro Alu produkowanych do 2003; RR50 Enduro z lat: ’99 – ’05; RR 50 Enduro produkowanych od ’04; RR 50 Mota Alu produkowanych do 2003; RR 50 Motard produkowanych od 2004; RR 50 produkowanych do 1999; RR 50 Supermoto z lat: ’99 – ’05
Fantic: Caballero 50 produkowanych od 2005; Supermotard 50
Gas Gas: Rookie EC 50 / SM 50
Generic: Trigger 50; Trigger SM 50
HM: CRE 50 Baja / Derapange / Six z lat: ’95 – ’06; CRE 50 Baja / Derapange
Husqvarna: CH Racing 50; SM 50; WXE 50
Keeway: X-Ray 50 Enduro / Supermoto
Malaguti: XSM 50 SM / XTM 50 produkowanych od 2003
MBK: X-Limit 50 Enduro z lat: ’00 – ’02; X-Limit 50 Enduro / X-Limit 50 Supermoto; X-Power 50
Motorhispania: Furia 6V 50; RX 50; RYZ 50; SM 50
Peugeot: XP6 produkowanych od 1999; XP6 Supermoto z lat: ’99 – ’07; XPS Street 50 z lat: ’05 – ’07; XR6 produkowanych od 2001
Rieju: Drac 50; MRX 50 z lat: ’03 – ’06; MRX 50 Pro z lat: ’04 – ’07; MRX 50 Top z lat: ’04 – ’07; MRX 50 Castrol z lat: ’01 – ’02; NKD 50 produkowanych od 2007; RR 50 Castrol z lat: ’00 – ’02; RR 50 Sport z lat: ’03 – ’06; RR 50 Thunder z lat: ’97 – ’02; RRX 50 produkowanych od 2006; RS1 50 z lat: ’01 – ’04; RS1 50 z lat: ’97 – ’00; RS2 Matrix 50 produkowanych od 2002; SMX 50 z lat: ’02 – ’06; SMX 50 Pro Supermotard / Top produkowanych od 2004; Spike X 50 produkowanych od 2006; Spike 50 z lat: ’04 – ’06; Spike 50 Pro 2004; Tango 50
Sherco: Enduro / Supermotard 50 produkowanych od 2003; HRD 50
Yamaha: DT 50 L z lat: ’02 – ’03; DT 50 LC produkowanych od 1998; DT 50 R produkowanych od 1997; DT 50 X SM produkowanych od 2004; RZ 50 2002; TZR 50
Silniki JPX
Szarpanka JPX – 150zł zamiast 350 zł
I nie podróba, ale oryginał !
http://www.greentools.pl/1561-rozrusznik-tecumseh-oregon.html
Tłok: 70zł zamiast 470zł.
Na Allegro jest sprzedawca o pseudonimie Centrum_moto. Posiada części do JPXa.
Opis:
Tłok kpl.do cylindra Malossi 172ccm (Piaggio/Gilera LC) 65,00/16/30,2 Nowy komplet tłoka z pierścieniami, sworzniem i zapinkami. Wymiary zgodnie z rysunkiem poglądowym. D:65mm, L:65mm, d:16mm, C:30,2mm
Co do tłoka – zdania są podzielone. Jedni mówią, że będzie dobry. Prawdopodobnie tłok będzie dobry pod warunkiem, że cylinder jest tulejowany. A jeśli chcecie tulejować, skontaktujcie się z Kajanem.
Membrana do JPXa – 69 zł zamiast 150 zł
Wejdź na Allegro i wyszukaj: Derbi Senda membrana
Niektórzy twierdzą, że membrana jest za mała a niektórzy, że dobra. Bartek wypróbował i membrana pasuje, lecz jest za duża. Aby nie opierała się o wał, należy dodać podkładkę z aluminium o grubości 10mm.
Solo210
Uszczelka pod głowicę SOLO 210 pasuje od Daewoo Tico i to masz trzy, lub lepiej dwie sztuki za 20-30 zł
Jest tu jednak mały “haczyk”. Grzegorz Biernat zauważył, że oryginalna uszczelka głowicy SOLO po wyjęciu z silnika (czyli ułożona) ma 0,8 mm grubości. Zaś TICOwa ma 1,75 mm grubości a po ułożeniu 1,6 mm. Czyli po zamontowaniu TICOwej zmniejszamy stopień sprężania silnika przez oddalenie głowicy o 0,8 mm od wartości fabrycznej. Tak więc bez splanowania głowicy czy cylindra będziemy mieć nieco słabszy silnik. To właśnie “nieco”, ostatnio uniemożliwiło oderwanie się od ziemi mojej lekkiej nadwadze. Po zamianie uszczelki TICOwej 1,6 mm na stosowaną wcześniej miedzianą 0,8 mm moc znacząco wzrosła .
Uszczelka wydechu do SOLO 210 pasuje od Fiata 125p – również od wydechu.
Powyżej jest fotka uszczelki pod wydech do Solo210. Uszczelka pochodzi od Fiata 125p – wydech. Z oryginalnej uszczelki wycinamy dwie uszczelki. Tak więc z kjednej uszczelki mamy dwie uszczelki. Jak się okazało, uszczelka z malucha to ma za małą średnice wewnetrzna i hamuje wydech. Prawidłowa uszczelka musi mieć średnicę wewnętrzną 38 mm (poprzednia ma fi 34mm). (Kajan)
Sworzeń tłoka z łożyskiem igiełkowym
Sworzeń “podejdzie” od Jawy 175. Koszt – kilka złotych. (np tu: http://www.agmot.pl/sklep.php?k=14&cz=6)
Od Jawa175 pasuje również łożysko sworznia tłoka
Cylinder SOLO210
Zatarty, zniszczony cylinder można tulejować. Zobaczcie: https://www.paramotor.com.pl/uratuj-zatarty-cylinder-solo/. I nie wierzcie, że taki cylinder będzie gorszy. Koszt około 300-400 zł zamiast nowego cylindra. Wszystko zależy jaki fachowiec tulejuje i czy potrafi dobrać odpowiedni luz – a to już zwykle tajemnica każdego fachowca.
Cewka ładowania SOLO210 + cewkomoduł
Oryginalną cewkę ładowania WN można w prosty i tani sposób zastąpić cewką od Yamahy (http://www.rooader.pl/?k=katalog&w=&d=4&d1=40#produkt509).
Do kompletu trzeba zmienić cewkomoduł, bo ten oryginalny słoweński nie będzie z nią współpracował. Należy kupić taki: http://moto.allegro.pl/nowa-cewka-modul-suzuki-italjet-atala-aprilia-i1285880068.html#gallery
Użytkownik sprzedający na Allegro: http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=9000836
Pasuje ona do następujących skuterów o pojemności 50cm: APRILIA – Habana 50 chł. powietrzem, SUZUKI – HIR-UP , Adress , Sepia, ITALJET – Formula 50 , Velocifero, ATALA – RIZZATO – Hacker
Taki cewkomoduł pasuje także do Simonini i Motoromy. Jest tani i doskonale się sprawdza.
Cała zmiana cewek zapłonu przy solo to koszt około 150 zł, podczas gdy w serwisie u naszych producentów sama cewka statora to wydatek rzędu 250 zl. Sam zmieniałem cewkę z yamahy i cewkomoduł od Italjet. Taki sam cewkomodul (od Italjet) zakładałem do Walkerjeta DX200. Chodzi super. Niestety statora do Simonini czy Walkerjeta nie udało mi się znaleźć – tzn są podobne ale mają inny wymiar zewnętrzny rdzenia statora. W każdym przypadku zmiany cewki zasilającej cewkomoduł trzeba skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu, bo bywają niewielkie zmiany. Cewkę statora, która zasila cewkomoduł w Solówce najlepiej przewinąć – jak jest możliwość. Podobnie w Simonini. Za stator do Simonini czy Walkerjeta zapłacimy (za nowy w serwisie) około 250 zł a za przewiniecie około 100 zł. Często przewinięta cewka WN na statorze będzie dłużej służyć niż ta oryginalna. Jeśli chodzi o zapłon starszego w Solo gdzie jest tylko koło magnesowe i cewkomoduł, to w razie uszkodzenia cewkomodulu, można taki sam podebrać od pilarki Partner, tylko trzeba podszlifować promień na rdzeniu cewki. Taki zapłon można nabyć za 60 zł. Oryginalna wersja w serwisie to koszt 260 zł.
Kajan
Zestaw iskrownik oraz magneto. Część ta pasuje do następujących skuterów o pojemności 50cm:
ATALA RIZATTO – HACKER, DERBI – VAMOS 25 93 – 97 R, MALAGUTI – CROSSER, SUZUKI – ADDRESS , SEPIA, TGB/WINKING – AKROS 50 97 R , BR1 303RS , BFI F409
http://moto.allegro.pl/stator-iskrownik-suzuki-tgb-malaguti-atala-derbi-i1268786040.html
Te statory chodzą razem z tym cewkomodułem (od JAGODY z Allegro)
Adik
Łożyska dużego koła Moster
Oznaczenie 6004-C-2HRS C3 wchodzą 2 sztuki.
Jeśli macie jeszcze jakieś “patenty” na zamienniki – piszcie: leszek.klich@gmail.com
Wszystkie informacje tu zawarte nie były przeze mnie testowane i zdaję się na to, co mówią inni. Wszystko co robicie przy swoich silnikach – robicie na własną odpowiedzialność. Nie ma gwarancji, że któryś zamiennik będzie poprawnie działał…
22 odpowiedzi na „Tańsze zamienniki”