Tańsze zamienniki

Na tej stronie znajdują się zamienniki oryginalnych części do popularnych silników stosowanych w napędach.  W tym dziale dzielimy się informacjami na temat tańszych części zamiennych oraz akcesoriów. Jeśli macie jakieś zamienniki (części zamienne, ubiory, kaski, akcesoria, itp. – piszcie (leszek-klich@gmail.com).

UWAGA !!!

Żaden z zamienników tu przedstawionych nie był przeze mnie testowany i publikuję je bez sprawdzenia, czy będą działać lub w ogóle pasować. Wszystko co robicie przy swoich silnikach – robicie na własną odpowiedzialność. Proszę nie pisać ani nie dzwonić do mnie w sprawie niedziałających zawartych tu zamienników lub uszkodzeń spowodowanych przez te zamienniki.

Szarpaczka do Mostera Classic

Na Allegro można nabyć szarpaczkę Tecumseh MV 100 S, która idealnie wymiarowo pasuje do Vittorazi Moster Classic. Wydaje się być bardzo solidna. Cena na allegro wraz z przesyłką – ok 108zł. (info dzięki Adamowi).

Aktualizacja: 09 grudnia 2019

 
Mam taka poradę dla osób, które będę wymieniać magneto w Motoromie: w moim puściły nity. Można się udać do kowala (taki od resorów) i spróbować je zakuć na nowo. Ale postanowiłem kupić nowe. Tak jak ktoś podał pasuje od SUZUKI AD ITALJET TGB MORIN. Koszt ZAMIENNIKA około 100PLN razem ze statorem. Po wymianie miałem poważne problemy z zapłonem. Co kilka minut się przestawiał, do tego stopnia, że brakowało już regulacji i trzeba było kombinować z obracaniem cewek statora. W końcu udało się zapłon ustawić. Po 10 min lotu silnik zgasł, bo spalił się stator. Założyłem oryginalny. To samo. Ww międzyczasie zapłon ponownie się przestawił. Podejrzewając, że magnesy mogą zmieniać położenie kupiłem nowy zestaw magneta ze statorem i cewkomoduł. Na wszelki wypadek dodatkowy stator za 40 PLN.  Po wymianie te same problemy z ustawieniem zapłonu. Potem to co poprzednio – spalony stator.
 
Ostatecznie poszukałem magneta wyglądającego jak oryginał (posiada na boku obudowy karby, które trzymają magnesy). Sprzedawane jako Suzuki Katana lub Address Koszt  ze statorem około 180 PLN. http://motocentergroup.pl/stator-suzuki-katana-50-lc,3,12913,10300 Po założeniu wszystko działa. Cewkomoduł okazał się być sprawny.  Po rozebraniu zamiennika magneto, magnesy można było w miarę swobodnie przesuwać. Klej którym były przyklejone nie wytrzymał obrotów. Do tego mają prawdopodobnie inną siłę, co powoduje przegrzanie i przepalenie cewki statora.
autor: Tomek
 
 

Aktualizacja: 07 grudnia 2017

 

Akcesoria

  1. Jako przewód do słuchawek i mikrofonu zastosowałem przewód od starej myszki – kilku żyłowa linka miedziana, wytrzymała, miękka, można spotkać ekranowaną.
  2. Jako neopren do manetki zastosowałem neopren ze skrobaczki do szyb samochodowych zakupionej w tesco koszt kilka złotych.
  3. „Gęsią szyję” do mikrofonu (do kasku PPG) kupiłem w sklepie elektrycznym. Był to element halogenowej lampki meblowej, koszt kilkanaście złotych.
  4. Głośniczki do słuchawek kasku PPG z łącznością 0,5 W można kupić w sklepie elektronicznym.  Kosztują grosze.
  5. Jako kombinezon „lotniczy” można wykorzystać ten zakupiony np. z Lidla 99 zł. (motocyklowy z dobrego grubego materiału z gumowanymi szwami 100% wodo i wiatroszczelny ze ściągaczami i kieszeniami
  6. Fajne rękawiczki można kupić w Castoramie  (skórzano-neoprenowe). Dobrze dopasowane ze ściągaczami na rzep (czerwono czarne) koszt w granicach 35 zł.
  7. Sklepy i serwisy z pilarkami spalinowymi są kopalnią wszelkiego rodzaju: linek do szarpaczek, przewodów paliwowych przystosowanych do mieszanki, złączek i zacisków.
  8. Sklepy z częściami samochodowymi a głównie do aut ciężarowych są kopalnią wszelkiego rodzaju gumowego asortymentu, stabilizatorów gumowych, dystansów itp.

pomysłodawca: IzyFly

Części Vittorazi EASY/FLY 100

Oto informacje, które zebrałem w trakcie napraw napędu:

  • łożyska wału korbowego: FAG 6204 C 2HRS C3
  • sworzeń tłoka fi 14, dł 41.5
  • uszczelka cylindra grubość 0.3mm
  • uszczelki karteru 0.5mm
  • uszczelka gaźnika 1mm
  • simmeringi wału dwuwargowe 32/20/7- oryginalnie: LYO 20383 TC 20 32
  • gaźnik Walbro WB32
  • pierścień tłoka 50x1mm, chromowany
  • łożysko igiełkowe tłoka: szer 16.2 mm, wew fi 14 mm, zew 18 mm,
  • wstawiono BARIKIT METAL 14X18X16
  • łożyska śmigła: duże 6004 C3 FAG, małe SKF 608-2Z C3
  • magneto IDM F141 4374, rezystancja cewki zapłonu 290 ohm
  • tłok 50 mm, ASSO 2167
  • moduł zapłonowy CDI: IDM 54 2523

Tłok do Mostera

Tłok do Mostera który użyłem i pasuje to ,,VERTEX” nr katalogowy 22569 (Yamaha  BLASTER 200) oraz łożysko igiełkowe Wosser nr katalogowy N1014 rozm 16x20x22,5.
Pozdrawiam Grzegorz

Mocowanie/wibroizolator rezonansu
Raket 120 – Werenc

Zamiennik a właściwie oryginalną część można nabyć w sklepie Intercars. Nazywa się to: mocowanie filtra powietrza (prawdopodobnie od jakiegoś mercedesa). Producent: FEBI, Nr części: 07614, Koszt: 17,07 zł za sztukę.
Pozdrawiam
Damian z Inowrocławia 😉

Zatrzaski, trzpienie ustalające, trzpienie montażowe, sworznie, wibroizolatory

http://www.kipp.pl/App/WebObjects/XSeMIPSKIPPPL.woa/cms/page/locale.plPL/pid.1099.1130.1226/agid.13221/ecm.ag/Zatrzaski-trzpienie-ustalaj%C4%85ce-trzpienie-monta%C5%BCowe.html

Informacja z grupy pl.rec.paralotnie opublikowana przez JBinio

Motoroma JR180

Komplet do Motoromy

Komplet do Motoromy

Cylinder Kit Malossi Alu 172cc, Piaggio 125 2T, AC Aprilia/Gilera/Piaggio 125-150 2T AC. Na Allegro (http://allegro.pl/sklep/4889267_mieloch-motocykle) – za 1116 zł. dostajesz w komplecie: cylinder, głowicę, tłok, pierścienie, uszczelki, sworzeń tłoka, zabezpieczenia sworznia, płytki membrany oraz szpilki wydechu. (podesłał Irek Mądry).

ROTOR – Techno-Fly

Czy to gaźnik do Rotora? Proszę o sprawdzenie, gdyż nie mam potwierdzenia: http://www.mowers4u.com/tillotson-tillotson-hl424-carburetor-stihl-p-889.html

TOP80 Miniplane

Kompletny tłok można kupić  w Intercars za 160 zł. Numer katalogowy to 069202. (LK: Z tego co się dowiedziałem, nie jest to dokładny odpowiednik tłoka a raczej zamiennik, więc taka modyfikacja jest traktowana przez producenta jako zmiana konstrukcyjna). Oryginalny tłok do TOPa kosztuje 66EU Brutto.

Cylinder kompletny podobnie – razem z kompletnym tłokiem, głowicą i uszczelkami w Intercars kosztuje 600,24 zł. Numer kat. 069200/1 http://sklep.intercars.com.pl/?search=069200#/x

Jeśli ktoś z Was nagminnie łamie plastikowe łączniki kosza, zamiast płacić u dystrybutora 4,60 EU brutto za sztukę (około 19 zł), może sobie zamówić w hurtowni paczkę 10 szt. za 100zł. Chyba że uda mu się kupić jedną sztukę w sklepie. W hurtowni powiedzieli, że to towar mało chodliwy. Sprowadzają te złączki z magazynu we Francji. Ta część nazywa się „korpus złączki banjo” i ma numer 3538 08 10
http://www.normapress.pl/zlacza-przewody-osprzet-lf3000-3538.html

Informacje o Miniplane dzięki: Mirek (mimi31)

Inne złączki: http://www.pneumatig.eu/zlaczka-banjo-8mm-g14.html

UWAGA do TOP80 Miniplane: W dniu 01-03-2016 otrzymałem wiadomość, w której autor stwierdził, że podany wyżej cylinder nie jest prawidłowy! Cylinder do Miniplane TOP 80 jest tutaj: http://www.athenaparts.com/eng/kits/view/637/cylinder-kit-without-head-o-47-6-80-cc-long-stroke

Oryginalna wiadomość:
These are 7 heatsink! 80ccm. Long stroke!!
 

Amortyzatory gumowe

http://www.wibroszczel.pl/przeglad-wg-typow.html

kosztują 9- 12 brutto i sprawdzone przez pilotów!


Rozrusznik Motoroma

Z XII 2017: Minarelli AM6 TZR RS DT – Latam na takim rozruszniku od ponad roku. Kręci, odpala. Zamocowałem go na dwie śruby od czoła. Obejma na fabryczny rozrusznik nie pasuje ponieważ zamiennik jest cieńszy. http://allegro.pl/rozrusznikminarelli-am6-tzr-rs-dt-rieju-tanio-i6752568874.html W moim wypadku zdało to egzamin i jestem zadowolony. Koszt rozrusznika 100 zł.  <= PROSZĘ O INFORMACJE, CZY  TEN ROZRUSZNIK FAKTYCZNIE PASUJE.

Wielu z Was dzwoni i pyta o rozrusznik do Motoromy, który u producenta sporo kosztuje. Jeden z kolegów przysłał mi katalog, gdzie taki rozrusznik występuje. Na razie tylko tyle wiem, jak znajdzie prawidłowy, na pewno dam znać gdzie szukać i jak kupić.

http://www.fiem.com/prodotti.html

[download id=”15″ format=”1″ autop=”false”]

Jeśli ktoś z Was wie więcej na ten temat zamiennika czy możliwości kupna – proszę o kontakt!


Tanie odprężniki

Sam kupiłem odprężnik „po znajomości i dla stałego klienta” za jedyne 60zł a tu proszę Kajan podał tańsze – 36zł bez znajomości.

Odprężnik w normalnej cenie

http://www.greentools.pl/259-zawory-dekompresyjne

Nie dajmy się robić w konia. To naprawdę te same odprężniki.

Plecionka (osłonka) na linkę manetki 2.50zł za metr


Kupisz u użytkownika: http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=10188122

Pompki paliwa (gruszki) 22zł.



http://www.raksa.com.pl/category/silniki-i-akcesoria-uklady-paliwowe-pompki-paliwa
(informacja z grupy od ElTomek)


Kranik paliwa Solo Parapower 12,35 zł.

Zawór paliwa na przewód 6mm B&S. Przewód o średnicy 6 mm, kranik prosty.Numer części oryginalnej BRIGGS & STRATTON : 493960 / 494768 / 698183. Zastępuje Briggs & Stratton 493960, 494768, 698183.
http://www.malyogrod.pl/index.php?products=product&prod_id=2950

Uszczelka pod wydech Ventor


Uszczelka pod kolektor wydechowy Ventora pasuje od malucha (okrągła, nie owalna). Tylko otwory szpilek nie są na 6 mm tylko na 8, chyba że ktoś już ma rozwiercone szpilki na 8. (nadesłał: Dłuugi)

Raket – Cylinder 370 zł.


 

Zamiennik cylindra kompletny PARTNER K1250.
Średnica:60 mm. Nr katalogowy: 5062942-71. Cylinder kompletny 72870, Średnica 60mm.  Nr oryginalny: 5062942-71. Pasuje do: PARTNER K1250.

http://salemserwis.pl/104/showProduct/Cylinder_PARTNER_K1250.html

A teraz inne zdanie: Pojawiła się informacja, że to NIE JEST TEN CYLINDER!!!

Treść maila: Przeglądając Twoją stronę przeczytałem że można kupić w atrakcyjnej cenie zamiennik cylinder kitu do silnika top80. Kupiłem, porównałem, zrobiłem foty i oddałem. To zupełnie co innego, pojemność 70 cc, inne wymiary, wycięcia kanałów itd. Chyba powinieneś usunąć. Poniżej porównanie cylindrów:

20130314_103908 20130314_104026 20130314_104051 20130314_104101

 

Silniki Simonini Mini2


Rozrusznik elektryczny pasuje od Tec Minarelli AM6

Szukaj u użytkownika Allegro MielochMotocykle lub s-x-t_pl.
Przed zakupem proszę sprawdzić czy będzie pasował!

Cena: 198 zł 🙂

Przeznaczony jest do następujących modeli:
Aprilia: AF1 Futura 50; Classic 50 z lat: ’96 – ’01; MX 50; RS 50 z lat: 99-05; RS Extrema 6V 50 z lat: ’95 – ’98; RX 50 6V z lat: ’95 – ’98; RX 50 z lat: ’98 – ’05; Tuono 50
Beta: RK6 Enduro 50 z lat: ’97 – ’02; RR 50 Enduro Alu produkowanych do 2003; RR50 Enduro z lat: ’99 – ’05; RR 50 Enduro produkowanych od ’04; RR 50 Mota Alu produkowanych do 2003; RR 50 Motard produkowanych od 2004; RR 50 produkowanych do 1999; RR 50 Supermoto z lat: ’99 – ’05
Fantic: Caballero 50 produkowanych od 2005; Supermotard 50
Gas Gas: Rookie EC 50 / SM 50
Generic: Trigger 50; Trigger SM 50
HM: CRE 50 Baja / Derapange / Six z lat: ’95 – ’06; CRE 50 Baja / Derapange
Husqvarna: CH Racing 50; SM 50; WXE 50
Keeway: X-Ray 50 Enduro / Supermoto
Malaguti: XSM 50 SM / XTM 50 produkowanych od 2003
MBK: X-Limit 50 Enduro z lat: ’00 – ’02; X-Limit 50 Enduro / X-Limit 50 Supermoto; X-Power 50
Motorhispania: Furia 6V 50; RX 50; RYZ 50; SM 50
Peugeot: XP6 produkowanych od 1999; XP6 Supermoto z lat: ’99 – ’07; XPS Street 50 z lat: ’05 – ’07; XR6 produkowanych od 2001
Rieju: Drac 50; MRX 50 z lat: ’03 – ’06; MRX 50 Pro z lat: ’04 – ’07; MRX 50 Top z lat: ’04 – ’07; MRX 50 Castrol z lat: ’01 – ’02; NKD 50 produkowanych od 2007; RR 50 Castrol z lat: ’00 – ’02; RR 50 Sport z lat: ’03 – ’06; RR 50 Thunder z lat: ’97 – ’02; RRX 50 produkowanych od 2006; RS1 50 z lat: ’01 – ’04; RS1 50 z lat: ’97 – ’00; RS2 Matrix 50 produkowanych od 2002; SMX 50 z lat: ’02 – ’06; SMX 50 Pro Supermotard / Top produkowanych od 2004; Spike X 50 produkowanych od 2006; Spike 50 z lat: ’04 – ’06; Spike 50 Pro 2004; Tango 50
Sherco: Enduro / Supermotard 50 produkowanych od 2003; HRD 50
Yamaha: DT 50 L z lat: ’02 – ’03; DT 50 LC produkowanych od 1998; DT 50 R produkowanych od 1997; DT 50 X SM produkowanych od 2004; RZ 50 2002; TZR 50

Silniki JPX


Szarpanka JPX – 150zł zamiast 350 zł

I nie podróba, ale oryginał !
http://www.greentools.pl/1561-rozrusznik-tecumseh-oregon.html

Tłok: 70zł zamiast 470zł.

Na Allegro jest sprzedawca o pseudonimie Centrum_moto. Posiada części do JPXa.

Opis:

Tłok kpl.do cylindra Malossi 172ccm (Piaggio/Gilera LC) 65,00/16/30,2 Nowy komplet tłoka z pierścieniami, sworzniem i zapinkami. Wymiary zgodnie z rysunkiem poglądowym. D:65mm, L:65mm, d:16mm, C:30,2mm

Tłok do JPX za 70 zł.

Co do tłoka – zdania są podzielone. Jedni mówią, że będzie dobry. Prawdopodobnie tłok będzie dobry pod warunkiem, że cylinder jest tulejowany. A jeśli chcecie tulejować, skontaktujcie się z Kajanem.

Membrana do JPXa – 69 zł zamiast 150 zł

Wejdź na Allegro i wyszukaj: Derbi Senda membrana

Membrana JPX

Niektórzy twierdzą, że membrana jest za mała a niektórzy, że dobra. Bartek wypróbował i membrana pasuje, lecz jest za duża. Aby nie opierała się o wał, należy dodać podkładkę z aluminium o grubości 10mm.

Solo210


Uszczelka pod głowicę SOLO 210 pasuje od Daewoo Tico i to masz trzy, lub lepiej dwie sztuki za 20-30 zł

Kup uszczelkę głowicy Tico i masz 3 uszczelki Solo 210

Jest tu jednak mały „haczyk”. Grzegorz Biernat zauważył, że oryginalna uszczelka głowicy SOLO po wyjęciu z silnika (czyli ułożona) ma 0,8 mm grubości. Zaś TICOwa ma 1,75 mm grubości a po ułożeniu 1,6 mm. Czyli po zamontowaniu TICOwej zmniejszamy stopień sprężania silnika przez oddalenie głowicy o 0,8 mm od wartości fabrycznej. Tak więc bez splanowania głowicy czy cylindra będziemy mieć nieco słabszy silnik. To właśnie „nieco”, ostatnio uniemożliwiło oderwanie się od ziemi mojej lekkiej nadwadze. Po zamianie uszczelki TICOwej 1,6 mm  na stosowaną wcześniej miedzianą 0,8 mm moc znacząco wzrosła .

Uszczelka wydechu do SOLO 210 pasuje od Fiata 125p – również od wydechu.

Uszczelka Fiat 125p – wydech

Powyżej jest fotka uszczelki pod wydech do Solo210. Uszczelka pochodzi od Fiata 125p – wydech. Z oryginalnej uszczelki wycinamy dwie uszczelki. Tak więc z kjednej uszczelki mamy dwie uszczelki. Jak się okazało, uszczelka z malucha to ma za małą średnice wewnetrzna i hamuje wydech. Prawidłowa uszczelka musi mieć średnicę wewnętrzną 38 mm (poprzednia ma fi 34mm). (Kajan)

Sworzeń tłoka z łożyskiem igiełkowym

Sworzeń „podejdzie” od Jawy 175. Koszt – kilka złotych. (np tu: http://www.agmot.pl/sklep.php?k=14&cz=6)

Sworzeń tłoka Jawa175

Od Jawa175 pasuje również łożysko sworznia tłoka

Łożysko sworznia Jawa175

Cylinder SOLO210

Zatarty, zniszczony cylinder można tulejować. Zobaczcie: https://www.paramotor.com.pl/uratuj-zatarty-cylinder-solo/. I nie wierzcie, że taki cylinder będzie gorszy. Koszt około 300-400 zł zamiast nowego cylindra. Wszystko zależy jaki fachowiec tulejuje i czy potrafi dobrać odpowiedni luz – a to już zwykle tajemnica każdego fachowca.

Cewka ładowania SOLO210 + cewkomoduł

Oryginalną  cewkę ładowania WN można w prosty i tani sposób zastąpić cewką od Yamahy (http://www.rooader.pl/?k=katalog&w=&d=4&d1=40#produkt509).

Do kompletu trzeba zmienić cewkomoduł, bo ten oryginalny słoweński nie będzie z nią współpracował. Należy kupić taki:  http://moto.allegro.pl/nowa-cewka-modul-suzuki-italjet-atala-aprilia-i1285880068.html#gallery

Cewkomoduł

Użytkownik sprzedający na Allegro: http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=9000836

Pasuje ona do następujących skuterów o pojemności 50cm: APRILIA – Habana 50 chł. powietrzem, SUZUKI – HIR-UP , Adress , Sepia, ITALJET – Formula 50 , Velocifero, ATALA – RIZZATO – Hacker

Taki cewkomoduł pasuje także do Simonini i Motoromy. Jest tani i doskonale się sprawdza.

Cała zmiana cewek zapłonu przy solo to koszt około 150 zł, podczas gdy w serwisie u naszych producentów sama cewka statora to wydatek rzędu 250 zl. Sam zmieniałem cewkę z yamahy i cewkomoduł od Italjet. Taki sam cewkomodul (od Italjet) zakładałem do Walkerjeta DX200. Chodzi super. Niestety statora do Simonini czy Walkerjeta nie udało mi się znaleźć – tzn są podobne ale mają inny wymiar zewnętrzny rdzenia statora. W każdym przypadku zmiany cewki zasilającej cewkomoduł trzeba skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu, bo bywają niewielkie zmiany. Cewkę statora, która zasila cewkomoduł w Solówce najlepiej przewinąć – jak jest możliwość. Podobnie w Simonini.  Za stator do Simonini czy Walkerjeta zapłacimy (za nowy w serwisie) około 250 zł a za przewiniecie około 100 zł. Często przewinięta cewka WN na statorze będzie dłużej służyć niż ta oryginalna. Jeśli chodzi o zapłon  starszego w Solo gdzie jest tylko koło magnesowe i cewkomoduł, to w razie uszkodzenia cewkomodulu, można taki sam podebrać od pilarki Partner, tylko trzeba podszlifować promień na rdzeniu cewki. Taki zapłon można nabyć za 60 zł. Oryginalna wersja w serwisie to koszt 260 zł.

Kajan


Zestaw iskrownik oraz magneto. Część ta pasuje do następujących skuterów o pojemności 50cm:

ATALA RIZATTO – HACKER, DERBI – VAMOS 25 93 – 97 R, MALAGUTI – CROSSER, SUZUKI – ADDRESS , SEPIA, TGB/WINKING – AKROS 50 97 R , BR1 303RS , BFI F409

http://moto.allegro.pl/stator-iskrownik-suzuki-tgb-malaguti-atala-derbi-i1268786040.html
Te statory chodzą razem z tym cewkomodułem (od JAGODY z Allegro)

Adik


 Łożyska dużego koła Moster

Oznaczenie 6004-C-2HRS C3 wchodzą 2 sztuki.


Jeśli macie jeszcze jakieś „patenty” na zamienniki – piszcie: leszek.klich@gmail.com

Wszystkie informacje tu zawarte nie były przeze mnie testowane i zdaję się na to, co mówią inni. Wszystko co robicie przy swoich silnikach – robicie na własną odpowiedzialność. Nie ma gwarancji, że któryś zamiennik będzie poprawnie działał…

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

22 odpowiedzi na „Tańsze zamienniki

  1. BARTEK komentarz:

    witam posiadam obecnie quada z silnikiem lombardini lga340 i potrzebuje do niego rozrusznik elektryczny.podaje numer z rozrusznika- STARTER PN0001A/NO SERIA N 0001276 12V 0.3KW SX PODAM JESZCZE NUMER Z TABLICZKI ZNAMIONOWEJ LOMBARDINI LGA 340 K392631 4849779 4200G 1’I POTRZEBUJE JAKIS ZAMENNIK NIE DROGI CO BY MI PAN POLECIŁ I W JAKIEJ CENIE PROSZE O POMOC

  2. Stanisław komentarz:

    Uszczelkę pod głowicę do solo 210 sam sobie wyciąłem z blachy Cu o gr. 0.2 mm. Przed założeniem wygrzałem nad palnikiem. Nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do uszczelki oryg. o gr. 0.8 mm.

  3. Robert komentarz:

    Witam wie ktoś może jakie pierścionki pasuja do walkerjet dx 200 bo czesi są jacyś nierozmowni.
    pozdrawiam

  4. mgil komentarz:

    Tłok do mostera to skracany tlok od yamahy blaster 200cm rozmiar 65,94mm.

  5. Bartek komentarz:

    Hej,jeszcze jedna nowinka ,zawór membranowy do JPX pasuje od silnika minarelii AM-6 kupiłem na allegro nówkę za 30 zł oryginał ale od osoby prywatnej jest taki sam ,też pokryty gumą:).

  6. Jarek_NT komentarz:

    Witam. Może wiecie gdzie można kupić filtr stożkowy do Hirtha F33?

  7. aldi1965 komentarz:

    Mam wątpliwości co do zamiennika cylindra Radne Raket. Okno kanału ssącego jest wyższy o ok. 2mm. W związku z tym w dolnym położeniu tłoka dolny pierścień widać w oknie ssącym. Obawiam się że w czasie pracy pierścień może się wyłamać. Może ktoś mi doradzi co zrobić. Przede mną perspektywa zakupu oryginału za 250 euro.

    • jcool komentarz:

      Aldi wymieniłeś ten cylinder z tłokiem (zamiennik) czy użyłeś orginał?

      • jcool komentarz:

        CYLINDER PARTNER K1250 pasuje IDEALNIE, a nawet działa 100%bez zastrzeżeń wiem wymieniłem i latam

        • ZAMIENNIK RAKET komentarz:

          zamiennik Partner 125 nadal działa bez zastrzeżeń

          • Łukasz Ciszewski komentarz:

            Kupiłem w/w cylinder. Rozmawiałem ze sprzedawcą: made in Taiwan. Założyłem cylinder i tłok z pierścieniami. Wszystko pasuje. Łożysko igiełkowe musiałem kupić oryginalne. Odpał bez zastrzeżeń. Po pół godziny pracy na jałowym biegu kolejne pół godziny na wyższych obrotach. Temperatura głowicy nie przekracza 110stC. Dziś wykonałem 2 loty po pół godziny. Pierwszy delikatnie a w drugim chwilami dawałem w palnik do oporu. Pracuje bez zająknięcia.

    • Łukasz Ciszewski komentarz:

      W oknach cylindra silnika 2suwowego(nie tylko w Radne Raket 120) widać pierścienie. To normalne. Ważne żeby w żadnym oknie nie pojawił się zamek pierścienia (możliwość wyłamania). Jeśli ktoś chce pogadać o sprawach technicznych podaje tel. 721 127 091

  8. ppg komentarz:

    Ps zamiennik -część alternatywnw tańsza ale nie do przerube szlifowania ,docinania itp

  9. ppg komentarz:

    hmmm .
    dobra rada pożycz ,zrób nadgodziny kup co mabyć i lataj a takie zamienniki stosuj w napędach budowanych od podstaw na mz itd . pozdrawiam

  10. Bartek komentarz:

    Tłok od JPX-a za 70zł spisuje się super,tydzien temu przytarłem ale nie spaliło denka ,przejechałem papierem wodnym ruszyłem pierścienie i godzinke wczoraj polatałem.W trakcie załatwiania są cylindry.

  11. Grzegorz komentarz:

    W uzupełnieniu do wcześniejszego postu:
    Po zamianie uszczelki TICOwej 1,6 mm na stosowaną wcześniej miedzianą 0,8mm moc znacząco wzrosła .Udało mi się wczoraj rozpocząć docieranie wyremontowanego silnika w locie.
    Eksperyment kosztował mnie 30 zł i stracony dzień lotny.

    Leszku – myślę, że warto uwzględnić te uwagi w artykule o zamiennikach.

  12. Grzegorz komentarz:

    Witam .
    Moje uwagi do tematu:
    // Uszczelka pod głowicę SOLO 210 pasuje od Daewoo Tico //.
    Oryginalna uszczelka głowicy SOLO po wyjęciu z silnika (czyt. ułożona) ma 0,8 mm grubości. Zaś TICOwa ma 1,75 mm grubości a po ułożeniu 1,6 mm .
    Czyli po zamontowaniu TICOwej zmniejszamy stopień sprężania silnika przez oddalenie głowicy o 0,8 mm od wartości fabrycznej.
    Tak więc bez splanowania głowicy czy cylindra będziemy mieć nieco słabszy silnik.

    To właśnie „nieco”, ostatnio uniemożliwiło oderwanie się od ziemi mojej lekkiej nadwadze. No ale bieg przełajowy wyszedł mi przepięknie ;))

  13. husqvarniarz komentarz:

    a ja kupiłem w serwisie husqvarny odprężnik aż za 80 zł! – bo wydawało mi się, że przepuszcza. A tu proszę, można taniej? można. Serdecznie dziękuję za wskazówki.

  14. cewkomoduł motoroma komentarz:

    Podpowiedzcie mi bo się pogubiłem jaki cewko moduł do motoromy jeżeli chce kupić.Z góry dzięki za pomoc.

  15. krzywy komentarz:

    uczczelka pod głowicę do solo 210 też pasuje od TICO , kupiłem za 20 zł i mam dwie uszczelki , wystarczy dociąc i wywiercic otwory – za te pieniądze warto poświęcic chwilę pracy , włożyłem do napędu i wszystko gra , nic nie cieknie . dzięki za podpowiedź. pzdr.

  16. krzywy komentarz:

    potwierdzam , że uszczelka pod tłumik solo 210 pasuje od fiata 125p , kupiłem komplet za 6 zł (w komplecie są 2 uszczelki takie jak na zdjęciu powyżej) wystarczyło dociąc i mam 4 uszczelki!!! dzięki za podpowiedź.

  17. pzemeks komentarz:

    witam jeśli chodzi o rozrusznik to policzcie zęby na starych rozrusznikach mają 16 zębów (orginalne do napędów paralotniowych)a te na allegro maja na 100% 14 zębów dziwne że będą pasowały(obojętne że to bedzie rozrusznik kos za 100zł czy minarelli za 200zł)