Firma APCO zaprojektowała superszybkie skrzydło NRG dedykowane do szybkich slalomów oraz przelotów. Jak twierdzi firma, przy t ak dużej prędkości, skrzydło charakteryzuje się także stabilnością i bezpieczeństwem przy manewrach. Skrzydło NRG jest przeznaczone do wyścigów pomiędzy pylonami lub do dalekich przelotów. Wyposażono go w system OAA – One Action Acceleration i dzieki temu skrzydło uzyskuje prędkość nawet powyżej 75km/h. Firma żartobliwie „ostrzega”, że prędkość, jaką rozwija nowy NRG, pozwala zostawić inne skrzydła za sobą, pozostawiając za sobą tylko dym, zaś wciśnięcie belki speed systemu to jak lot rakietą.
STABILNOŚĆ – prędkość i zwrotność jest niczym, jeśli zabranie stabilności. Skrzydło NRG wyposażone zostało w profil reflex znany ze skrzydeł Force oraz Lift. To rozwiązanie, w połączeniu z dużym obciążeniem powierzchni skrzydła pozwala na zachowanie wysokiej stabilności skrzydła. Dodatkowe sterówki zapewniają zachowanie profilu reflex i tym samym gwarantują najwyższy stopień bezpieczeństwa.
ŁATWY START – firma Apco przyzwyczaiła nas do skrzydeł, które banalnie łatwo startują. Skrzydło NRG wstaje równie łatwo. Przy podnoszeniu, skrzydło wyskakuje nad pilota zatrzymuje się bezpośrednio nad głową i czeka na reakcję pilota.
APCO NRG jest przeznaczone jest dla pilotów, którzy lubią poszaleć, ale także dla pilotów, którzy pragną pokonywać ogromne odległości.
A teraz wyposażenie skrzydła:
OAA® – one action acceleration – zintegrowane trymery ze speed systemem
Vectran and Kevlar Competition lines combine for optimized performance.
3 opcjonalne konfiguracje sterówek dla zapewnienia komfortu pilota.
Ulepszony system dodatkowego sterowania do szybkich lotów w slalomie.
Sprawdzony w innych skrzydłach profil Reflex dla maksymalnej stabilności w ekstremalnych warunkach wyścigowych.
SRS systemem automatycznego wyjścia z przeciągnięcia
Zawory HIT zwiększają stabilność przy dowolnym kącie natarcia.
Kolorystyka skrzydeł NRG
Dane techniczne
18 | 20 | |
Kod produktu | 38100 | 38200 |
Cele | 18.7 | 20 |
Powierzchnia [m2] | 16.56 | 17.7 |
Powierzchnia w rzucie [m2] | 23.18 | 24.8 |
Rozpiętość [m] | 9.53 | 10.08 |
Rozpiętość w rzucie [m] | 7.96 | 9.97 |
Wydłużenie | 4.86 | 5.08 |
Wydłużenie w rzucie | 3.83 | 4 |
Waga pilota (masa startowa) [kg] | 70-115 | 90-135 |
Waga [kg] | 4 | 4.3 |
Jeśli macie pytania odnośnie skrzydła, kontaktujcie się z Walterem.
www.airaction.pl
mail: xcwalter@o2.pl
telefon: 0-502-403-765
źródło: Apco Aviation
Witam. Chciałbym się podzielić opinią na temat NRG(po 7 lotach). Powiem krótko: God bless Izrael. Prędkość max mierzona z dwóch kierunków 72km/h (80+65/2). skrzydło 18 moja waga to 75 kg napęd jpx 25hp.Na słabszym idzie latać ,ale jak chce się pofiglować to 25hp do 18 i mojej wagi jest ok.Mam zainstalowane rurki do sterówek przez co sterowanie przy przejściu z prędkości max do zakrętu jest precyzyjne (wadą tego jest to , że podczas startu trochę się to mota w rękach ,ale idzie się przyzwyczaić )można zmienić to na klasycznę sterówki. Latałem na 18 hadronie i lata się podobnie tyle , że na strzałkę to faktycznie NRG jest szybsze , no i kasa za hadrona to jakieś nie porozumienie.Pozdrawiam Paweł
Latam na Apco Nrg 18 od 2 miesięcy. Skrzydło bardzo ładnie wstaje można śmiało powiedzieć że samo wskakuje nad pilota.
Pomimo małej powierzchni skrzydło nie wymaga dużej mocy napędu ostatnio latałem nawet na rekecie werenca i nie było problemu ze startem moja masa startowa ok 105kg.
Nrg jest naprawdę szybkim i bardzo zwrotnym skrzydłem. Idealnie nadaje się do slalomów itp.
Pozdrawiam
Michał
Hej a jak predkosci?? tak jak pisza jest 75??:)
Nie mierzyłem ale jak zmierzę to napisze.
Czy zostawia konkurentów z tyłu to bym polemizował 😉
Jak przelecę się testówką zrobię pomiary i porównam ze swoim WRC 😉
nieźle trzeba biegać przy lądowaniu hihihih – chyba nie o takie szybkie latanie nam chodzi:), gdzie czas żeby popatrzeć nad czym się lata?
Myślę, że twoja wypowiedź jest tendencyjna i próbujesz nie wiadomo w jakim celu dyskredytować NRG jakimiś bezsensownymi argumentami.
Po pierwsze akurat na tym filmie pokazano wzorowe lądowanie.
Oczywiste jest, że na mniej dociążonych powierzchniach prędkość minimalna, a zatem prędkość startu i lądowania są mniejsze, a na bardziej dociążonych większe.
Czas lądowania to nie czas na oglądanie na czym się lata. Glajta można sobie obejrzeć podczas lotu.
A ja tam na Fruziku ( Solo 210) z Nutkiem 29 czasami latałem z V ponad 100km/h ( co prawda z wiaterkiem ale zawsze to było ponad sto)i powiem że ta prędkość nie jest przyjemna lecąc „na małej” – przynajmniej DLA MNIE – gdyby „CO” na małej to NIE MASZ SZANS na jakąś rozsądną reakcję która CIĘ uratuje z opresji.
NIe dajmy się zwariować z TYMI prędkościami – rany goi się DŁUGO , jeżeli w ogóle się przeżyje.
Pozdro
Skrzydło naprawdę piękne tylko mnie zastanawia zapotrzebowanie na moc przy tak dużej prędkości i dynamika ewentualnych atrakcji. Ciekawe też, kiedy będzie skrzydło rozwijające 100km/h – szaleństwo? Zobaczymy…
Cześć Leszek
Gdy ktoś jeździ Mustangiem, to nie martwi się że mu ten Mustang dużo pali. Cieszy się że Mustang ma kopa i jest piękny.
Jeśli ktoś chce latać szybko i zwrotnie musi mieć mocny silnik.
Jeśli kogoś zadowala Solówka i Nutek 29, to na pewno Mustang nie jest dla niego samochodem 🙂
Heh, Masz rację…
Jak miałem Apco Force, to choć silnik spalał więcej, w godzinę obelciałem całą okolicę i wróciłem, bo latało szybciej niż inne skrzydła na speedzie.
pzdr
Leszek Klich
Tylko się najpierw przeleć, żebyś później szybko nie odkochał 😉
Chyba sie zakochałem 🙂