Napęd MZ150 z rezonansem – pierwsze wrażenia 6600RPM !

Wczoraj odwiedziłem kolegę, który zastosował rezonans do napędu z silnikiem MZ150 i dobrał do tego zestawu odpowiednie śmigło (sam też robi śmigła). Jestem pod ogromnym wrażeniem uzyskanego wyniku. Napęd osiągnął moc dobrze stuningowanej Solówki – a jest to zwykły napęd MZ150 bez żadnych membran i tuningu! Napęd z „pyrkacza” mieszającego powietrze stał się pełnoprawnym napędem PPG – nawet dla cięższych pilotów.

Wciąż pamiętam mój Vittorazi Fly100, którego sprzedałem. Przy swej malutkiej pojemności 100 ccm osiągał naprawdę dużą moc, która pozwalała mi latać Reactionem na pełnym speedzie przy mojej wadze 90kg. Zawsze myślałem nad tym, dlaczego do napędów MZ nikt nie zastosuje rezonansu? Mówili, że to trudne, ciężko obliczyć, wykonać, spali tłok, etc.

Może wygląd niepozorny, ale mocą i niezawodnością zostawia w tyle inne konstrukcje.

Marek zastosował gotowy, tani rezonans z Allegro. Uzyska na swoim starym, poczciwym napędzie MZ150 obroty rzędu 6600RPM. Przy tym jest zadziwiająco mała dziura rezonansowa. Silnik zaczął równiej pracować i płynnie wkręca się na obroty. Po osiągnięciu rezonansu następuje bardzo duży przyrost mocy. Zdaję sobie sprawę, że takie obroty wytrzymują jedynie napędy szybkoobrotowe. Z drugiej strony moc, jaką osiąga teraz ten napęd, wykorzystywana jest tylko do startu.

Gdy to samo śmigło założyliśmy do „zwykłego” MZ250, ten osiągnął tylko 6100-6200RPM i miał dużo mniejszą moc! Nie dał rady. Wiem, że to też kwestia przełożenia. Ale to samo śmigło idealnie nadaje się do MZ250 – ciąg był superowy w porównaniu do „sztachety” Avion Gadget.

To wprost niewiarygodne. Rezonans można kupić na Allegro za 140 zł i założyć do napędu MZ150 uzyskując nawet 2x więcej mocy! Na koniec rury rezonansowej Marek zastosował też tłumik końcowy. Napęd pracuje bardzo cicho. Oczywiście do rezonansu należy dobrać śmigło, aby efekt rezonans wypadł w określonych obrotach. Nadmieniam, że na Allegro są też dostępne rezonanse do MZ250.

Mam nadzieję , że silniki MZ150 przestaną być dyskryminowane jako „za słabe do PPG”. Rezonans naprawdę działa! Marek, który zbudował ten napęd, jak sam mówi o sobie, nie jest żadnym fachowcem w dziedzinie silników. Jest stolarzem. Może właśnie dlatego – nie wiedząc, że się nie da, po prostu to zrobił? Oprócz prac stolarskich, które na co dzień wykonuje, robi świetne śmigła drewniane. Po prostu chciał zwiększyć moc swojego silnika. Efekt przeszedł jego (i wszystkich obecnych świadków) najśmielsze oczekiwania.

Może ktoś z was potrzebuje kontaktu do Marka
w celu zapytania lub zamówienia naprawdę dobrego śmigła.

Marek Mazur – tel. 600 226 660

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

8 odpowiedzi na „Napęd MZ150 z rezonansem – pierwsze wrażenia 6600RPM !

  1. Jahu komentarz:

    Witam
    Podzielę się z wami jak zrobiłem u siebie w MZ175 rezonans.
    -Kupiłem na Allegro rezo od gokarta
    -przyspawałem nakrętkę którą przykręciłem rezo (z dala od śmigła ,ma być skierowany w stronę kierunku lotu )
    -Przecinamy rezo w miejscu w którym zaczyna się stożek wylotu
    -w to miejsce tymczasowo wspawujemy zwiniętą wcześniej rurę o średnicy naszego rezo o długości ok10 cm 15cm
    -teraz mamy dwie możliwości regulowania odbicia strumienia
    1 odcięty stożek z końcówką tłumiącą przesuwamy wewnątrz naszej kury i jeszcze głębiej do wewnątrz rezo.
    2 wycinamy zaślepkę o średnicy naszej rury z otworem na środku ,przyspawujemy końcówkę tłumiącą ,mamy możliwość przesuwania czyli strojenia naszego rezonansu .
    -Odpalamy napęd na pełne obroty ze śmigłem i stroimy najlepiej jak mamy obrotomierz .
    +mocy przybywa (ok600RPMwięcej),
    +czas wykonania parę godzin
    +nie ma możliwości pomyłki w obliczeniach rezo:)
    -środki ostrożności(przytwierdzenie napędu bo musimy mieć wolne ręce,rękawice spawalnicze,zatyczki do uszu)

  2. zygix komentarz:

    leszku wciosz czekam na obiecane Zdzienicka 🙂

  3. zygix komentarz:

    tak właśnie myślę nad rezonansem do mz etz 250 wiedz czekam na zdjęcia zygix1@o2.pl

  4. Leszek Klich komentarz:

    Zygix

    To ten tłumik ale Marka jest przecięty w trzech miejscach. Ma wycięte trze kliny i jest pospawany z powrotem co nie bardzo widać na zdjęciu. Te paskudne spawy to właśnie te miejsca. Jak zrobimy zdjęcia, to ci prześlę na maila.

    Ale ty masz chyba MZ250? My tuningowaliśmy MZ Pawła Kunysza.

    Zobacz: http://www.youtube.com/watch?v=r3WpfBtnIu8

    Film przedstawia napęd MZ250 produkcji Pawła Kunysza. Właściciel kupił napęd rok temu. Niestety „fabrycznie” jego ciąg był za mały. Zamówił więc u Pawła lepszy wydech. Dodatkowo we własnym zakresie zmienił wiecznie cieknący gaźnik IKOV na Walbro37. Na koniec dobrał odpowiednie śmigło drewniane. Efekt przeszedł nasze oczekiwania. Napęd oferuje naprawdę dużą moc. Przydał by się jeszcze lepszy zbiornik paliwa, bo w tym kompletnie nie widać jego poziomu ale zamiast brnąc dalej w koszty. Poczytaj opis na YouTube.

  5. zygix komentarz:

    niewidem gdzie widzieliście te tłumiki na allegro ale ja patrzyłem i takich to akurat niema jedyne co znalazłem to http://allegro.pl/mz-etz-150-tlumik-tuning-sport-promocja-i1860833903.html ale to nie to samo jak widać i nie chodzi tu o kolor czy się mylę

  6. kajan komentarz:

    Mz-ki są bardzo popularne wsrod napedow PPG obok solowek..jest to najtanszy naped i kto ma troche smykałki to sobie zrobi sam
    bo czesci bardzo tanie i dostepne, a jesli mu sie zatrze silnik to kupi nowego tloka za 30 zl szlifnie i dalej jazda
    a ze troszke ciezszy to nie problem dla mlodych i majacych troche krepy.Mz ma bardzo dobrze rozwiazany uklad kanalow w cylindrze i zastosowanie prawdziwego rezonansu podniesie
    nawet 80% mocy co kiedys testowalem,a teraz sa nowe metody obliczania rur rezonansowych i nowe metody tloczenia dowolnego ksztaltu rury wiec nie ma problemu z wykonaniem
    takiego rezonansu do Mz.Rezonans pokazany przez Marka to typowy rezonans wegierski stosowany przy tych motocyklach
    Wystarczy popatrzec na forum paralotniowe podane tu na stronie
    w dziale PPG patenty opinie ze zainteresowanie Mz jest ogromne
    np.wątek PPG na bazie Mz 250 jest az 47000 wysfietlen
    to juz cos mowi gdzie są potencjalni klienci,i chociaz sie niektorzy smieja z Mz-tek to najwieksi mistrzowie kiedys od nich zaczynali latanie,a dolozenie prawdziwego rezonansu
    ustawi Mz wsrod napedow o duzej mocy bo pilotow przybywa
    a pensje nie rosna… Pozdrawiam kajan

  7. Maciek komentarz:

    Zapodaj film z przelotu, zabawy na ziemi i/lub z te3stu na jakieś wadze