Napęd Minari F1 firmy Skytrekking – wkrótce testy!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFirma Skytrekking zaprezentowała napęd oparty o dość mało znany na polskim rynku silnik Minari F1. Producent na swojej stronie przedstawia produkt jako “przeznaczony dla pilotów, którzy pragną dużej siły ciągu i niskiej masy”. Silnik Minari F1-AM 180 charakteryzuje się między innymi skrzynią korbową wykonaną ze stopu magnezjum. “Napęd Minari F1 to nowa generacja „lekkich”  napędów o potężnej sile ciągu” (nie wiem dlaczego producent ujął słowo lekki w cudzysłów…). Wkrótce producent udostępni mi ten napęd na testy.Napęd Minari F1 wyposażony jest w rozrusznik ręczny, choć opcjonalnie może być wyposażony w elektrostarter. Dłuższy od  standardowego wydech zapewnia  dłuższe i dokładniejsze  wykorzystanie paliwa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rozruch  ręczny, jak i elektryczny są  bardzo  efektywne, a gaźnik  można łatwo wyregulować,  uzyskując doskonałe  przyspieszenie jak dla silnika o  pojemności 180 cm3. Aby  uruchomić silnik, nie trzeba go  mocno zalewać.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Producent chwali silnik, jako dysponujący bardzo stabilnym i dobrze rozłożonym ciągiem, zaś napęd jako “konkurencyjnie lżejszy” z punktu widzenia zastosowania silnika o pojemności 180 cm3.

PARAMETRY OGÓLNE

Typ Spalinowy 2T
Producent  SkyTrekking
Silnik Minari F1-AM 180
Moc (km) 27/7500
Pojemność (cm3) 181

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Sprzęgło Nie
Gaźnik Walbro WB37-C
Przekładnia Pasowa
Śmigło 130 drewniane opcja  130 cm weglowe Helix
Podwieszenie Górne – wypory sztywne
Uprząż  uprząż Basic opcja  PowerSaet  Comfort +
Zbiornik paliwa 9l  opcja 13l na dole
Kosz ochronny Aluminiowy, dzielony na 3 części
Rozrusznik Manualny opcjonalnie elektryczny
Manetka standard opcja Fresh Breeze
Ciąg statyczny (kg) +/-  75/125cm      +/- 80/130cm
Max. masa pilota (kg) 180
 Waga z uprzężą (kg) od 23kg

Wyposażenie standardowe:

  • śmigło drewniane 125 cm, 130 cm, Rusłan 125,
  • kosz z aluminium, dzielony na 3 części,
  • rura rezonansowa,tłumik szmerów ssania,
  • uprząż standardowa Basic L lub XL,
  • manetka standard,
  • instrukcja silnika,
  • gwarancja 12 miesięcy.

Wyposażenie dodatkowe:

  • karabinki do połączenia ze skrzydłem, stalowe AustriAlpin,
  • pokrowiec na śmigło,
  • pokrowiec na kosz,
  • frontkontener na spadochron zapasowy.

O silnikach Minari nieco słyszałem, ale nie miałem przyjemności ich przetestowania. Osobiście bardzo mi się podobają niektóre rozwiązania konstrukcyjne – szczególnie pojemność. Z tych 180 ccm można już wydobyć sporą moc! Kilka części silnika też wygląda jakoś znajomo… Ale czy rzeczywiście ten napęd jest tak wyjątkowy? Gdy tylko go przetestuję, na pewno o tym napiszę! Nie mogę się już doczekać testów!

Producent:
SKYTREKKING
Bydgoszcz
tel. 0-530-81-53-81
biuro@skytrekking.com.pl

Część opisów pochodzi ze strony producenta: http://skytrekking.pl/napedy-ppg/minari-f1.html

Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

8 odpowiedzi na „Napęd Minari F1 firmy Skytrekking – wkrótce testy!