Napęd firmy EMGE Paramotor z silnikiem C-MAX

EMGEparamotor-Logo2O silnikach C-MAX pisałem już kilkakrotnie. Niedawno skontaktował się ze mną producent napędów – EMGE Paramotor, którzy przedstawił swoją ofertę. Postanowiłem więc przybliżyć czytelnikom produkt tej firmy – napęd z silnikiem C-MAX w naprawdę rozsądnej cenie.

Producent zdecydował się na silnik C-MAX z wielu powodów. Po pierwsze moc, która silnik ten oferuje przy większej pojemności, która gwarantuje mniejsze zużywanie się silnika. Silnik ten jest mało popularny na polskim rynku, lecz na na pewno zasłużył, by Wam go przybliżyć. Silnik C-Max jest bardzo uniwersalny, można dobrać jego konkretny typ pod własne potrzeby (wersje S, E, C). Wałek wyrównawczy niewątpliwie wpływa na zmniejszenie wibracji które sa odczuwalne w tego typu silnikach – zwłaszcza na wolnych obrotach. Wielu pilotów wyrażało chęć zakupu napędu o dużej mocy ze sprzęgłem odśrodkowym. Jak twierdzi producent, w silniku C-Max zestaw pasek + sprzęgło działa bezproblemowo i nie ma problemów z wyciekami znanych z przekładni zębatych.

Silnik C-MAX

Silnik C-MAX

Układ odpowietrzania i zalewania pozbawiony jest pompki (gruszki), co ma wyeliminować problemy z układem zasilania. Zalewanie polega na dmuchnięciu w wężyk i wciśnięciu membrany gaźnika. Do transportu układ odpowietrzenia zamyka się zaworkiem. Dzięki temu, paliwo nie “pachnie” w samochodzie. Sprężyny tłumika zabezpieczone zostały linką. W napędach montowane są śmigła dedykowane drewniane Ciscomotors lub Rusłan. Wkrótce dostępne będą rewelacyjne śmigła nastawne produkcji Witka Surgiela.

DSC_0451

Zapytałem producenta o kontakt z firmą produkującą silniki C-MAX, “Jak dla mnie kontakt z producentem zarówno mailowy jak i telefoniczny bezproblemowy” – otrzymałem w odpowiedzi. Dostawa bezpośrednio z Włoch trwa około 3 dni. Jeśli chodzi o części zamienne, popularne części wysyłane są kurierem tak szybko, by na drugi dzień dotarły do klienta. Ceny części nie różnią się od innych silników tej pojemności, tłok około 500 zł, cylinder + tłok 1350 zł. Pamiętajmy że C-Max nie jest wysokoobrotową szlifierką stąd remonty wykonuje się rzadziej niż u mniejszych pojemnościowo silników.

Waga napędu zależy od wersji. W wersji najcięższej (kosz 2-ringowy, sprzęgło, wałek), waga to 27kg. Producent twierdzi, że  waga napędów konkurencji z silnikiem C-MAX jest bardzo zbliżona, choć inni producenci podają 24kg. Różnica wynika tylko z faktu, że inne firmy podają wagę bez uprzęży/lub innych podzespołów. Korzyści, które oferuje silnik C-Max rekompensują nieco większy ciężar napędu. Oczywiście firma produkuje także wersje napędów w wersjach lżejszych. Bez problemu można zamówić napęd, który będzie ważył tyle co Moster, Minari czy JPX. Należy tylko pamiętać, że wówczas pozbywamy się opcjonalnego wyposażenia i wybieramy 1-ringowy kosz.

Napęd EMGE Paramotor

Napęd EMGE Paramotor

Kosze dla firmy produkuje Paweł Ściborski. Kosze jego produkcji są bardzo starannie wykonane oraz niezwykle wytrzymałe. Poszukując innowacji, firma niebawem przedstawi kosze wykonane według naszego projektu.

Aktualna cena napędu to 13.700 zł. brutto czyli 11.138 zł. netto.

Cena na tle konkurencji cena wydaje się więc bardzo konkurencyjna. Aktualna cena będzie obowiązywała do wyczerpania zapasów magazynowych, ponieważ producent silników podnosi ich cenę. Mimo to, producent zapewnia, że w przyszłości ceny na pewno pozostaną konkurencyjne.

Producent:

http://emgeparamotor.pl

EMGEparamotor-Logo2

EMGE Mariusz Grzywa
Przeginia Narodowa 42
32-070 Czernichów
+48 791-452-606
emgeparamotor@gmail.com
Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Napęd firmy EMGE Paramotor z silnikiem C-MAX