Moster – wymiana uszczelki pod głowicą – nalot: 79h

uszczelka7Mój napęd Moster ma już 79 h nalotu. Ostatnio zauważyłem, że na głowicy pojawia się delikatny wyciek. Dbam o napęd i co kilka lotów kontroluję dokręcenie głowicy. Choć napęd nie wykazywał żadnych nieprawidłowych oznak w działaniu, nie lubię, gdy coś wycieka. Widocznie nadszedł już kres gumowego oringu, który akurat miałem w zapasie i postanowiłem zająć się wyciekiem.

Delikatny wyciek pojawił się w pobliżu szpilek oraz z boku, w miejscu łączenia się cylindra z głowicą

Delikatny wyciek pojawił się w pobliżu szpilek oraz z boku, w miejscu łączenia się cylindra z głowicą

Zabrałem się więc za odkręcenie głowicy. Po zdemontowaniu, mogłem ocenić jak sprawuje się olej Castrol Racing 2T.

Niewielki nalot.

Nagar od strony wydechu.

 

Denko tłoka

Denko tłoka

Widok gładzi cylindra

Widok gładzi cylindra – zero oznak zużycia

 

Delikatny nalot na otworze dekompresacyjnym

Delikatny nalot na otworze dekompresyjnym

Na powyższych zdjęciach widać nalot na denku tłoka oraz głowicy. Używam tylko jednego rodzaju oleju w większym stosunku niż zaleca producent. Po ocenie przystąpiłem do usuwania nagarau.

Oczyszczona głowica. Na koniec wypolerowałem ją jeszcze.

Oczyszczona głowica. Na koniec wypolerowałem ją jeszcze.

Oczyszczony tłok z nagaru

Oczyszczony tłok z nagaru

Po złożeniu wszystkiego w całość, pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że Mosterek będzie mi dalej niezawodnie służył.

LK

 

 

 

Otagowano .Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.