Firma EGO prezentuje napęd MOTOROMA EGO

Jedną z firm, na którą warto zwrócić szczególną uwagę w czasie trwania tegorocznych Para Rudników jest nowo  powstałe EGO. Firma dopiero wkracza na rynek, jednak ich innowacyjne rozwiązania skłoniły wykonawców do opatentowania nowatorskich rozwiązań. Nowoczesny sposób rozwiązywania problemów motoparalotniarzy stawiają ją w czołówce. EGO powstało w Polsce, w okolicach Warszawy na początku 2014 roku.  Głównym produktem firmy jest napęd paralotniowy na bazie silnika Motoroma. Jest to specjalnie tuningowany sprawdzony na rynku silnik. Zmieniony został typ zapłonu, rozwiercono otwór wylotowy z cylindra, co zmniejszyło temperaturę silnika, dołożono koło zamachowe i zmieniono szarpaczkę, co zwiększa żywotność silnika.

Szczególną uwagę zwrócono na rezonans, który po wielu próbach stał się idealny. Napęd ma zwartą i kompaktową budowę. Podniesiono maksymalnie zbiornik paliwa, co poprawiło aerodynamikę. Było to możliwe dzięki specjalnie zaprojektowanej rurze rezonansowej.  Uwagę zwraca kosz wykonany z aluminium, który wykazuje się bardzo dużą sztywnością i jednocześnie prostotą wykonania, a całość komponuje się w niesamowity design. Przy produkcji kosza zastosowano cienką, bezwęzłową siatkę, choć jak się dowiedziałem, przy zakupie napędu istnieje możliwość wyboru oplotu. Siatka może być zamocowana na stałe do ringu lub może być montowana na ring za pomocą rękawa. Firma twierdzi, że jest to zupełnie nowe rozwiązanie, które nie wymaga wymiany oplotu nawet przy uszkodzeniu ringu! Szczególną zaletą kosza jest jego modułowość, co sprawia, że w przypadku uszkodzenia dowolnego elementu możliwe jest jego dokupienie (ring, promień, stopka) i nie wymaga to żadnych nakładów (spawania, gięcia), co zmniejsza koszty naprawy. Kupując napęd lub kosz firmy EGO, klient ma możliwość wyboru dowolnego koloru z palety RAL. Do kosza można dopasować każdy typ silnika zaczynając od Raketa, kończąc na silniku Polini. System składania i rozkładania kosza jest niezwykle prosty, szybki a przy tym złożony kosz nie zajmuje dużo miejsca, co rozwiązuje problem przewożenia go w samochodzie.
egomoto2
Oprócz napędów, firma EGO będzie sprzedawać śmigła kompozytowe dwu i trójłopatwe (stałe i nastawne), manetki, specjalnie zaprojektowane uprzęże (wygoda). To co co zwraca szczególną uwagę przy produktach firmy EGO to oprócz wygody i bezpieczeństwa, bardzo ciekawy design.
Nadchodzi EGO…….
MOTOROMA EOS

MOTOROMA EGO

eos3

 

Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Firma EGO prezentuje napęd MOTOROMA EGO

  1. Parayasio komentarz:

    Cześć
    Miałem przyjemność dogłębnego oglądnięcia EGO i powiem tak pierwszy napęd gdzie głupio byłoby się przyczepić o cokolwiek, poza tym EGO to napęd robiony przez pilotów dla pilotów także nie będzie raczej niedoróbek poza tym projekt chyba bardzo rozwojowy dlatego z całego serca życzę rozwoju i sukcesów zarówno na krajowej jak i zagranicznej scenie…..co do ceny szczerze powiem że jeżeli tak dalej pójdzie to w dupie mam ile to będzie kosztowć chce to mieć i już 🙂 Czego i Wam życzę

  2. SS komentarz:

    Co z cenami? jakiś kontakt do firmy?

  3. Marek komentarz:

    Ciekaw jestem jak wypada wagowo taki kosz w porównaniu ze standardowymi rurkowymi dwuringami…

  4. Rafi komentarz:

    Napęd wygląda super, pewnie jest stosunkowo lekki.
    Jeśli tak samo dobrze “lata” i będzie w miarę bezawaryjny, to nawet cena 14 tysięcy zł. nie odstraszy 😉

  5. kajan komentarz:

    Po co byly potrzebne niektore przerobki? takie pytanie zadawali mi niektorzy na Pararudnikach..dlaczego tylko 2-3 kg ciagu wiecej po przerobkach,tu nie chodzi o ciąg na ziemi tylko sprawnosc silnika w powietrzu,chodzi o leprze osiagi silnika przy mniejszych obrotach uzytecznych,tzn zeby silnik wiecej dawal na obrotach przelotowych i mniej palil,wykluczyc awarie do minimum,wszelkie przegrzania czy dziury w tloku,zeby latac a nie w serwisie trzymac jak ladna pogoda,to ma byc dugie bezawaryjne ,,solo,,dosc juz tych wszystkich zatarc i dziur w tlokach,a ci co chca miec duzy ciag na ziemi niech sobie kupia inny,sprawdzalem wszystko osobiscie i takie wnioski
    Silnik bedzie pracowal na max 7500 obr/min i to ma dawac 70-75 kg ciagu co wystarczy nawet do tandemu,po co wam takich opowiesci o duzych mocach a potem rozczarowanie jak bedzie mniej pare kg bo pogoda sie zmieni wilgotnosc czy cisnienie

  6. jan niezbędny komentarz:

    Znana jest cena ?