Elektryczna trajka Ele-DriveCo

Znalazłem opis polskiej trajki elektrycznej. Nie wiem czy to nowość czy też nie. Taka bardziej ciekawostka. Oryginalny tekst ze strony http://www.eledriveco.pl/ppgg.html: Jesteśmy niezwykle dumni mogąc zaprezentować naszą, pierwszą na świecie, elektryczną paralotnię wózkową. Teraz każdy może latać nie szkodząc środowisku naturalnemu! Nawet jeśli nie jesteś pilotem możesz latać jako pasażer, nie mając głośnego silnika spalinowego za sobą. Jesteśmy niezwykle dumni mogąc zaprezentować naszą, pierwszą na świecie, elektryczną paralotnię wózkową. Teraz każdy może latać nie szkodząc środowisku naturalnemu! Nawet jeśli nie jesteś pilotem możesz latać jako pasażer, nie mając głośnego silnika spalinowego za sobą.
Nasza paralotnia jest produkowana we współpracy z polską firmą KOMEL, która zaprojektowała silnik elektryczny wykorzystujący wiodącą technologię magnesów stałych ze sterowaniem wektorowym. Nasze baterie litowo-polimerowe zostały starannie przetestowane podczas tysięcy cykli testowych. Do tych wspaniałych komponentów dodaliśmy naszą wiedzę o napędach elektrycznych i pasję latania.

Oferujemy kompletne elektryczne paralotnie wózkowe, jak również gotowe napędy elektryczne (E-Kit) do konwersji starej paralotni
z hałaśliwym silnikiem spalinowym.
Oferujemy również napędy elektryczne dla ultra lekkich samolotów. Nasze gotowe systemy mogą dostarczyć maksymalny ciąg do 150 kg (30 kW).
E-Kit dla PPGG
Oferujemy Państwu “e-kit”, który składa się z silnika, kontrolera, przepustnicy (+ opcjonalnie baterii i ładowarki).  Korzystając z zestawu “e-kit” można zamontować wszystko na własną rękę, korzystając z klatki starej paralotni.
Dane techniczne e-kit systemu:
Silnik (bezszczotkowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi)
  • moc: nominalna15 kW, maksymalna 25 kW
  • waga: 22 kg
  • maksymalna prędkość obrotowa: 2500 rpm
  • ciąg: 120 kg
  • Śmigło (2 lub 3 łopaty)
  • średnica: 134 cm, 145 cm lub 150 cm
  • waga: 2.0 kg
Kontroler
  • maksymalne napięcie zasilania: 148 V
  • napięcie zasilania: 12 V
  • waga: 2.8 kg
Chłodnica dla kontrolera
  • waga: 0.3 kg
Pompa układu chłodzenia
  • napięcie zasilania: 12 V
  • waga: 0.8 kg
Przepustnica
  • waga: 0.3 kg
Nowa bateria
  • napięcie znamionowe: 133,2 V
  • napięcie minimalne : 108,0 V
  • napięcie maksymalne : 149,4 V
  • waga: 62 kg
  • pojemność: 7 kWh
  • wymiary: 774 mm x 266 mm x 286 mm

Czy ktoś z Was miał do czynienia z napędami elektrycznymi? Wiem, że swego czasu firma Techno-Fly miała taki testowy napęd (chyba ten: http://www.auto-elektryczne.pl/paralotnia.html). Znalazłem kilka stron poświęconych tematowi (np http://electricppg.wordpress.com/), ale wszystkie elektryczne konstrukcje mają zasadnicze wady – są ciężkie i posiadają mało pojemne akumulatory. A to wszystko za zbyt wysoką cenę. Producent trajki opisuje silniki elektryczne jako posiadające “nieporównywalnie wyższą sprawność przetwarzania energii w układzie napędowym (sprawność silnika spalinowego nie przekracza 45%, natomiast nowoczesny silnik elektryczny charakteryzuje się sprawnością znacznie przekraczającą 90%)”. Ale co z tego, skoro trzeba to “czymś” zasilić a akumulator swoje waży. Parametry jednak wyglądają obiecująco. Tylko jak się to ma do rzeczywistości?

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Elektryczna trajka Ele-DriveCo

  1. Darek komentarz:

    To jak ślepa uliczka.
    Nie sprawdzają się elektryczne silniki w samochodach, więc tym bardziej nie sprawdzi się w paralotniarstwie. A te elektryczne napędy które są do termiki to są do startów raczej z klifu albo z góry.

  2. Rafi komentarz:

    Ciężkie cholerstwo z ograniczonym zasięgiem lotu, bo przecież nie podładujesz ustrojstwa z samochodowej zapalniczki ;D
    Dokąd nie wymyślą małych i lekkich ogniw o dużej wydajności takie latanie nie ma sensu.
    Przyszłość dla silników elektrycznych w napadach widzę tylko dla swobodnych, taki napęd mógłby pomóc dostać się do pierwszego komina i ewentualnie pomóc przy przeskokach.
    Są już takie napędy, ale ich ceny są kosmiczne.

    Pozdro