Vittorazi Moster – najnowsze zmiany w silniku

Vittorazi Motors stale pracuje, testuje, wprowadza nowe projekty aby produkty były na najwyższym możliwym poziomie niezawodności i bezpieczeństwa. Nasze ostatnie działania to kompleksowy program kontroli jakości, informowania naszych klientów o wszelkich innowacjach technicznych. Wytrzymałość konstrukcji, niezawodności i bezpieczeństwo naszych silników jest wszystkim znana ale pomimo togo ciągle pracujemy nad ulepszaniem produktu słuchając potrzeb naszych klientów. Większość naszych silników jest dobrze utrzymywana przez użytkowników, jednak wszystkie są podatne na zużyciem przez wibracje lub inne czynniki związane z eksploatacją i historią użytkowania . W tym biuletynie chcemy pokrótce poruszyć zagadnienia w ramach kilku tematów i przedstawić dostępne opcje dla naszych klientów.

Informacje zawarte w tym dokumencie koncentrują się na wersjach silnika Moster 185 (Clasic, Silent, Plus i Factory) będzie również wkrótce zaktualizowany podręcznik użytkownika. Celem biuletynu serwisowego jest zwrócenie uwagi na istotne zmiany ważne zarówno dla producentów jak i użytkownika końcowego. Biuletyn zostanie wysłany do każdego dealera/detalisty/producenta, który ma obowiązek przetłumaczenia go i opublikowania go na swoim rynku.

1. Wydech „Silent”  Układ wydechowy w Moster 185 wersjach Silent , Plus i Factory, został zaprojektowany z jabłkiem wyposażonym w tuleję (zdjęcie poniżej) ze stopu brązu, co gwarantuje doskonałe połączenie i redukcję tłumienia drgań tłumika .

 image1

Ponieważ stop brązu ma ograniczony czas eksploatacji, aby utrzymać idealne funkcjonowania tego połączenia , konieczne jest wymiana tulei co 25 godzin lotu . Zużycie tulei może zostać sprawdzone wizualnie (jak pokazano na zdjęciach no. 2 i 3 ), lub poprzez wyginanie rury wydechowej ręcznie w celu sprawdzenia płynności ruchu pomiędzy kołnierzem otworu wydechowego i głowicy rury wydechowej.

image2

 Procedura wymiany tulei z brązu , jest prosta , bez konieczności demontażu układu wydechowego silnika. Nie trzeba też wyciągać silnika z ramy. Aby wykonać tę operację , wystarczy zdjąć trzy sprężyny rezonansu , wymienić tuleję z brązu , a następnie ponownie zainstalować przy użyciu nowych sprężyn i linki zabezpieczającej.

2. System startowy Moster185 Plus.

W ostatnich tygodniach poprawiliśmy drobne szczegóły, które nie zmieniają funkcjonowania, ale znacznie poprawiają pracę układu rozruchowego „Soft Starter – ( 3S) „.

Aby zaktualizować szarpaczkę, przygotowaliśmy zestaw, który jest dostępny za darmo. Zestaw modernizacyjny można uzyskać od sprzedawcy, po okazaniu dokumentu z numerem seryjnym silnika. Dealer jest zobowiązany przesłać do Vittorazi Motors listę numerów seryjnych silników, dla których podjęto działania modernizacyjne . W ten sposób będziemy mogli zaktualizować naszą bazę danych.

Soft Starter System – (3S)” Zestaw zawiera:

  • 1 x MP044 – Centralny pin startera
  • 1 x MP045 – Śruba 6 x 25 mm
  • 2 x MP055 – Plastikowy hak
  • 1 x MP057 – Elastyczny Pierścień haków

image5

Film z instrukcją montażu zestawu naprawczego znajduje się w linku : https://youtu.be/7RSMz_j0CYo

  1. 3. Nowy klucz naciągu paska– Moster185 Plus.

Od marca 2015 roku wszystkie silniki Moster185 Plus , są dostarczane z nowym kluczem naciągu paska razem z trzpieniem sześciokątnym (patrz zdjęcie poniżej) .

image6

To narzędzie ułatwia właściwy naciąg paska , zarówno w silnikach z ecentrykiem obrócony w prawo, oraz w silnikach z ecentrykiem obrócony m w lewo. Nowy klucz naciągu paska będzie bezpłatny dla wszystkich klientów, którzy zakupili silnik Moster185 Plus przed 03.01.2015 . Proszę zwrócić się do dealera o dostępności tego narzędzia.

 Prawidłowy naciąg, który ma być stosowany to:

  • 3,5 Kg dla Moster185 Classic i Moster185 Silent z paskiem na 15 rowków
  • 4,5 Kg dla Moster185 Plus i Moster185 Factory z paskiem Optibelt 13; (5,0 Kg dla pierwszej instalacji paska Optibelt 13 ).

Masa musi być zamocowana w końcowym otworze narzędzia , jak pokazano na zdjęciu poniżej. Proszę odnieść się do instrukcji dla dalszych szczegółów.

image7

 

  1. 4. Nowy karter, wspornik silnika i cylinder.

 W celu zwiększenia niezawodności, odporności i zdolności rozpraszania ciepła z Moster185 (wszystkie wersje), mamy przeprojektowany karter, wspornik silnika i cylinder. Ulepszenie kartera znacznie obniżyło jego wagę i powiększyło zdolność oddawania ciepła, dało nowy wygląd. Przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej zgodności między starą a nową wersją w przypadku kartera, uchwytu silnika i cylindra ,niektóre z elementów są niezgodne. Są nimi cewka i koło magnesowe. Nie można wstawić nowej cewki czy też koła magnesowego z Moster Plus do Moster Clasic, Silent i na odwrót. Poniżej kilka szczegółów z nowych elementów .

 image_eng1

 

image_eng2image_eng3

  1. 5. Cewka i koło zamachowe

 Podczas gdy w silnikach Moster185 Classic i Moster185 Silent kontynuujemy , aby pasowały do ​​cewki (M031i) i koła zamachowego (M034i) ” IDM ” , w wersji Plus i Factory, od kilku miesięcy , zostały montowane nowe cewki (M031s) i koło zamachowe (M034s) z „Selettra”. Głównymi zaletami tych nowych komponentów „Selettra”, jest większa wydajność zapłonu silnika, trwałość i niezawodność całego układu elektrycznego. Ponadto zabierak rozrusznika został zintegrowany z nowym kołem zamachowym. W przyszłości, ta poprawa będzie przyjęta we wszystkich wersjach Moster185.

image8

Ważna Informacja: ‘IDM’ cewka/Systemy kół zamachowych „SELETTRA” nie są kompatybilne. Jest zatem ważne, aby sprawdzić zainstalowaną na silniku wersję przed zakupem potrzebnych części zamiennych. Wersja jest łatwo rozpoznawalna poprzez nadruk przewodu cewki, jak pokazano na zdjęciu poniżej.

 image9

 Na liście części , zaktualizowanej w marcu 2015 r dodaliśmy nowe kody produktów dla dwóch wersji. Aby ułatwić ściąganie nowe koła magnesowego „Selettra” przygotowaliśmy specjalny ściągacz, który jest dostępny jako narzędzia serwisowe (patrz rysunek poniżej).

image10

Od września 2015 r nastąpiły dwie zmiany (pkt 6 i 7) :

 6. Obrót ecentric w moster 185

 W wersji silnika Moster 185 Classic i Silent, eccentric jest obrócony w lewo. Zmiana rys B jest wprowadzona w celu poprawy chłodzenia cylindra i koła pasowego. Producenci zachęcali również nas do podjęcia tej zmiany w celu lepszego dopasowania silników do koszy.

 image11

  1. Otwory koła pasowego Moster 185.

Na kole pasowym wszystkich wersji Moster 185 (Classic, Silent , Plus i Factory) usuniemy otwory w rozstawie 50 mm ø. (zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej), ponieważ oba śmigła, które są aktualnie wybrane przez Vittorazi i zatwierdzone, będą miały wiercenia z rozstawem ø 60mm. W przyszłości, koło pasowe będzie miało tylko wiercenie z rozstawem Ø 60 mm. jak zaznaczony na zielono na zdjęciu poniżej.

image12

źródło: www.ecextreme.pl

Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Vittorazi Moster – najnowsze zmiany w silniku

  1. Oli komentarz:

    Oby ten zabierak był niezniszczalny bo teraz możemy go sobie wymienić co jakiś czas a po zintegrowaniu z kołem magnesowym trzeba będzie wydać więcej plnów.

  2. Marek komentarz:

    Ciekawe ile kosztuje taki przyrząd do zdejmowania koła pasowego.
    Ja w swoim Polini mam podobne rozwiązanie, dużo taniej wychodzi kupić sobie złączkę redukcyjną i zwykłą śrubę w pobliskim sklepie metalowym.
    Pozdr,
    Marek