Niedawno otrzymałem na testy tunel chłodzący do mojego napędu Motoroma. Przez dłuższy czas nie było jednak pogody, by go przetestować. Choć testy wciąż trwają, mogę już napisać o wstępnych wynikach, które są co najmniej dobre!
Otrzymany tunel dotarł do mnie w formie “surowej”, tj. bez otworów mocujących i żadnych uchwytów, lecz zdawałem sobie sprawę, że jest to wersja przedprodukcyjna – co celów testowych.
Badania zostaną przeprowadzone za pomocą urządzenia Air Kontroler Spider w wersji MAX, który zapisuje parametry na karcie SD, co pozwoli mi podzielić się z Wami szczegółowymi wynikami w locie oraz na hamowni. Przez tydzień napęd będzie latał bez tunelu, zaś po tygodniu, badania zostaną powtórzone z tunelem. Pozwoli to określić skuteczność działania urządzenia.
Na dziś mogę napisać, że po testowym założeniu tunelu, temperatura głowicy spadła od 40 do 50 st.C. Dalsze wyniki badań opublikuję za około 1-2 tygodnie.
Firma Motoroma również testuje tunel i potwierdza jego skuteczność w praktyce. Z korespondencji wynika także, że firma zamierza wprowadzić tunele do swoich silników, jeśli tylko dłuższe badania będą pozytywne. Cena silnika w wersji z tunelem chłodzącym nie powinna wzrosnąć więcej niż 100-150 zł, co w porównaniu do cen tunelów dla innych silników, wydaje się być satysfakcjonujące dla użytkownika końcowego – biorąc pod uwagę zalety tego usprawnienia.