Tunel chłodzący do Motoromy

Niedawno otrzymałem na testy tunel chłodzący do mojego napędu Motoroma. Przez dłuższy czas nie było jednak pogody, by go przetestować. Choć testy wciąż trwają, mogę już napisać o wstępnych wynikach, które są co najmniej dobre!

Otrzymany tunel dotarł do mnie w formie „surowej”, tj. bez otworów mocujących i żadnych uchwytów, lecz zdawałem sobie sprawę, że jest to wersja przedprodukcyjna – co celów testowych.

FullSizeRender

Badania zostaną przeprowadzone za pomocą urządzenia Air Kontroler Spider w wersji MAX, który zapisuje parametry na karcie SD, co pozwoli mi podzielić się z Wami szczegółowymi wynikami w locie oraz na hamowni. Przez tydzień napęd będzie latał bez tunelu, zaś po tygodniu, badania zostaną powtórzone z tunelem. Pozwoli to określić skuteczność działania urządzenia.

Na dziś mogę napisać, że  po testowym założeniu  tunelu,  temperatura  głowicy  spadła  od 40 do 50  st.C. Dalsze wyniki badań opublikuję za około 1-2 tygodnie.

Firma Motoroma również testuje tunel i potwierdza jego skuteczność w praktyce. Z korespondencji wynika także, że firma zamierza wprowadzić tunele do swoich silników, jeśli tylko dłuższe badania będą pozytywne. Cena silnika w wersji z tunelem chłodzącym nie powinna wzrosnąć więcej  niż 100-150 zł, co w porównaniu do cen tunelów dla innych silników, wydaje się być satysfakcjonujące dla użytkownika końcowego – biorąc pod uwagę zalety tego usprawnienia.

 

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.