Nowa wersja Mostera już w sprzedaży!

DSC_0124Nowy Moster już w sprzedaży. Silnik, który w pełni zasłużył u mnie na miano niezawodnego. Gdy tylko dowiedziałem się, że powstała nowa wersja, od razu chciałem się tym pochwalić na moim blogu, ale musiałem się trochę powstrzymać – aż do dziś, gdy firma Ec Extreme dała mi zielone światło. Dużo zmian, legendarna moc i trwałość. Oto nowa rodzina silników Moster z firmy Vittorazi!

.

.

Obecnie Mostery występują w kilku odmianach:

  1. Moster Classic (nowa wersja), różniąca się od poprzednich nowym karterem.
  2. Moster Silent nowy karter i rezonans.
  3. Moster Plus nowy karter, szarpaczka, sprzęgło, rezonans (taki sam jak w wersji Silence), magneto i cewka.
  4. Moster Factory najlżejszy ze wszystkich Mosterów, karter obrabiany w technologii CNC, wszystkie śrubki ze stopu tytanu (podobnie rezonans), tłumik szmerów ssania oraz tłumik wykonane z carbonu. Waga kompletnego silnika z flanszą śmigła, śrubkami, poduszkami, itp. to tylko 12,7kg. Jeżeli zwrócimy uwagę że jest w tym silniku również sprzęgło, waga tego modelu wypada genialnie.

IMG_4116Nowy cylinder ma troszkę inny kształt. Jest bardziej beczułkowaty, z jeszcze lepszym odprowadzeniem ciepła. Cylinder pasuje również do starszych modeli silników Moster.

DSC_0248

Karter wykonany w nowej technologii jest pozbawiony jakichkolwiek wtrąceń wewnątrz struktury, a dzięki temu możliwe było odchudzenie go o około 15%, uzyskując jednocześnie dużo większą powierzchnię chłodzenia. Dzięki nowej technologii, uzyskano możliwość wykonania bardziej skomplikowanych kształtów odlewu, uwzględniającego nawet radiator odbierający ciepło przedostające się z karteru na duże koło przekładni, zabezpieczając w ten sposób  łożyska przed luzowaniem się w miejscach osadzenia, przedłużając w ten sposób żywotność paska przekładni.

IMG_4113

DSC_0244

Zarówno starsze modele  silnika jak i nowe wszystkie komponenty silników Moster są współzamienne. Jedynym wyjątkiem jest cewka i magneto. Te części są sparowane, co oznacza, że nie można zastosować starej cewki do nowego magneto i na odwrót. W przypadku starej cewki, gdzie przewód gaszenia wychodził bezpośrednio z zalakowanej części cewki, w przypadku jego pęknięcia tuż przy cewce, nie było możliwości jego wymiany. W nowej wersji uwzględniono problem i zastosowano najprostsze rozwiązanie – wsuwkę.

Nowy rezonans to majstersztyk zamocowany na trójkącie, który spowodował wzrost osiągów silnika i tak bardzo dobrego silnika.

Ciąg statyczny z 73 kg, wzrósł do 78 kg, zaś w niektóre specyficzne dni,
hamownia pokazała 80 kg z lekką górką.

Połączenie nowego rezonansu z jabłkiem karteru jest zabezpieczone żółtym pierścieniem, zabezpieczającym wybijaniu się elementów w miejscu ich styku. Dzięki niemu, nie ma potrzeby po około 450 h pracy odcinania i dospawywania nowego kielicha, co jest zawsze związane z ingerencją termiczną w już wygrzany i sprawdzony rezonans. Obecnie wystarczy wymienić pierścień i układ połączenia wraca do stanu fabrycznego.

DSC_0247

Na szkoleniu serwisowym w listopadzie 2014 roku, nasz cover przeszedł testy i wypadł najlepiej z wszystkich poddanych testom, a dzięki temu, jest teraz oficjalnym coverem zalecanym przez Vittorazi Motors do Mostera. Jego skuteczność na dzień dzisiejszy została potwierdzona we wszystkich najgorętszych częściach świata!

DSC_0246Galeria zdjęć:

www.ecextreme.pl

Tagi , , .Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Nowa wersja Mostera już w sprzedaży!

  1. Peter mówi:

    Co wy za bzdury piszecie? przecież nie EC wymyśla następne wersje silnika, tylko producent Vittorazi
    a ceny najlepiej sprawdzać u źródła 🙂

  2. paragliding mówi:

    no tak ec extreme celuje w klienta z zasobniejszym portfelem,
    bo po co ma się użerać z biedakami którzy po uciułaniu grosza i zakupie napędu wytkną każdą niedoróbkę.

    Tylko nie pomyśleli o jednym, ci z grubszym portfelem mają dobrych prawników i również nie dadzą sobie w kasze napluć,
    a i konkurencja przez te posunięcie z windowaniem ceny
    uszczknie sobie większy kawałek torcika.

  3. pilnik mówi:

    Cena jest taka dlatego że jak widać na fotkach karter odlewany jest ze szczerego złota.

  4. Kamil mówi:

    Cena kosmiczna, tyczy również się wersji PLUS (gdzie przed miesiącem marzec, BYŁ w cenie 15500 zł) a teraz:
    Napęd kompletny Moster PLUS – 18000 zł. brutto
    SAM silnik Moster Factory – 18000 zł. brutto

  5. Kamil mówi:

    Piękny, jak zegarek szwajcarski. Ciekawi mnie cena Moster Factory ?