Nowy Moster już w sprzedaży. Silnik, który w pełni zasłużył u mnie na miano niezawodnego. Gdy tylko dowiedziałem się, że powstała nowa wersja, od razu chciałem się tym pochwalić na moim blogu, ale musiałem się trochę powstrzymać – aż do dziś, gdy firma Ec Extreme dała mi zielone światło. Dużo zmian, legendarna moc i trwałość. Oto nowa rodzina silników Moster z firmy Vittorazi!
.
.
Obecnie Mostery występują w kilku odmianach:
- Moster Classic (nowa wersja), różniąca się od poprzednich nowym karterem.
- Moster Silent nowy karter i rezonans.
- Moster Plus nowy karter, szarpaczka, sprzęgło, rezonans (taki sam jak w wersji Silence), magneto i cewka.
- Moster Factory najlżejszy ze wszystkich Mosterów, karter obrabiany w technologii CNC, wszystkie śrubki ze stopu tytanu (podobnie rezonans), tłumik szmerów ssania oraz tłumik wykonane z carbonu. Waga kompletnego silnika z flanszą śmigła, śrubkami, poduszkami, itp. to tylko 12,7kg. Jeżeli zwrócimy uwagę że jest w tym silniku również sprzęgło, waga tego modelu wypada genialnie.
Nowy cylinder ma troszkę inny kształt. Jest bardziej beczułkowaty, z jeszcze lepszym odprowadzeniem ciepła. Cylinder pasuje również do starszych modeli silników Moster.
Karter wykonany w nowej technologii jest pozbawiony jakichkolwiek wtrąceń wewnątrz struktury, a dzięki temu możliwe było odchudzenie go o około 15%, uzyskując jednocześnie dużo większą powierzchnię chłodzenia. Dzięki nowej technologii, uzyskano możliwość wykonania bardziej skomplikowanych kształtów odlewu, uwzględniającego nawet radiator odbierający ciepło przedostające się z karteru na duże koło przekładni, zabezpieczając w ten sposób łożyska przed luzowaniem się w miejscach osadzenia, przedłużając w ten sposób żywotność paska przekładni.
Zarówno starsze modele silnika jak i nowe wszystkie komponenty silników Moster są współzamienne. Jedynym wyjątkiem jest cewka i magneto. Te części są sparowane, co oznacza, że nie można zastosować starej cewki do nowego magneto i na odwrót. W przypadku starej cewki, gdzie przewód gaszenia wychodził bezpośrednio z zalakowanej części cewki, w przypadku jego pęknięcia tuż przy cewce, nie było możliwości jego wymiany. W nowej wersji uwzględniono problem i zastosowano najprostsze rozwiązanie – wsuwkę.
Nowy rezonans to majstersztyk zamocowany na trójkącie, który spowodował wzrost osiągów silnika i tak bardzo dobrego silnika.
Ciąg statyczny z 73 kg, wzrósł do 78 kg, zaś w niektóre specyficzne dni,
hamownia pokazała 80 kg z lekką górką.
Połączenie nowego rezonansu z jabłkiem karteru jest zabezpieczone żółtym pierścieniem, zabezpieczającym wybijaniu się elementów w miejscu ich styku. Dzięki niemu, nie ma potrzeby po około 450 h pracy odcinania i dospawywania nowego kielicha, co jest zawsze związane z ingerencją termiczną w już wygrzany i sprawdzony rezonans. Obecnie wystarczy wymienić pierścień i układ połączenia wraca do stanu fabrycznego.
Na szkoleniu serwisowym w listopadzie 2014 roku, nasz cover przeszedł testy i wypadł najlepiej z wszystkich poddanych testom, a dzięki temu, jest teraz oficjalnym coverem zalecanym przez Vittorazi Motors do Mostera. Jego skuteczność na dzień dzisiejszy została potwierdzona we wszystkich najgorętszych częściach świata!
Co wy za bzdury piszecie? przecież nie EC wymyśla następne wersje silnika, tylko producent Vittorazi
a ceny najlepiej sprawdzać u źródła 🙂
Mostera zbudowała firma Montanari http://www.paramotors.it/moster180.htm Potem z tego co wiem, sprzedali licencję Vittorazi. Montanari ma tez silnik Evolution 130 – taki minimoster 🙂
no tak ec extreme celuje w klienta z zasobniejszym portfelem,
bo po co ma się użerać z biedakami którzy po uciułaniu grosza i zakupie napędu wytkną każdą niedoróbkę.
Tylko nie pomyśleli o jednym, ci z grubszym portfelem mają dobrych prawników i również nie dadzą sobie w kasze napluć,
a i konkurencja przez te posunięcie z windowaniem ceny
uszczknie sobie większy kawałek torcika.
Cena jest taka dlatego że jak widać na fotkach karter odlewany jest ze szczerego złota.
Cena kosmiczna, tyczy również się wersji PLUS (gdzie przed miesiącem marzec, BYŁ w cenie 15500 zł) a teraz:
Napęd kompletny Moster PLUS – 18000 zł. brutto
SAM silnik Moster Factory – 18000 zł. brutto
Piękny, jak zegarek szwajcarski. Ciekawi mnie cena Moster Factory ?