Nowy napęd – Impuls Orange z silnikiem JPX M25y Black Devil

Od pewnego czasu mamy nowego producenta napędów paralotniowych PPG. Pierwszym modelem napędu jest Impuls Orange zbudowany na bazie włoskiego silnika JPX, posiadający kosz z podwójną obręczą (składany na 2 lub 4 części) z uprzężą Dudka na podwieszeniu typu wypory. Napędy wyposażony jest w kompozytowe śmigło firmy Helix lub Rusłan. Bardzo trudno było mi napisać o tym napędzie, gdyż jego producentem jest mój kolega – Adam Górski. Mimo to chciałem poczekać, aż napęd kuli kilku klientów, aby zdobyć opinię na temat nowego napędu. Okazuje się, że napęd Impuls Orange nie dał mi wiele do krytyki. Pierwsze opinie, jakie uzyskałem są bardzo pozytywne.

Co pisze producent na temat swoich napędów?

Nasze napędy składają się z najwyższej jakości komponentów. Do ich budowy wykorzystaliśmy silniki znanej i cenionej firmy JPX Italia, uprzęże PowerSeat firmy Dudek oraz śmigła takich firm jak Helix czy Rusłan.

Napęd Impuls Orange

Silniki JPX Black Devil są jednymi z najlepszych silników paralotniowych. Produkowane są od wielu lat z myślą o najbardziej wymagających klientach. Charakteryzują się dużą mocą i niewielką wagą. Dodatkowo cenione są za trwałość i niezawodność. Pilot o dużej wadze, latający na skrzydle samostatecznym startujący z nóg nie będzie miał z tym najmniejszych problemów. Uprząż PawerSet z dolnymi wyporami gwarantuje komfortowe i przyjemne latanie. Zastosowaliśmy również ergonomiczną rączke gazu wykonaną z karbonu.

Nasze kosze wykonane są ze stopu aluminium, spawane w osłonie argonu. Oferujemy je w wersjach 4 lub 2 częściowowych, co umożliwia ich bezproblemowy transport. Wybraliśmy mocowanie kosza na rzepy ze względu na wygodę i szybkość, dzięki czemu przygotowanie kosza do startu zabiera niecałą minutę. Kosze malowane są proszkowo, co zapewnia ich odporność na zarysowania i estetyczny wygląd przez długi czas użytkowania. Nasze napędy składają się z najwyższej jakości komponentów. Do ich budowy wykorzystaliśmy silniki znanej i cenionej firmy JPX Italia, uprzęże PowerSeat firmy Dudek oraz śmigła takich firm jak Helix czy Rusłan.

Silniki JPX Black Devil są jednymi z najlepszych silników paralotniowych. Produkowane są od wielu lat z myślą o najbardziej wymagających klientach. Charakteryzują się dużą mocą i niewielką wagą. Dodatkowo cenione są za trwałość i niezawodność. Pilot o dużej wadze, latający na skrzydle samostatecznym startujący z nóg nie będzie miał z tym najmniejszych problemów. Uprząż PawerSet z dolnymi wyporami gwarantuje komfortowe i przyjemne latanie. Zastosowaliśmy również ergonomiczną rączke gazu wykonaną z karbonu.

Nasze kosze wykonane są ze stopu aluminium, spawane w osłonie argonu. Oferujemy je w wersjach 4 lub 2 częściowych, co umożliwia ich bezproblemowy transport. Wybraliśmy mocowanie kosza na rzepy ze względu na wygodę i szybkość, dzięki czemu przygotowanie kosza do startu zabiera niecałą minutę. Kosze malowane są proszkowo, co zapewnia ich odporność na zarysowania i estetyczny wygląd przez długi czas użytkowania.

Teraz kolej na użytkowników i odpowiedź ze strony producenta.

Elementy, które użytkownicy bardzo chwalili:

  1. Bardzo wygodna manetka, ale nie posiada tempomatu.
  2. Miejsce na postawienie nogi w momencie pracy napędu na ziemi (zbiornik jest zamontowany wyżej).
  3. Kosz ochronny jest niezwykle mocny i przemyślany. Użytkownicy i obserwatorzy zwracają uwagę, że wywracający się piloci niemal „odbijają się” koszami od ziemi, a mimo to kosz nie ulega odkształceniu. Tutaj należą się duże brawa dla konstruktora.
  4. Bardzo duża moc napędu.
  5. Wygodne podwieszenie – łatwo wsiada się podczas startu oraz ląduje.
  6. Bardzo dobry kontakt z producentem, który słucha opinii użytkownika.

Uwagi zgłaszane przez użytkowników i odpowiedź producenta:

LK: Niektórzy użytkownicy zarzucają „niską kulturę pracy silnika JPX”.
Odp: Są to wrażenia wyjątkowo subiektywne i trudno z nimi polemizować. JPX jest silnikiem o większej pojemności, więc drgać musi. Cały sekret tkwi w ustawieniu wolnych obrotów. Jeśli ustawimy je na 1500RPM, silnik będzie drgał. Jeśli jednak ustawi się wolne obroty rzędu 2000RPM, drgania niemal znikną. Jeśli ktoś życzy sobie inny silnik, to informuję, że oferujemy również silniki ROS oraz Sky100.

LK: Kosz jest dwuringowy, a śmigło mimo to wystaje poza kosz.
Odp. Ponieważ kosz służy do ochrony linek a nie śmigła. Aby schować śmigło, należałoby przekonstruować kosz aby był głębszy. Jeśli ktoś z użytkowników chce, abym wykonał taki kosz, mogę zrobić nawet taki, który będzie wystawał metr poza plecy pilota, ale nie o to w tym chodzi. Kosz jest wytrzymały i to nam chodziło podczas jego projektowania.

Dane techniczne napędu

Silnik JPX M25y Black Devil
Pojemność 172 ccm
Rozruch szarpanka (ręczny)
Moc 25KM
Śmigło kompozytowe 124 Helix lub Rusłan
Przełożenie 1 : 2.6
Ciąg statyczny 70 kg
Zbiornik paliwa 13 l.
Ciężar 23 kg
Kosz aluminiowy, dzielony na 4 lub 2 części

Dane techniczne silnika

Rodzaj silnika silnik dwusuwowy
Pojemność 172,5 cm³
Średnica cylindra 65 mm
Skok 52 mm
Stopień sprężania 11:1
Maksymalne obroty 7500 RPM
Chłodznie chłodzony powietrzem
Tłok z lekkiego stopu, dwa pierścienie
Cylinder stop aluminium z powłoką nikasilową
Głowica stop aluminium odlewany ciśnieniowo
Karter stop G-Al. Si 9 UNI 3051
Wał korbowy Stal 18 Ni Cr Mo
Gaźnik membranowy
Elektroniczny zapłon typ TCI
Ustawienie wyprzedzenia 18o przy 7000 RPM
Świeca NGK B9ES
Redukcja pasek Poly-V 1:2.6
Temperatura pracy silnika max 200o C
Mieszanka paliwowa benzyna 98-oktanowa i olej 2%, olej syntetyczny najwyższej jakości do silników dwusuwowych
Zużycie paliwa od 2.5 do 4.5 litra/godz. w zależności od ciężaru pilota
Mocowanie 4 gumowe amortyzatory
Obroty kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara patrząc od śmigła

Producent zapewnia, że serwis napędu nie będzie dłuższy niż 48h.

Cena od 13.500 w zależności od konfiguracji

http://www.impulsparamotor.pl/

Impuls

+48 158446787

+48 505 185 800

info@impulsparamotor.eu

Adres:
IMPULS
ul. Narutowicza 3
37-450 Stalowa Wola
Polska

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

2 odpowiedzi na „Nowy napęd – Impuls Orange z silnikiem JPX M25y Black Devil

  1. cmr mówi:

    Tak Rafi, szarpaczka wychodzi do góry, nie nad głowę, bo to nierealne, ale jest na wysokości lewego ramienia.

    Rzeczywiście rama jak i kosz są sztywne. Malowane proszkowo, przez co mniej wrażliwe na obtłuczenia transportowe.

    Producent… właściwie poza ramą i koszem własnej produkcji nie ma tutaj nic odkrywczego. Dobór sprawdzonych elementów stanowiących przekrój polskiego rynku paralotniowego. Manetka spotykana w mosterach, zbiornik Paramotor, uprząż Dudka z górnym podwieszeniem, gięte sztywne dolne wypory, które rzeczywiście nie stanowią żadnej przeszkody przy wsiadaniu, kompletny silnik z rezonansem JPXa, karbonowe śmigło dzielone 124cm Rusłana.
    Jeśli chodzi o kulturę pracy, na własnej skórze przekonałem się że poza regulacją gaźnika, kluczową rolę spełnia w JPXach dobry naciąg paska. Poprawia się nie tylko kultura pracy, ale łatwość odpalania. Automatyczny odprężnik to „wiecznie ulany” cylinder, ale także łatwy rozruch i nie rozlatujące się szarpaczki.

    Napęd z ręcznym rozruchem gotowy do startu, bez paliwa, według elektronicznej wagi łazienkowej waży 27kg. Nie mało. Ale przy odpowiedniej regulacji uprzęży nie jest jakoś potwornie uciążliwe.

  2. Rafi mówi:

    W którym miejscu w tym napędzie jest odpalanie ?
    Mam nadzieję że nad głową ?

    Pozdrawiam