Nowy glajt z profilem samostatecznym U-TURN REFLACTION

Po miesiącach testów, po kilku prototypach udało się wprowadzić do sprzedaży najnowsze skrzydło z profilem samostatecznym przeznaczone dla pilotów latających z napędem. U-Turn REFLACTION to jedyne na świecie skrzydło z profilem samostatecznym które posiada system PPN oraz PPNplus (wyprofilowanie krawędzi natarcia poprzez usztywnienia zastępujące ciężkie maylarowe wsparcia). Projektant i właściciel firmy Ernst Strobl zapewnia że udało mu się stworzyć konstrukcję, która pomimo zastosowania profilu Reflex, charakterystykę lotu ma jak skrzydło przeznaczone do latania swobodnego. Tego nie udało się jeszcze nikomu! (źródło: Newsletter nr 34 Centrum Paralotniowego). Skrzydło dostępne jest w trzech rozmiarach: najmniejszy z nich ma masę startową do 110 kg. Rozmiar 28 do 130 a największy z nich o powierzchni 31 metrów kwadratowych może latać z obciążeniem do 150 kg. Skrzydło występuję w dwóch kombinacjach kolorystycznych.

U-Turn Reflection

Żądasz prędkości ?! – Nowy REFLACTION od U-Turn to łagodne i łatwe w kontroli najnowsze skrzydło z profilem samostatecznym Reflex, które odmieni Twoje latanie z napędem.
Całkowicie nowo zaprojektowana paralotnia jest wyjątkowo stabilna przy dużych prędkościach dając nam duże bezpieczeństwo podczas lotu.

Skrzydło PPG musi być stabilne i sztywne przy dużych prędkościach. Stabilność jest ważnym elementem bezpieczeństwa lotów z napędem. W Reflaction U-Turn połączył dwie znakomite technologie które dały imponujący wynik: Reflaction jest jedynym istniejącym skrzydłem z profilem samostatecznym które posiada system PPN oraz PPNplus (wyprofilowanie krawędzi natarcia poprzez usztywnienia zastępujące ciężkie maylarowe wsparcia). Ten system zapewnił nie tylko wyjątkowo łatwy start nawet w najcięższych warunkach, ale również zapewnił bezpieczny start lotu oraz najwyższe osiągi i zaawansowanie.

Zupełnie nowo zaprojektowany samostateczny profil Reflex ,osiągnął wydłużenie 5,9 (projektowe 4.21) . Skrzydło wyposażone jest w system PPN oraz PPNplus zapewniający stałe wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy dając sztywny i stabilny profil, który zapewnia osiągnięcie bardzo dużych prędkości. Skrzydło nie ma skłonności do bocznych podwinięć, które jak wszyscy wiemy są bardziej nieprzyjemne i niebezpieczniejsze w lataniu PPG niż podczas latania swobodnego.

Dzięki temu wszystkiemu Reflaction może być sterowany bardzo czule i delikatnie osiągając maksymalną prędkość 60 km/h. Skrzydło przekazuje również informację pilotowi podobnie jak skrzydło do latania swobodnego. Reflaction wyposażony został w system sterowania stabilem dla łatwiejszej manewrowalności na największych prędkościach. Nowy system EBS – Easy Break System – łączy linkę sterówki stabila z główną linką sterówki podczas latania z zamkniętymi trymerami. Wysokie prędkości jakie osiąga to skrzydło to rezultat zastosowania tylko dwóch głównych linek przypadających na jedną taśmę. W rozmiarze 31 Reflaction posiada w sumie tylko 236 (dwieście trzydzieści sześć) metrów linek. Specjalnie zaprojektowane liny z niemieckiej firmy Liros skonstruowane są w taki sposób aby miały jak największą wytrzymałość przy jak najmniejszym oporze powietrza. „Dzięki rygorystycznemu zredukowaniu długości lin glajt odzyskał swoje zaawansowane performance utracone przez zastosowanie profilu Reflex” tłumaczy konstruktor Ernst Strobl.

U-Turn Reflecion

Mała strata w osiągach wynikająca z profilu samostatecznego Reflex jest nieporównywalna z efektem stabilności jaką osiąga dzięki niemu nasza paralotnia. „Najważniejsze że już nigdy nie będziemy mieli problemów z wznoszeniem latając z silnikiem” To było bardzo ważne dla Strobla, aby zaprojektować sztywne skrzydło, które mimo tego jest czułe i współpracujące niczym normalne skrzyło przeznaczone do swobodnego latania. Potrzebowaliśmy kilku prototypów i wielu godzin lotów testowych ale na sam koniec wszyscy nasi piloci byli bardzo zadowoleni z finalnego efektu. Podsumowując na szybko: rezultatem jest skrzydło napędowe którego charakterystyka lotu zbliżona jest do klasycznego glajta.

REFLACTION dostępny jest w trzech rozmiarach. Najmniejszy z nich ma masę startową do 110 kg. Rozmiar 28 do 130 a największy z nich o powierzchni 31 metrów kwadratowych może latać z obciążeniem do 150 kg. Skrzydło nie posiada jeszcze certyfikatu ponieważ kryteria certyfikacyjne dla profilów samostatecznych nie są jeszcze jasno określone. Certyfikacja będzie wykonana gdy nowe wytyczne LTF zaczną obowiązywać. Osiągnięcie certyfikacji na bieżących zasadach nie stanowi najmniejszego problemu natomiast nie ma ona sensu dla skrzydła napędowego z trymerami oraz profilem samostatecznym Reflex. Pomimo braku certyfikacji REFLACTION spełnia najwyższe wymagania bezpieczeństwa wyznaczone przez U-Turn zapewnia Thomas Vosseler – współzałożyciel U-TURN.

Pierwsze zamówione u nas skrzydła w promocyjnej cenie

2100 euro (8800 zł)

źródło: Newsletter nr 34 Centrum Paralotniowe

www.centrumparalotniowe.pl

Tagi , , .Dodaj do zakładek Link.

4 odpowiedzi na „Nowy glajt z profilem samostatecznym U-TURN REFLACTION

  1. jan komentarz:

    Popieram wypowiedz Rafiego to co juz u nich jest inne juz maja zauwazylem ze podobnie jak paramania przy starcie na tym video nawet mocnym lamie sie w polowce jest to zapewne spowodowane grubszymi linkami mniejsza iloscia ich foce tak mi jeszcze nei zrobil ale gtr i hadron narazie nie maja sobie rownych jako skrzydla zawodnicze pozdrawiam wszystkich

  2. Leszek Klich komentarz:

    Dzwonicie i pytacie mnie o skrzydło U-Turn Reflaction. Oświadczam, że nie jestem autorem wpisu, lecz skopiowałem go z newslettera Centrum Paralotniowego. Nie napisałem tam ŻADNEGO słowa od siebie. Nie jest to moja opinia, nie latałem a nawet nie widziałem nigdy tego skrzydła. Jeśli chcecie znać moje zdanie, to na szybko Wam je przedstawiam.

    Zajrzyjcie tutaj: https://www.paramotor.com.pl/u-turn-reflaction-moje-wyjasnienie/

    pozdrawiam
    Leszek Klich

  3. Rafi komentarz:

    Jakoś ta nazwa korzy mi się z Reactionem Dudka ;D
    Opis skrzydła bardzo zachęcający, tyle że wszystkie opisywane tu rozwiązania są już od dawna stosowane w skrzydłach innych marek, więc chyba nie ma co się podniecać 😉

  4. Carlo komentarz:

    Lechu kiedy tym sprzetem polatasz 😀 pozdro
    Karol