Nowe skrzydło Dudka – Nemo 2

Mamy nowe skrzydło szkolno-rekreacyjne – Nemo 2. Wzorowe bezpieczeństwo potwierdziły testy EN – rozmiary M i L otrzymały najwyższą klasę A. Kolejne rozmiary są już w szwajcarskiej firmie testującej i czekają na dobrą pogodę do prób. Nemo 2 to nie tylko ulepszona wersja poprzedniego modelu – to zupełnie nowe skrzydło, o innym profilu, lepszych właściwościach i zmienionej konstrukcji. Dobre osiągi tej rekreacyjnej paralotni są zaskakujące.

Nemo 2 jest uniwersalnym skrzydłem rekreacyjnym o nowoczesnej konstrukcji, dobrych osiągach i bardzo dużym bezpieczeństwie, które potwierdziło się podczas wielu godzin testowych lotów. W porównaniu do swego poprzednika zostało całkowicie przeprojektowane – posiada inny obrys, ugięcie i nowy profil aerodynamiczny.

Nemo 2 to skrzydło o bezkompromisowym bezpieczeństwie pasywnym (odporność na turbulencje i błędy pilota), ze szczególnym uwzględnieniem zachowania przy maksymalnych prędkościach uzyskiwanych przy użyciu speedsystemu. Nie mniej ważne było bezpieczeństwo aktywne, czyli zdolność skrzydła do samodzielnego wychodzenia z niestabilnych stanów lotu. Cele zostały osiągnięte, co potwierdza otrzymanie kategorii EN A w testach, na razie dla rozmiarów M i L. Nemo 2 nie tylko jest bardzo bezpieczne, ale jednocześnie lepiej lata od swego poprzednika, a te dwie cechy niezwykle rzadko daje się pogodzić. Przeznaczone jest dla pilotów o podstawowych umiejętnościach ale dużych ambicjach, doskonałe do szkolenia, holowania za wyciągarką oraz lotów z napędem.

Start jest łatwy, przy odrobinie wprawy nie trzeba unosić rękoma taśm, bo skrzydło samo wchodzi nad głowę i stabilnie zajmuje pozycję startową. Nemo 2 spokojnie reaguje na gwałtowne ruchy sterówkami. Przy zakrętach wymaga zdecydowanego sterowania, będzie wiec odporne na przypadkowe drobne ruchy rąk, czy ciała w uprzęży. Speed system jest łatwy w użyciu i efektywnie zwiększa prędkość. W locie zaskakuje dobra doskonałość jak dla skrzydła o tak dużym bezpieczeństwie, przeznaczonego głównie dla pilotów rekreacyjnych. Prostota konstrukcji olinowania ułatwia procedury przedstartowe. W konstrukcji skrzydła zastosowano uproszczony system V-wsparć i rozporki do wysypywania śmieci z końcówek. Zastosowano Easy Keeper – najlepszy obecnie na rynku, nasz autorski system mocowania uchwytów sterowniczych do taśm nośnych. Skrzydło uszyte jest z tkaniny firmy Dominicotex, o bardzo dobrych parametrach użytkowych.

Certyfikacja – Rozmiary M i L przeszły już procedury certyfikacyjne w locie i otrzymały kategorię EN A. Kolejne rozmiary są w trakcie testów, które powinny zakończyć się w niedługim czasie.

źródło: http://www.dudek.eu

Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.