(Nie)oficjalne nowości ze świata napędów PPG

Producenci napędów PPG nie mają wakacji. Wciąż pracują nad nowymi konstrukcjami. A ja lubię nowości. Postanowiłem podpytać kilku producentów o plany na najbliższą przyszłość. Choć oficjalnie wszystkie ekipy nabierają wody w usta, dowiedziałem się, że szykuje się kilka bardzo ciekawych nowości. Niestety nie każdy news tutaj przedstawiony może być w 100% zgodny z rzeczywistością, ale większość zasłyszanych wiadomości potwierdziłem u źródeł. Zapraszam do komentowania.

Techno-Fly będzie oferował Ventora z przekładnią pasową

A jednak. Aby Ventor trafił “pod strzechy” musi być tańszy. Dlatego przekładnię, której koszt wyprodukowania stanowi połowę ceny silnika firma Techno-Fly zastąpiła przekładnią pasową. Jest to nowy kierunek firmy po rezygnacji z projektu Rotor. Rozwiązanie wydaje się być ciekawe i ekonomiczne. Ventor to sprawdzona i powszechnie znana konstrukcja. Przeróbka na pasek nie wiąże się z dużymi kosztami projektu i testowania a zapewni dodatkowe rynki zbytu. I zaleta – dalej będą to (prawie) wszystkie zalety Ventora! Nie znam jeszcze oficjalnej ceny tej wersji. Oczywiście Ventor z przekładnią zębatą będzie produkowany nadal. Obecnie czekam na zdjęcia nowego silnika od Krzyśka.

Ec Extreme projektuje nowy napęd – Samuraj

Po ogromnym sukcesie EC25 Moster firma skupiła się na projektowaniu napędu z najwyższej półki. Jaki będzie nowy Moster? Nareszcie silnik otrzyma mocniejszy kosz wykonany z prawdziwego profilu lotniczego. Napęd już w fazie projektowania robi kosmiczne wrażenie. Nie sposób też nie porównać go do… Instincta. Prototyp nie ma jeszcze siatki i malowania 3DTN. Osobiście widziałem ten kosz. Na pierwszy rzut wygląda jakby ważył 20 kg. Jednak gdy go podniosłem, nie mogłem uwierzyć, że jest tak lekki!

Takie zdjęcie Samuraja dostałem od Damiana

Udało się sfotografować prototyp nowego kosza Ec Extreme (foto: Rafi)

Udało się sfotografować prototyp nowego kosza Ec Extreme (foto: Rafi)

Dzięki profilom znacznie ograniczono ilość materiału kosza a i tak jest bardzo mocny. Silnik Moster wymaga naprawdę mocnego kosza. No i w końcu w pełni ruchome wypory! Niestety Ec Extreme na razie niechętnie mówi o nowym prototypie. “Diabeł tkwi w szczegółach. Musimy to wszystko idealnie zgrać. Na razie to prototyp. Ostatecznie może się jeszcze wiele zmienić.” – wypowiada się Damian Zakrocki – właściciel Ec Extreme. Dowiedziałem się, że w projektowaniu bierze udział kilku doświadczonych pilotów, oraz że firma Ec Extreme, w specjalnej promocji dla dotychczasowych właścicieli EC25 Moster będzie oferować same kosze w specjalnej cenie. Nie mogę się doczekać mojego Samuraja!

Wojtek Pierzyński – Dynamit produkuje kosze do napędów z silnikiem Ventor

Niedawno opisywałem nową linię napędów Caliber opartych o silniki HE i Simonini. DynamicSport produkuje także kosze do napędów z silnikiem Ventor. To jest ciekawy pomysł, bo Ventor to dobry silnik a Wojtek jest specjalistą od niezwykle wytrzymałych trajek i napędów. Świat PPG może tylko zyskać na takim projekcie. Kilka takich napędów już lata w Norwegii i chyba im się spodobały, bo zamówienia wciąż napływają. Niebawem zdjęcia.

Walter Wojciechowski przygotowuje się do produkcji napędów z silnikiem Red Head

O silnikach Red Head już pisałem. Niezwykle wytrzymała konstrukcja daje rokowanie na dużą trwałość i niezawodność. Na stronie www.skytoy.com producent udziela nawet dożywotniej gwarancji na swoje silniki. W połączeniu z mocnymi i wygodnymi koszami Waltera (miałem napęd Waltera i potwierdzam), może być ciekawą i tanią propozycją na polskim rynku. Wszyscy pamiętamy wielogodzinny test silnika Red Head na pełnych obrotach.


Napęd z silnikiem Red Head

W rozmowie Walter był dość tajemniczy i nie chciał za dużo mówić o nowym projekcie. Wydaje mi się, że przygotowuje naprawdę ciekawą propozycję na polski rynek. Ten napęd może być naprawdę dobrym produktem i to w rozsądnej cenie.

Nowy producent napędów Impuls Paramotor

Czy na polskim rynku jest miejsce dla jeszcze jednego producenta napędów PPG? Na pewno nie będzie łatwo zaistnieć na trudnym i wymagającym rynku. Konstruktor napędów Impuls – Adam Górski utrzymuje, że jego ambicją było nie tylko zbudowanie wygodnego i wytrzymałego napędu, ale także zapewnienie szybkiego serwisu, który zapewni obsługę klienta w maksymalnie 24 godziny.

Impuls Paramotor z silnikiem JPX

“Nie mogę traktować przedmiotowo klienta, który zostawia u mnie kilkanaście tysięcy złotych.” Czyżby własne doświadczenia konstruktora w tym temacie nie były najlepsze? Niebawem ukaże się artykuł i wywiad z producentem napędów Impuls. Oczywiście muszę też osobiście przetestować napęd!

Nowa trajka Twister One z MotoParaFly

Trajka Twister One jest nowoczesnym wózkiem, którego projekt jest oparty o trzy podstawowe założenia: środek ciężkości musi być jak najniżej (przez co nie ma potrzeby stosowania większego rozstawu kół niż 140cm) , musi być prosta do demontażu do transportu i musi być lekka. Niestandardowy układ zawieszenia silnika Hirth F33 sprawia bezproblemowe jego odpalanie, mniejsze wibracje, brak zalewania się świecy i lepsze smarowanie łożysk wału. Napęd wykonany jest z wysokiej klasy aluminium, trajka zawiera elementy ze stali nierdzewnej, całość elementów aluminiowych jest malowana proszkowo. Zastosowane śmigło Peszke (nastawne 1290mm) pozwala napędowi na uzyskanie do 78kg ciągu!

Trajka jest bardzo lekka, jej rozłożenie do transportu jest bardzo proste i zajmuje kilka minut. Po rozłożeniu bez problemu mieści się w bagażniku niewielkiego auta. Całość  łączy w sobie rozsądną cenę i najnowsze konstrukcyjne rozwiązania!

Silnik Hirth F33
Moc (km) 28
Pojemność 313cm3
Rozrusznik Ręczny
Gaźnik Walbro WB 37
Śmigło Peszke AS 1290/700L-2A
Zbiornik paliwa 15L
Kosz Aluminiowy dzielony 3 części
Zużycie paliwa 3.5-4,5 L
Siła ciągu 75-78 kg
Zawieszenie Koła łożyskowane
Waga pilota do 140kg

Tagi , , , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „(Nie)oficjalne nowości ze świata napędów PPG

  1. jan komentarz:

    http://www.youtube.com/watch?v=4u9p1xY7Tkg

    No to ja moze tez zaczne robic rakiet monster bedzie najzeszy i najmocniejszy hehehehe

  2. Rafi komentarz:

    PAWLLO – nie chodzi tu o wzmocnienie mocowania zbiornika paliwa,a o zastosowanie OSŁONY tegoż zbiornika,która ma zapobiegać rozerwaniu zbiornika przez śmigło podczas WYPADKU,czyli uderzenia w ziemię !
    To takie dodatkowe zabezpieczenie.którego nie stosuje żaden inny producent poza EC Extreme.
    Informacja została podana na stronie i to jest wystarczające.

    Pozdrawiam

  3. PAWLLO komentarz:

    Wydaje mi się to bardzo dziwne ponieważ
    w każdej szanującej się firmie to klientów się wzywa w razie akcji serwisowych a nie ogłasza się na stronach że jest taka sprawa i prosi się o kontakt
    Po drugie nić nie dzieję się bez przyczyny, zapewne był jakiś powód że zostały podjęte działanie żeby wzmocnić mocowanie zbiornika paliwa, mam nadzieję że nie było to skutkiem wypadku.
    Po trzecie bierna postawa na taką informację administratora tej strony internetowej, który potrafi wygrzebać z czeluści sieci ot np. informację o nieletnim pilocie PPG ,a nie poinformować o akcji serwisowej w EC EXTREME, która jest dla nas bardzo ważna ponieważ wielu z nas jest w posiadaniu takich napędów
    Nic nie sugeruję lecz mam nadzieję że wszyscy wyciągniemy
    z tych informacji stosowne wnioski

  4. Oli komentarz:

    Dzwoniłem pytałem, do naszych napędów jest dostępna osłona zbiornika paliwa, takie dodatkowe zabezpieczenie w razie W.

  5. Leszek Klich komentarz:

    Witaj Pawllo!

    Nie wiem, ale się dowiem 🙂
    Chyba że już ktoś wie, to niech napisze.

  6. PAWLLO komentarz:

    Witam
    a może Lechu wiesz o co chodzi z tą modyfikacją napędów ?
    http://ecextreme.pl/?/

  7. Wiechu komentarz:

    Ec Extreme,profil jak to profil, nie ma się czym podniecać, na zdjęciu widać że jednakowy na całej długości.W głównych węzłach powinien być pogrubiony a na zewnętrznych pocieniony aby zachowany był jak najlepszy stosunek masy do wytrzymałości.Promienie jak sama nazwa mówi również mają największą wytrzymałość jak rozchodzą się promieniście.W Impulsie rurek, zastrzałów,dwa koła i dwa promienie obok siebie w brew lotniczej logice ;najmocniejsza konstrukcja przy najmniejszym ciężarze i dająca najmniejsze opory przy jak największej prostocie.Tak przy okazji,Leszku spytaj Ich ile ważą te kosze,oczywiście kompletne.Wiechu.

  8. kajan komentarz:

    Widze ze nic nowego dla szerokiej rzeszy kochajacych latanie..
    te same konstrukcje w w innym opakowaniu bardzo drogie jak na kieszen kowalskiego..kto naprawi nowy kosz na nowym profilu??
    jak takiego nie kupi w sklepie za rogiem,jak tu zdobyc wielki szeroki rynek ludzi mniej zamoznych ale mase?.Jedno co widac to
    trajka super zrobiona i swiatowa,na silniku nie do zdarcia
    hirth f33..piekna i tez bestia kajan

  9. Rafi komentarz:

    Nie kłóćcie się o to co lepsze,bo wiadomo że lepsze jest mojsze.. 😉

    Bardzo fajny artykuł Leszku,ja także nie mogę się doczekać nowego kosza EC Extreme – “Samuraja”,widziałem go w Krakowie i konstrukcja zrobiła na mnie duże wrażenie,przede wszystkim sztywnością i wyglądem.
    Z tego co wiem profile lotnicze z jakich produkowany jest kosz mają atest lotniczy i były wykonywane na zamówienie w hucie.
    W kosze te będą instalowane silniki Moster i Fly100 Evo,oczywiście taki nowy napęd będzie nieco droższy od standardowego (na rurkach),co jest zrozumiałe.
    Myślę że efekt końcowy będzie niesamowity,czego życzę producentowi.
    Oczywiście jako posiadacz “Bestii” z chęcią dokonam przeszczepu serca (silnika) do tego nowego samurajskiego ciała 😉

    Bardzo zaciekawił mnie nowy producent napędów “Impuls Paramotor” zwłaszcza że dosyć solidnie wygląda jego napęd na bazie silnika Black Magic ze sprzęgłem odśrodkowym.
    Cieszy fakt że producent chce zwrócić szczególną uwagę na zadowolenie klienta.
    W dobie wszechobecnego kryzysu i coraz większej konkurencji,to dobry krok.
    Dobry serwis to najważniejsza sprawa po sprzedaży napędu,bo klient zadowolony będzie polecał firmę innym i pewnie następny napęd również kupi u tego samego producenta.

    Od lat kibicuję firmie Techno-Fly mimo że nie latam na ich napędzie,cieszę się że Krzysiek zarzucił kosztowny projekt wdrożenia nowego silnika Rotor H130.
    Taki silnik nie miałby racji bytu,ze względu na jego marne osiągi i potężną konkurencję,jaką jest Raket od Werenca.
    Ventor z przekładnią pasową jako znacznie mocniejszy,cichszy i dosyć lekki silnik ma szansę zawojować rynek,ale to zależy od ceny jaką wystawi producent.
    Bez wątpienia to świetny pomysł marketingowy na zyskanie dodatkowych klientów,których nie stać na Ventora z przekładnią.
    Projekt wypali jeśli firma nie zejdzie z jakości i przyłoży się do tego projektu.
    Klienci są bardzo wybredni i wolą zapłacić więcej,a mieć pewność że produkt jest dobrej jakości i nie będzie się psuł.

    Pozdrawiam wszystkich “żelaznych” kochających latanie – Rafi

  10. peter komentarz:

    Wiadro rozumiem że to Twój napęd jest z najwyższej półki. Pochwal się co to za cudo;)

    pzdr

    peter kompletnie niezainteresowany półkami oraz innymi meblami

  11. wiadro komentarz:

    “Po ogromnym sukcesie EC25 Mostera…” zdanie powinno brzmieć
    “Po ogromnym MARKETINGOWYM sukcesie EC25 Monstera..”

    sprzęt z najwyższej półki 🙂 dobre

  12. Leszek Klich komentarz:

    Niestety też nie wiem jaka będzie cena. Nic nie chcą powiedzieć – nawet przybliżonej ceny nie chcą podać. Ale jest mocny jak cholera. Nie wiem, czy już jest opracowane jego łączenie i oplot. To co widać Rafi zrobił gdzieś przy okazji w Krakowie, jak Damian był przejazdem.

  13. Oli komentarz:

    mnie też to ciekawi bo kosz wygląda bardzo solidnie

  14. peter komentarz:

    Ciekawe jaka będzie ta specjalna cena na kosz do mostera?
    pzdr
    peter zainteresowany:)