(Nie)oficjalne nowości ze świata napędów PPG

Producenci napędów PPG nie mają wakacji. Wciąż pracują nad nowymi konstrukcjami. A ja lubię nowości. Postanowiłem podpytać kilku producentów o plany na najbliższą przyszłość. Choć oficjalnie wszystkie ekipy nabierają wody w usta, dowiedziałem się, że szykuje się kilka bardzo ciekawych nowości. Niestety nie każdy news tutaj przedstawiony może być w 100% zgodny z rzeczywistością, ale większość zasłyszanych wiadomości potwierdziłem u źródeł. Zapraszam do komentowania.

Techno-Fly będzie oferował Ventora z przekładnią pasową

A jednak. Aby Ventor trafił “pod strzechy” musi być tańszy. Dlatego przekładnię, której koszt wyprodukowania stanowi połowę ceny silnika firma Techno-Fly zastąpiła przekładnią pasową. Jest to nowy kierunek firmy po rezygnacji z projektu Rotor. Rozwiązanie wydaje się być ciekawe i ekonomiczne. Ventor to sprawdzona i powszechnie znana konstrukcja. Przeróbka na pasek nie wiąże się z dużymi kosztami projektu i testowania a zapewni dodatkowe rynki zbytu. I zaleta – dalej będą to (prawie) wszystkie zalety Ventora! Nie znam jeszcze oficjalnej ceny tej wersji. Oczywiście Ventor z przekładnią zębatą będzie produkowany nadal. Obecnie czekam na zdjęcia nowego silnika od Krzyśka.

Ec Extreme projektuje nowy napęd – Samuraj

Po ogromnym sukcesie EC25 Moster firma skupiła się na projektowaniu napędu z najwyższej półki. Jaki będzie nowy Moster? Nareszcie silnik otrzyma mocniejszy kosz wykonany z prawdziwego profilu lotniczego. Napęd już w fazie projektowania robi kosmiczne wrażenie. Nie sposób też nie porównać go do… Instincta. Prototyp nie ma jeszcze siatki i malowania 3DTN. Osobiście widziałem ten kosz. Na pierwszy rzut wygląda jakby ważył 20 kg. Jednak gdy go podniosłem, nie mogłem uwierzyć, że jest tak lekki!

Takie zdjęcie Samuraja dostałem od Damiana

Udało się sfotografować prototyp nowego kosza Ec Extreme (foto: Rafi)

Udało się sfotografować prototyp nowego kosza Ec Extreme (foto: Rafi)

Dzięki profilom znacznie ograniczono ilość materiału kosza a i tak jest bardzo mocny. Silnik Moster wymaga naprawdę mocnego kosza. No i w końcu w pełni ruchome wypory! Niestety Ec Extreme na razie niechętnie mówi o nowym prototypie. “Diabeł tkwi w szczegółach. Musimy to wszystko idealnie zgrać. Na razie to prototyp. Ostatecznie może się jeszcze wiele zmienić.” – wypowiada się Damian Zakrocki – właściciel Ec Extreme. Dowiedziałem się, że w projektowaniu bierze udział kilku doświadczonych pilotów, oraz że firma Ec Extreme, w specjalnej promocji dla dotychczasowych właścicieli EC25 Moster będzie oferować same kosze w specjalnej cenie. Nie mogę się doczekać mojego Samuraja!

Wojtek Pierzyński – Dynamit produkuje kosze do napędów z silnikiem Ventor

Niedawno opisywałem nową linię napędów Caliber opartych o silniki HE i Simonini. DynamicSport produkuje także kosze do napędów z silnikiem Ventor. To jest ciekawy pomysł, bo Ventor to dobry silnik a Wojtek jest specjalistą od niezwykle wytrzymałych trajek i napędów. Świat PPG może tylko zyskać na takim projekcie. Kilka takich napędów już lata w Norwegii i chyba im się spodobały, bo zamówienia wciąż napływają. Niebawem zdjęcia.

Walter Wojciechowski przygotowuje się do produkcji napędów z silnikiem Red Head

O silnikach Red Head już pisałem. Niezwykle wytrzymała konstrukcja daje rokowanie na dużą trwałość i niezawodność. Na stronie www.skytoy.com producent udziela nawet dożywotniej gwarancji na swoje silniki. W połączeniu z mocnymi i wygodnymi koszami Waltera (miałem napęd Waltera i potwierdzam), może być ciekawą i tanią propozycją na polskim rynku. Wszyscy pamiętamy wielogodzinny test silnika Red Head na pełnych obrotach.


Napęd z silnikiem Red Head

W rozmowie Walter był dość tajemniczy i nie chciał za dużo mówić o nowym projekcie. Wydaje mi się, że przygotowuje naprawdę ciekawą propozycję na polski rynek. Ten napęd może być naprawdę dobrym produktem i to w rozsądnej cenie.

Nowy producent napędów Impuls Paramotor

Czy na polskim rynku jest miejsce dla jeszcze jednego producenta napędów PPG? Na pewno nie będzie łatwo zaistnieć na trudnym i wymagającym rynku. Konstruktor napędów Impuls – Adam Górski utrzymuje, że jego ambicją było nie tylko zbudowanie wygodnego i wytrzymałego napędu, ale także zapewnienie szybkiego serwisu, który zapewni obsługę klienta w maksymalnie 24 godziny.

Impuls Paramotor z silnikiem JPX

“Nie mogę traktować przedmiotowo klienta, który zostawia u mnie kilkanaście tysięcy złotych.” Czyżby własne doświadczenia konstruktora w tym temacie nie były najlepsze? Niebawem ukaże się artykuł i wywiad z producentem napędów Impuls. Oczywiście muszę też osobiście przetestować napęd!

Nowa trajka Twister One z MotoParaFly

Trajka Twister One jest nowoczesnym wózkiem, którego projekt jest oparty o trzy podstawowe założenia: środek ciężkości musi być jak najniżej (przez co nie ma potrzeby stosowania większego rozstawu kół niż 140cm) , musi być prosta do demontażu do transportu i musi być lekka. Niestandardowy układ zawieszenia silnika Hirth F33 sprawia bezproblemowe jego odpalanie, mniejsze wibracje, brak zalewania się świecy i lepsze smarowanie łożysk wału. Napęd wykonany jest z wysokiej klasy aluminium, trajka zawiera elementy ze stali nierdzewnej, całość elementów aluminiowych jest malowana proszkowo. Zastosowane śmigło Peszke (nastawne 1290mm) pozwala napędowi na uzyskanie do 78kg ciągu!

Trajka jest bardzo lekka, jej rozłożenie do transportu jest bardzo proste i zajmuje kilka minut. Po rozłożeniu bez problemu mieści się w bagażniku niewielkiego auta. Całość  łączy w sobie rozsądną cenę i najnowsze konstrukcyjne rozwiązania!

Silnik Hirth F33
Moc (km) 28
Pojemność 313cm3
Rozrusznik Ręczny
Gaźnik Walbro WB 37
Śmigło Peszke AS 1290/700L-2A
Zbiornik paliwa 15L
Kosz Aluminiowy dzielony 3 części
Zużycie paliwa 3.5-4,5 L
Siła ciągu 75-78 kg
Zawieszenie Koła łożyskowane
Waga pilota do 140kg

Tagi , , , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „(Nie)oficjalne nowości ze świata napędów PPG