Napęd JERZYK 170 – KAJANA z części KTM

Chcę wam przedstawić nową konstrukcję mojego napędu PPG zbudowaną z części silnika KTM. Jest to napęd, który zbudowałem korzystając z moich wieloletnich doświadczeń z silnikami paralotniowymi. Podczas projektowania i montażu starałem się wyeliminować błędy i usterki, jakie najczęściej pojawiają się w silnikach PPG. Postawiłem na bezawaryjność, moc, bezproblemowy dostęp do części w “normalnych” cenach na allegro czy w sklepach motocyklowych. Minęło trochę czasu zanim dopracowałem całość. Poza tym byłem zajęty innymi sprawami. Dostroiłem już jedną z kilku rur rezonansowych i odpaliłem.

Dane techniczne silnika:

  • Tłok 65 mm,
  • Skok tłoka 50.5 mm
  • Stopień sprężania 10:1
  • Przekładnia 1:2.8
  • Obroty 8000-8500 obr/min

Niestety nie mogę podać jeszcze mocy, ale jest jej więcej, niż w niektórych napędach. Gdy tylko zmierzę, na pewno podam. Silnik charakteryzuje piękna, równiutka praca. Natychmiast reaguje na dodanie gazu, nie ma wyczuwalnej “górki” rezonansowej. Do tego ma niesamowicie małe drgania (po to zmniejszyłem skok tłoka i długość korby przez zastosowanie odpowiedniego wału korbowego od KTM Lc 2).

Wał podparty dwoma łożyskami, od strony paska przekładni zastosowałem podwójne łożysko 2305 C3 a od strony zapłonu 6305 C3. Wysokiej klasy cylinder to popularne Malossi 172. Cylinder ma powiększany wydech z 27 mm na 34 mm (to mala kosmetyka).

Karter własnej konstrukcji, dzielony na trzy części, z kanałami smarującymi łożyska walu. W tłoku znajdują się otwory smarujące łożysko sworznia (nie ma takich otworów w innych napędach). Zapłon DCI typu “łatwy rozruch” pochodzi ze skutera – jest on dostępny w sklepach za niewielkie pieniądze.

Szarpaczka od urządzenia budowlanego – bardzo wytrzymała. Kosz napędu jest także mojej koncepcji i konstrukcji. Dzielony na 3 części + stojan z silnikiem. Śmigło Rusłana +3. Waga bez uprzęży, tak jak widać równo 21 kg.

Napęd posiada bardzo duży ciąg. Trudno mi jest teraz go teraz zmierzyć.

pozdrawiam

Kajan

Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „Napęd JERZYK 170 – KAJANA z części KTM