Chcę wam przedstawić nową konstrukcję mojego napędu PPG zbudowaną z części silnika KTM. Jest to napęd, który zbudowałem korzystając z moich wieloletnich doświadczeń z silnikami paralotniowymi. Podczas projektowania i montażu starałem się wyeliminować błędy i usterki, jakie najczęściej pojawiają się w silnikach PPG. Postawiłem na bezawaryjność, moc, bezproblemowy dostęp do części w „normalnych” cenach na allegro czy w sklepach motocyklowych. Minęło trochę czasu zanim dopracowałem całość. Poza tym byłem zajęty innymi sprawami. Dostroiłem już jedną z kilku rur rezonansowych i odpaliłem.
Dane techniczne silnika:
- Tłok 65 mm,
- Skok tłoka 50.5 mm
- Stopień sprężania 10:1
- Przekładnia 1:2.8
- Obroty 8000-8500 obr/min
Niestety nie mogę podać jeszcze mocy, ale jest jej więcej, niż w niektórych napędach. Gdy tylko zmierzę, na pewno podam. Silnik charakteryzuje piękna, równiutka praca. Natychmiast reaguje na dodanie gazu, nie ma wyczuwalnej „górki” rezonansowej. Do tego ma niesamowicie małe drgania (po to zmniejszyłem skok tłoka i długość korby przez zastosowanie odpowiedniego wału korbowego od KTM Lc 2).
Wał podparty dwoma łożyskami, od strony paska przekładni zastosowałem podwójne łożysko 2305 C3 a od strony zapłonu 6305 C3. Wysokiej klasy cylinder to popularne Malossi 172. Cylinder ma powiększany wydech z 27 mm na 34 mm (to mala kosmetyka).
Karter własnej konstrukcji, dzielony na trzy części, z kanałami smarującymi łożyska walu. W tłoku znajdują się otwory smarujące łożysko sworznia (nie ma takich otworów w innych napędach). Zapłon DCI typu „łatwy rozruch” pochodzi ze skutera – jest on dostępny w sklepach za niewielkie pieniądze.
Szarpaczka od urządzenia budowlanego – bardzo wytrzymała. Kosz napędu jest także mojej koncepcji i konstrukcji. Dzielony na 3 części + stojan z silnikiem. Śmigło Rusłana +3. Waga bez uprzęży, tak jak widać równo 21 kg.
Napęd posiada bardzo duży ciąg. Trudno mi jest teraz go teraz zmierzyć.
pozdrawiam
Kajan
W czoraj oglądałem jerzyka , naped pięknie odpala a ciąg ma masakryczny. Tylko teraz czekać na sprzedarz i ustawić sie w kolejce 🙂
W moim wpisie popełniłem błąd. Napęd nazywa się JeRZyk, nie Jeżyk. Kajanowi chodziło o Jerzyka zwyczajnego (Apus apus) a ja wstawiłem Jeża – tylko zdrobniale Ale co ma jeż do latania? Mogłem na to wpaść.
Przepraszam, powinienem to sprawdzić…
Leszek Klich
No właśnie jaka cena???
ale jaka będzie cena ??? i końcowa waga ?!
Cena powinna być 4-ro cyfrowa..ciąg ciut lepszy
od mostera a waga tylko 2 kg wieksza od legendarnej
solowki
A powiedz kajan ty latales na mosterze?
Na prawdę całość wygląda znakomicie.Ciekawy jestem czy wejdzie to do seryjnej produkcji Kajana. No i jaka będzie jego cena bez kosztorysów :). Wiadomo że twórca musi zarobić żeby konstrukcja nie wyszła tylko w pojedynczych egzemplarzach a trud i wysiłek się opłacał.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzyk_zwyczajny
Jerzyk to najlepszy pilot na swiecie i najwiecej
ma nalotu..bo nalot liczony jest w latach a nie
godzinach 🙂 …kajan
zajefajnie się nazywa !!!!
jaka będzie cena ?
Co tu mówić Cudo 🙂 Szacun Kajan muszę to zobaczyć
Kajan a czy mógłbys napisac kosztorys takiego napędu, z robocizną oczywiście twoja 🙂
Pozdrawiam 🙂
Ale rozwiazania pachna mi mosterem.. pozdrawiam.:)
Niestety nie ma tu ani jednej nutki z mostera..nawet kąt pochylenia cylindra jest inny,nie mowiac o jakis rozwiazaniach jak ma moster, bo nie zrobili dobrego ukladu tlokowo korbowego
nie dostosowali skoku tloka do wysokosci okien w cylindrze
tak samo pojemnosc silnika zwiekszona bez korekty kanalow
to wszystko ma znaczenie na moc,nie mowiac juz o tzw ,,kole zamachowym”co poprawia kulture pracy,a o szarpance nie wspomne
nic tu z mostera ,wszystko niestety inne lacznie z wydechem
a jesli chodzi o ciąg, to na smigle od mostera wiecej kreci jak moster ( obr smigla)to pewnie bedzie wiekszy ciag niz moster
Pięknie chodzi :)Ciekawe ile będzie miał ciągu z rezonansem ?
Jaki jest kosztorys takiego napędu ?
Pozdrawiam 🙂