Napęd JERZYK 170 – KAJANA z części KTM

Chcę wam przedstawić nową konstrukcję mojego napędu PPG zbudowaną z części silnika KTM. Jest to napęd, który zbudowałem korzystając z moich wieloletnich doświadczeń z silnikami paralotniowymi. Podczas projektowania i montażu starałem się wyeliminować błędy i usterki, jakie najczęściej pojawiają się w silnikach PPG. Postawiłem na bezawaryjność, moc, bezproblemowy dostęp do części w „normalnych” cenach na allegro czy w sklepach motocyklowych. Minęło trochę czasu zanim dopracowałem całość. Poza tym byłem zajęty innymi sprawami. Dostroiłem już jedną z kilku rur rezonansowych i odpaliłem.

Dane techniczne silnika:

  • Tłok 65 mm,
  • Skok tłoka 50.5 mm
  • Stopień sprężania 10:1
  • Przekładnia 1:2.8
  • Obroty 8000-8500 obr/min

Niestety nie mogę podać jeszcze mocy, ale jest jej więcej, niż w niektórych napędach. Gdy tylko zmierzę, na pewno podam. Silnik charakteryzuje piękna, równiutka praca. Natychmiast reaguje na dodanie gazu, nie ma wyczuwalnej „górki” rezonansowej. Do tego ma niesamowicie małe drgania (po to zmniejszyłem skok tłoka i długość korby przez zastosowanie odpowiedniego wału korbowego od KTM Lc 2).

Wał podparty dwoma łożyskami, od strony paska przekładni zastosowałem podwójne łożysko 2305 C3 a od strony zapłonu 6305 C3. Wysokiej klasy cylinder to popularne Malossi 172. Cylinder ma powiększany wydech z 27 mm na 34 mm (to mala kosmetyka).

Karter własnej konstrukcji, dzielony na trzy części, z kanałami smarującymi łożyska walu. W tłoku znajdują się otwory smarujące łożysko sworznia (nie ma takich otworów w innych napędach). Zapłon DCI typu „łatwy rozruch” pochodzi ze skutera – jest on dostępny w sklepach za niewielkie pieniądze.

Szarpaczka od urządzenia budowlanego – bardzo wytrzymała. Kosz napędu jest także mojej koncepcji i konstrukcji. Dzielony na 3 części + stojan z silnikiem. Śmigło Rusłana +3. Waga bez uprzęży, tak jak widać równo 21 kg.

Napęd posiada bardzo duży ciąg. Trudno mi jest teraz go teraz zmierzyć.

pozdrawiam

Kajan

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „Napęd JERZYK 170 – KAJANA z części KTM

  1. michal54_87 komentarz:

    W czoraj oglądałem jerzyka , naped pięknie odpala a ciąg ma masakryczny. Tylko teraz czekać na sprzedarz i ustawić sie w kolejce 🙂

  2. Leszek Klich komentarz:

    W moim wpisie popełniłem błąd. Napęd nazywa się JeRZyk, nie Jeżyk. Kajanowi chodziło o Jerzyka zwyczajnego (Apus apus) a ja wstawiłem Jeża – tylko zdrobniale Ale co ma jeż do latania? Mogłem na to wpaść.
    Przepraszam, powinienem to sprawdzić…

    Leszek Klich

  3. Pio komentarz:

    No właśnie jaka cena???

  4. xc komentarz:

    ale jaka będzie cena ??? i końcowa waga ?!

    • kajan komentarz:

      Cena powinna być 4-ro cyfrowa..ciąg ciut lepszy
      od mostera a waga tylko 2 kg wieksza od legendarnej
      solowki

  5. Rafal komentarz:

    Na prawdę całość wygląda znakomicie.Ciekawy jestem czy wejdzie to do seryjnej produkcji Kajana. No i jaka będzie jego cena bez kosztorysów :). Wiadomo że twórca musi zarobić żeby konstrukcja nie wyszła tylko w pojedynczych egzemplarzach a trud i wysiłek się opłacał.

  6. kajan komentarz:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzyk_zwyczajny
    Jerzyk to najlepszy pilot na swiecie i najwiecej
    ma nalotu..bo nalot liczony jest w latach a nie
    godzinach 🙂 …kajan

  7. ppg komentarz:

    zajefajnie się nazywa !!!!

    jaka będzie cena ?

  8. Lech komentarz:

    Co tu mówić Cudo 🙂 Szacun Kajan muszę to zobaczyć

  9. Paweł komentarz:

    Kajan a czy mógłbys napisac kosztorys takiego napędu, z robocizną oczywiście twoja 🙂
    Pozdrawiam 🙂

  10. booss komentarz:

    Ale rozwiazania pachna mi mosterem.. pozdrawiam.:)

    • kajan komentarz:

      Niestety nie ma tu ani jednej nutki z mostera..nawet kąt pochylenia cylindra jest inny,nie mowiac o jakis rozwiazaniach jak ma moster, bo nie zrobili dobrego ukladu tlokowo korbowego
      nie dostosowali skoku tloka do wysokosci okien w cylindrze
      tak samo pojemnosc silnika zwiekszona bez korekty kanalow
      to wszystko ma znaczenie na moc,nie mowiac juz o tzw ,,kole zamachowym”co poprawia kulture pracy,a o szarpance nie wspomne
      nic tu z mostera ,wszystko niestety inne lacznie z wydechem
      a jesli chodzi o ciąg, to na smigle od mostera wiecej kreci jak moster ( obr smigla)to pewnie bedzie wiekszy ciag niz moster

  11. Paweł komentarz:

    Pięknie chodzi :)Ciekawe ile będzie miał ciągu z rezonansem ?
    Jaki jest kosztorys takiego napędu ?

    Pozdrawiam 🙂