Jerzyk GT250 Kajana już w trakcie testów – nowe zdjęcia!

Otrzymałem informację od Kajana, że zbudował nowy silnik o pojemności 250 ccm. Na razie nie wiem nic więcej oprócz tego, co napisał mi Kajan. W założeniu ma to być „bestia” o dużej mocy zbudowana z tanich i powszechnie dostępnych części. Jak pisze Kajan –  „silniczek chodzi jak marzenie i mocy jest wystarcząjaco nawet do tandemu. W porównaniu z Simonimi Mini 2 Evo ten ma 10 kg więcej ciągu. Teraz tylko latać. Zobaczymy jak się będzie spisywał Jako wał korbowy Kajan zastosował niezwykle wytrzymały wał z silnika MZ250. Tłok również pochodzi z motocykla MZ250 (komplet wał+tłok kosztuje tylko 350 zł.). Jeśli chodzi o tłok, to jego koszt wynosi 70zł.  Cylinder to nowoczesny, 9-cio kanałowy Simonini Mini 2 Evo. Cylinder został nieco udoskonalony – modyfikacji uległ kanał wydechowy. Średnica cylindra to 70 mm i idealnie pasuje tłok z Mz250 (II szlif 69,95 mm). Podczas testów okazało się, że lepsze płukanie cylindra uzyskuje się przy skoku 65 mm (jak w Mz250) niż przy oryginalnym skoku 62 mm (Simonini 2 Evo). Rezonans został obliczony na obroty 7400-7600 i wykonany we własnym zakresie. Jak pisze Kajan silnik pracuje na nim równo i żadnej „górki”.

Spodziewając się dużej mocy silnika, Kajan zaprojektował wiele elementów silnika jako wytrzymalsze. Karter oraz głowica cylindra zostały zaprojektowane i obrobione osobiście przez Kajana. Silnik został przetestowany z przełożeniem 1:2.4 z najbardziej zaciążonym śmigłem Rusłana o numerze 15 i silnik nawet go nie poczuł… W chwili obecnej Kajan czeka na śmigło o regulowanym skoku.

Obecnie silnik jest na etapie testów i regulacji. Do regulacji i rejestracji parametrów konstruktor zaopatrzył się w Air Kontroler Spider. Będzie więc można przeanalizować szczegółowo pracę silnika.

Co do testów wlocie, to jest zbyt zimno więc trzeba będzie poczekać.

28-11-2013, godz 16:00 nowości od Kajana:


Prezentacja Jerzyka GT 250

Budując taki silnik można wykorzystać zużyty cylinder Mini 2 Evo, zrobić tuleję żeliwną i robić 5-6 szlifów jak przy Mz 250. Dzięki temu byłby to najtańszy silnik o tak dużej mocy. Największy problem stanowi wykonanie karteru i rury rezonansowej. Potem już bezstresowo można dawać w palnik, a jeśli wypali się dziura w tłoku, można kupić nowy za 70 zł i w górę.

 

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

9 odpowiedzi na „Jerzyk GT250 Kajana już w trakcie testów – nowe zdjęcia!

  1. jan komentarz:

    Witam ile bedzie ten naped kosztowal i kiedy bedzie dostempny bardzo bym chcial sobie taki sprawic jaki rozstraw srub do kosza
    Mozna jakis telefon do was mam kilka pytan ok pozdrawiam Jan 🙂

  2. Paweł komentarz:

    No Polscy producenci napędów, uczcie się od mistrza i nie wypisujcie głupot na stronach że wasz silnik ma 25 koni i ciąg 65kg bo żygać się chce jak to czytam.
    Gratuluje Kajanowi i pozdrawiam 🙂

  3. Netopelek210 komentarz:

    Trzymam kciuki – POLAK POTRAFI – tylko mu nie przeszkadzać.
    Pozdro

  4. Dasiek komentarz:

    Marzy mi się jeszcze coś mocniejszego żeby pasowało do takiej „ważki” http://youtu.be/9kxu543VwlA.
    Może to by było kolejne wyzwanie dla Mistrza? Zmontować „marne” 80 KM to jyż nie przelewki.

  5. Maciej komentarz:

    Czy moze ktos wie ile ten silniczek wazy gotowy do zamatowania w kosz i jego cene?

  6. Denio komentarz:

    Bravo panie Janie ! Piękna Bestia i moc straszna. Gratuluje pomysłowości i wiedzy w konstruowaniu silników.

    • kajan komentarz:

      Pierwsze proby ciagu na nowym pieknym smigle 3-lopatowym wykonanym przez Leszka z Dynowa to 86 kg,ale takich prawdziwych polskich na wadze elektronicznej,silnik wchodzil na 6900 obr/min bo jeszcze nie dotarty i nie ulozony,trzeba na poczatek”bogato i tlusto”a potem po 15-20 godz juz ustawic paliwo w normie i wtedy osiagi beda wieksze.Spodziewam sie ciągu 90-95 kg przy 7400obr/min na dotartym silniku
      Temperatura glowicy 170 st,narazie nie zamontowany jeszcze spider
      silnik pracuje bardzo rowniutko bo na wolnych obrotach zaplon zmienia kat do 5 st przed GMP..przyrost mocy idealny wraz z dodaniem gazu..żadnej gorki rezonansowej,dalsze proby na lepszej pogodzie

  7. michal54#tlen.pl komentarz:

    No no to chyba bede musiał zmienić mojego jerzyka na ta bestie 🙂

  8. kajan komentarz:

    Pierwsze odpalenie..
    http://www.dailymotion.com/video/x17nto1_20131126-115346-naped-do-wozka_sport
    Budujac taki silnik mozna wykorzystav zuzyty cylinder mini 2evo
    zrobic tuleje zeliwna i robic 5-6 szlifow jak to przy Mz 250
    tak ze bylby to najtanszy silnik o takiej mocy,najwiekszy problem to zrobienie karteru i rury rezonansowej,potem juz bezstresowo mozna dawac w palnik a jak sie wypali dziura w tloku to nie problem 70 zl i w gore