Bezpieczne odpalanie napędu

bezp_blat5Dużo się swego czasu mówiło na temat zagrożeń występujących przy odpalaniu napędu. Myślę, że małym nakładem sił i środków można uniknąć niespodzianek wynikających choćby z zablokowania manetki gazu poprzez zastosowanie prostego „urządzenia”. Wykorzystałem tu fragment laminowanego blatu ze starego stołu o wymiarach 125×80 cm. Z uwagi na wystające łby zamontowanych śrub, przykręciłem do niego podłużne listwy, które dodatkowo wytwarzają większe tarcie niż gładka powierzchnia płyty.

bezp_blat1

Drugą stronę swojego „urządzenia” obiłem starym kawałkiem wykładziny dywanowej tworząc antypoślizgową powierzchnię. Dwie kantówki przykręcone na wymiar szerokości ramy napędu ( w moim przypadku Solo 210) uniemożliwiają jego obrót w osi pionowej. Krótkie listewki służą do pozycjonowania napędu.

bezp_blat2

bezp_blat3

Ustawiony w ogranicznikach napęd przytwierdzam do podłoża za pomocą kantówki z wywierconymi otworami , w które wchodzą śruby. Dokręcam nakrętkami motylkowymi.

bezp_blat4

Tak zabezpieczony napęd ma odebrane wszystkie niebezpieczne dla nas stopnie swobody co pozwala na bezstresowe rozgrzewanie silnika czy jego regulację. Oczywiście nie zwalnia nas to z konieczności ciągłego nadzoru, ale pozostawienie go na wolnych obrotach „samemu sobie” nie stanowi już problemu.

bezp_blat5

autor: Andrzej Zawadzki

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

4 odpowiedzi na „Bezpieczne odpalanie napędu

  1. Mirek 9p komentarz:

    Fjny patent,ale za późno go znalazłem. Stąd nick taki a nie inny.

  2. Rafi komentarz:

    Andrzejku łza się w oku kręci, jak się widzi swoją (Twoją) niezawodną Solówkę 😉

  3. Artur komentarz:

    Fajnie to wygląda ale znacznie bezpieczniej by było zamontować od spodu zamiast tych podkładek solidny płaskownik lub kawał blachy bo możesz się zdziwić jak napęd wyrwie śruby z podkładkami z płyty wiórowej.

  4. Bartek komentarz:

    Szacun,ja swój napęd do regulacji zapinałem na prostokątnej latarni.Przy obecnym stanie wiedzy w medycynie palce ani inne mniej lub bardziej ważne członki nie odrastają i szkoda ryzykować.Przy Solo można jeszcze zrobić naciętą rurkę która pasuje na śrubę H i u góry ma rączkę do kręcenia można wtedy na takiej platformie w czasie jazdy dokładnie wyregulować silnik skupiając się na obrotomierzu a nie na trzymaniu napędu 🙂 .