Zrób sobie Nucleona WRC

Nucleon WRC, to marzenie każdego posiadacza Nucleona. Skrzydło, które wciąż rozbudza moje myśli. Ale czym różni się ów WRC od zwykłego Nucleona? Według producenta Nucleon WRC to udoskonalona wersja klasycznej wersji.Na stronie Dudek Paragliders czytamy m.in. : „Odpowiednie połączenie wzmocnień mylarowych z syntetycznymi rdzeniami (podobnie jak w np. w Hadronie) ułatwia napełnianie się czaszy i usztywnia krawędź natarcia. Skrzydło chętnie się podnosi i szybko, płynnie wstaje nad głowę”. Dostałem informację, że ktoś pokusił się o ulepszenie swojego klasycznego Nucleona o „syntetyczne rdzenie”. Dzięki usprawnieniu, skrzydło lepiej się napełnia.

Nie wiem ile takich Nucleonów „WRC” lata. Wiem tylko, że te, które latają, sprawują się jak najbardziej poprawnie.

Przede wszystkim należy zaopatrzyć się w żyłkę do kosy spalinowej Husqvarna o grubości 3mm (najlepiej ciemnoczerwona). Przed zamontowaniem, należy wyprostować ją nad palnikiem. Następnie przyciąć i bardzo dokładnie opiłować ich końce. W sumie potrzebne jest około 7m (250 gram) żyłki. Przycięte odcinki żyłek należy powkładać w istniejące otwory uważając przy tym, by nie uszkodzić szwów.

I to wszystko! Teraz ciesz się Nucleonem prawie WRC 🙂

Modyfikacja Nucleona

Nucleon prawie WRC

Nucleon prawie WRC - widoczne wzmocnienie

Uwaga! Zaznaczam, że wszelkie modyfikacje skrzydła wykonujecie na własną odpowiedzialność. Czyńcie to z pełną świadomością ewentualnych konsekwencji. Zarówno ja, jak i autor rozwiązania nie ponosimy odpowiedzialności za konsekwencje nieumiejętnej przeróbki. Powyższy opis stanowi tylko informację dla zainteresowanych.

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

14 odpowiedzi na „Zrób sobie Nucleona WRC

  1. Conrado komentarz:

    A czy nie łatwiej i lepiej zamiast mozolnie szlifować każdą z końcówek żyłki to po prostu opalić ją nad płomieniem? Teoretycznie powinny się zaokrąglić ostre brzegi, ale nie sprawdzałem więc tylko podrzucam pomysł.

  2. Autor rozwiązania komentarz:

    Na YouTube można znaleźć filmy ukazujące wykonanie usztywnień w krawędziach natarcia. Proszę zwrócić uwagę na nieprawidłowe postępowanie z końcówkami żyłki. Obie końcówki żyłki powinny być oszlifowane na szlifierce lub za pomocą papieru ściernego, aby zapobiegać uszkodzeniu szwów w skrzydłach. Żyłki ukryte w tasiemkach zakańczających nie powinny z nich wystawać a tym bardziej być obcinane po umieszczeniu wewnątrz tasiemek pomiędzy szwami. W przypadku żyłek nieprawidłowo wykonanych (każda powinna być mierzona przed umieszczeniem w tasiemce a po włożeniu powinno zostawać minimum 6-7mm luzu po obu stronach), można spodziewać się uszkodzenia skrzydła w przypadku przywalenia krawędzią natarcia w ziemię.

    Oto jeden z filmów: http://www.youtube.com/watch?v=6kUdutHXigk

  3. spiro komentarz:

    Witam.
    A gdyby tak w Actionie coś takiego zmontować? ;))

  4. musty komentarz:

    a jak składasz teraz skrzydło ???

  5. mars komentarz:

    Witam. Godne polecenia i w/g raczej bezproblemowe rozwiązanie. Czy ktoś wie czym różni się to,od oryginału WRC? jeszcze jedno – dalibyście już spokój z sarkazmem. Pełno go wszędzie, a myślałem, że glajciaże są od tego wolni.

  6. Lukasz komentarz:

    Hej!

    ktos Probowal tego w Synthesisie? Moze pomogloby na starty w bezwietrzu?

    Pozdrowka

    • peter komentarz:

      Nie wydaje mi się by taka modyfikacja była lekarstwem na start w bezwietrzu na syntezie;)

  7. piotr komentarz:

    dobre 🙂 a gdzie jest ta grupa zbieraczy widokowek?

  8. ZIUTEK komentarz:

    jak zwykle fafi jako genialny recenzent i
    komentator…miszcz zaliczania dzwona,wielki znawca ppg,itd itd…podobno na grupie zbieraczy widokowek tez sie
    mocno udzela w dyskusjach.

    • rafi komentarz:

      A ty Ziutek jak zwykle nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia w żadnym temacie, więc spadaj na drzewo.. ;D

  9. Autor rozwiązania komentarz:

    Dowiedziałem się, że niektóre osoby miały problem z włożeniem żyłki o średnicy 3mm. Osobiście mam włożone usztywnienia z żyłki o średnicy 3mm i pasowały pomiędzy szwy idealnie, ciasno wchodząc. Jeśli jest problem z włożeniem rdzeni 3mm, można spróbować 2,7mm np coś takiego http://www.oregon.pl/zylki-tnace/464-zylka-tnaca-do-kos-okragla-27mm-x-12m-5400182944720.html. Latałem z tym rozwiązaniem w turbulentnych warunkach i nic się nie dzieje. Skrzydło lepiej wchodzi nad głowę, bo usztywnione mylary maksymalnie otwierają komory i skrzydło lepiej się napełnia.

    Pozdrawiam

  10. Rafi komentarz:

    Genialne i jakie proste w wykonaniu, WRC dla każdego 😉
    Gratulacje za ciekawy pomysł na tuning skrzydła, tylko co na to Dudek ? ;D

    Pozdrówko