W końcu znalazłem czas, aby podać do publicznej wiadomości wyniki ankiety o skrzydłach PPG. Wybaczcie że trwało to długo, ale naprawdę nie miałem wolnej chwili aby opracować wykresy. Ankieta została przeprowadzona pod koniec 2010 roku i wzięło z mniej udział 164 respondentów.
Na jakim skrzydle latasz na PPG?
Jak wynika z badania, zwycięzcą jest krajowy producent i jego sztandarowe skrzydło – Nucleon. Tuż za nim kolejny hit – Action. Apco Force wciąż przebija się do czołówki.
Jakimi cechami skrzydła kierowałeś się (lub będziesz się kierował) przy zakupie?
Wyniki badania kryteriów doboru skrzydła wskazują, że dla większości z was certyfikacja nie jest taka ważna. Ale za to klasyfikacja już tak, podobnie jak opinia znajomych, ale niekoniecznie grupy (chodziło oczywiście o pl.rec.paralotnie). Certyfikacja i klasyfikacja to cechy zbliżone. Nie ma klasyfikacji bez certyfikacji. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Ale wynika z tego, że im bardziej zapieracie się certyfikacji, tym bardziej chcecie klasyfikacji, czyli… certyfikacji. Może być to wskazówką dla producentów, którzy z jakiegoś powodu nie certyfikują swoich skrzydeł.
Jak dobierasz skrzydło do swojej wagi?
Czy poleciłbyś swoje skrzydło początkującemu?
Zdaję sobie sprawę, że tutaj problem jest bardziej złożony. Nie wiemy przecież, kto jakie skrzydło poleca. Odpowiedzią na to pytanie jest bardziej zadowolenie użytkownika ze swojego skrzydła.
W jakiej pozycji trymerów najczęściej latasz?
Czy kiedykolwiek skrzydło wystraszyło cię swoim zachowaniem?
Czy miałeś wypadek lub incydent?
Jaki jest twój nalot PPG?
Tutaj drobne wyjaśnienie. Nie wiedzieć czemu część Jeśli ktoś z Was na pytanie o nalot podawał „około”, to wpisywałem podaną wartość. Jeśli ktoś podawał: „PG 50h a PPG 100”, wybierałem 100, gdyż ankieta dotyczyła latania PPG.
Do 50 godzin: | 45 |
Do 100 godzin: | 36 |
Do 150 godzin: | 19 |
Do 200 godzin: | 13 |
Do 250 godzin: | 9 |
Do 300 godzin: | 13 |
Do 400 godzin: | 5 |
Do 500 godzin: | 11 |
Do 600 godzin: | 2 |
Powyżej 600 godzin: | 11 |
Wszystkich | 164 |
Ile mocy ma napęd PPG na którym latasz?
Pytanie dotyczyło mocy napędu w KM. Jak się domyślacie, jeśli chodzi o napędy do 16KM, to miałem na myśli Solo i potwierdza to poprzednia ankietę. Solo górą 🙂 Odrębną sprawą jest popularność tego napędu ze względu na dostępność na rynku wtórnym.
do 16KM | 70 |
do 20KM | 39 |
do 22KM | 10 |
powyżej 23KM | 45 |
Czy masz problemy ze startem gdy nie wieje?
Tutaj wyniki zaskakują w sensie pozytywnym.Wygląda na to, że mamy coraz lepsze skrzydła oraz coraz lepiej wyszkolonych pilotów
Samoocena własnych umiejętności
Ciekawy wynik, bo 29 osób przyznało, że są pilotami początkującymi a problemy startu w bezwietrzu potwierdziło 28 osób.
Zaawansowane umiejętności | 29 |
Pilot rekreacyjny | 107 |
Początkujący | 25 |
Jeszcze kiepsko sobie radzę | 3 |
W jakich warunkach latasz?
Postanowiliśmy też zapytać o warunki,w jakich latamy. Większość z nas (pilotów rekreacyjnych) wybiera spokojne warunki lub warunki optymalne do skrzydeł samostatecznych, czyli stabilny wiatr lub warunki wieczorne. Zaskakujące jest wybranie opcji „moje skrzydło lata zawsze”. Przyznam, że ta odpowiedź była niejako humorystyczna i miejmy nadzieję, że tak została potraktowana. Dobry pilot świadomie nie wierzy w 100% w swoje skrzydło, kiepski pilot jest nieświadomy niebezpieczeństw.
Jak oceniasz swoje skrzydło?
Aby dobrze zbadać ten punkt, należało by określić wpływ doświadczenia na ocenę bezpieczeństwa skrzydła. Ale ja się tutaj tym zajmował nie będę. W każdym razie znakomita większość wysoko oceniła bezpieczeństwo swoich skrzydeł.
A tutaj zwróćcie uwagę na podobne pytanie, ale zadane nieco inaczej i w zestawieniu do ocen szybkości i „za całokształt”. Z badania wynika, że jesteśmy raczej szczęśliwymi posiadaczami skrzydeł o zaletach, na których nam zależy choć zawsze może być lepiej.
Czy latasz ze spadochronem ratunkowym?
Na pytanie, ilu z was ratowało się spadochronem zapasowym, okazało się, że 2 osoby.
Jaki profil ma twoja paralotnia używana do PPG?
Jeśli chodzi o profil paralotni wykorzystywany w lataniu PPG, to zdecydowanie wolimy skrzydła samostateczne.
Witaj Stihl – Action/Reaction to skrzydła ponadczasowe. Chyba nikt nie zaprzeczy. Ktoś powiedział (nie wiem kto, ale chyba ktoś z kadrowiczów), że jak Dudek zacznie ulepszać Reactiona, to na pewno coś spieprzy… Jak przesiadałem się z VOXa na Reactiona, to bałem się straszliwie. No bo jak to – skrzydło sportowe? Namówił mnie Adam Chodorowski. Stwierdził: „Spróbujesz Reactiona i będziesz bał się latać na VOXie”. Sprawdziło się.
Witam.Moim zdaniem Reaction jest stabilniejszy od Nucleona ale to jest tylko moja opinia.Na Reactionie byłem między dwoma frontami i to skrzydło było wszędzie ale zawsze pełne.Nucleon czasami klapił.