Obiecałem, że będę informował o wszelkich awariach swojego napędu. Dotrzymując słowa oświadczam, że właśnie, po 60 godzinach nalotu pękł mi rezonans. Uszkodzenie odkryłem podczas przeglądu przedstartowego. Zauważyłem, że pękł kielich rezonansu łączący wydech z cylindrem. Dobrze, ze uszkodzenie zauważyłem podczas kontroli przedstrartowej. W przeciwnym wypadku uszkodzenie mogło doprowadzić do dużo większych strat.Opis problemu:

Widoczne uszkodzenie wydechu
Pęknięcie zauważyłem podczas standardowego przeglądu napędu. Na ściance połączenia rezonansu z cylindrem widoczne jest pęknięcie. Uszkodzenie wystąpiło po około 60h nalotu.
Po odkręceniu rezonansu widać zużyty grzybek rezonansu. Dobrze, że zauważyłem to wcześniej, gdyż w przeciwnym wypadku uszkodzenie mogło doprowadzić do konieczności wymiany całego rezonansu.
Do ściągania i zakładania sprężyn rezonansu można użyć „specjalnego” narzędzia wykonanego z elektrody (obrazek poniżej).

„Ściągacz” i „zakładacz” sprężyn 🙂
Osłabiony drganiami element został wzmocniony spawem a następnie oszlifowany i pomalowany. Do prac wykończeniowych przydał się sprzęt specjalistyczny – wysokoobrotowy dremel. Najtrudniej było dopasować gniazdo z rezonansem tak, by obie powierzchnie szczelnie do siebie przylegały. Końcowy efekt szczelności uzyskaliśmy docierając powierzchnie pastą zaworową.
Po zaspawaniu uszkodzenia, rezonans został pomalowany i ponownie zamocowany w napędzie.
Kontrolujcie swoje napędy!
Leszek Klich
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152761435085612&set=a.275305735611.320740.761355611&type=1&theater
mnie juz 3 razy pekal i spawalem i na nowo az zrobilem cale kolanko nowe i grubsze o 0.5 mm i jest ok pozatym zaslepilem mu dziurke w cylindrze tak ja w solo sie robilo i zdjelem podkladke pod cylindrem nie ten naped lekko odpala czuje sie troszke kompreche ale teraz to daje dopiero w palnik.A juz zreszta w czsie wymiany wydechu urzywalem wydechu od motoromy i powiem ze duzo lepiej iciszej chodzil sprubuje zmiescic tu zdjecie jak sie uda ok pozdrawiam JAN