Obrotomierz to bardzo przydatne urządzenie dla każdego motoparalotniarza. Dodatkową zaletą takiego urządzenia jest licznik motogodzin, który przydaje się do liczenia czasu pracy silnika przed planowanym remontem. Kolega Jan Foryś przetestował tani i obrotomierz do napędu. Jak twierdzi sprzęt działa znakomicie. Całkowity koszt z wysyłką wyniósł tylko 13 USD, więc jest to spora konkurencja dla popularnego Tiny-Tacha. Można ustawiać częstotliwość pomiaru i rodzaj silnika. Istnieje możliwość ustawienia alarmu informującego np. o zbliżającym się przeglądzie po określonej ilości motogodzin. Oczywiście czas można zrestartować.Wymiana baterii po obcięciu jednej opaski zaciskowej. Praktycznie bez użycia narzędzi. Bateryjka przyklejona na klej termiczny. Spokojnie mogę polecić jako zamiennik. Dołączam zdjęcia urządzenia.
Urządzenie można kupić tutaj: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280678804654&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en#ht_499wt_1183
Polecam,
Jan Foryś
Witam.
Czy któryś z kolegów mógłby mi użyczyć instrukcji obsługi tego obrotomierza?
Pozdrawiam.
Ja dziś zamówiłem ten sam obrotomierz tu http://www.czesciskutery.pl/obrotomierz-licznik-obrotow-p-2101.html
Zobaczymy jak się spisze.
koledzy jesli ktos bedzie chcial to po pietnastym bede mial kilka na sprzedaz moj e mail szelma321@vp.pl
Ja nie używam jakiejś innej świecy. Mój napęd to stary solo z najstarszym zapłonem. Jedyne co zauważyłem to fakt że przewód trzeba owinąć przynajmniej 4 razy przy mniejszej ilości zwojów może coś fikać. Najlepiej ładnie i równomiernie kabelek owinąć wokół przewodu WN i nałożyć na niego termokurcza który ładnie tę „ceweczkę” będzie trzymał. Nie mam żadnych zakłóceń, ale może ma na to wpływ fakt że mam porządnie zaekranowane przewody zarówno wzdłuż do manetki jak i do świecy, a to z racji tego że latam często z radiem AM które jest istotnie dużo czulsze na zakłócenia. Miałem z tym spory problem ale znalazłem wyśmienite rozwiązanie. Polecam wszystkim którzy mają problem z zakłóceniami: http://porzadekwkablach.pl/pl/p/Oplot-miedziany-cynowany-sr.-9mm/150 przewód jest na tyle rozciągliwy że można go nawet naciągnąć na fajkę Igora izolując dokładnie cały układ.
Wszystkie inne patenty z oplotem z rurki hydraulicznej itp. itd. się nie sprawdziły. Dodatkowo ten oplot ładnie się rozciąga jest mięciutki i estetyczny.
Witam Kolegow.
Ja z racji ze mieszkam po drugiej stronie Odry kupilem ten obrotomierz u znanego w niemczech kolegi ktory ma sklep internetowy(naturalnie nie za taka cene jak tu kolega pisze w poscie,alle o wiele tanszy jak Tiny-Tach)Po zamontowaniu i uruchomieniu silnika obrotow nie szlo odczytac,bo lataly w gore i w dol,to sie obrotomierz calkowicie wylaczyl,to znowu pokazywal jakies cuda.Zmienialem ilosc zwojow na kablu wysokiego napiecia(tj.od 2 do 7 zwojow) ale to nic nie pomoglo i dlatego zmienilem go na Tiny-Tach i od dwoch lat mam spokoj.Swieca od samego poczatku jest taka jaka powinna byc takze problem swiecy nie wchodzi w gre.
Pozdrowia
Miro
Ja posiadam Tiny-Tacha który też na początku szalał przy Solo, ale po zmianie świecy na taka z rezystorem i ekranowaniu przewodu WN wszystko ustało i przacuje prawidłowo wiec podejrzewam ze w Ventorach bedzie to samo co potwiedził mi osobiście Krzysiu Kołodziejek, którego pozdrawiam serdecznie.
Carlo
Witam.Ja mam przy ventorze i działa , może kolega Miro opisze co było nie tak i jakie objawy?
Pozdrawiam
Robert
mam nadzieje ze z moim JPX bedzie wspolpracowal dzieki za namiary
Może ktoś będzie zamawiał dla siebie do dołączę się do zamówienia?
Witam Kolegow.
Ten obrotomierz jest bardzo uniwersalny ale nie nadaje sie do silnikow Ventor 125 i 120.
Przy tych silnikach ten obrotomierz kompletnie warjuje pokazuje wszystko tylko nie aktualne obroty.Mialem cos takiego i musialem zamienic na Tiny-Tach.
Pozdrawiam
Miro
Koszt zakupu z wysyłką do polski to 15 dolców czyli ok 47 zł, czas oczekiwania do 2 tygodni. Jest minimalnie szerszy od TinyTacha. Również polecam.
Marcin