Nowy silnik Pawła w układzie V

Dostałem informację od Pawła Kunysza o zakończeniu pierwszych testów prototypowego silnika w układzie V. O zamiarze jego budowy słyszałem już wcześniej. Po wykonaniu we własnym zakresie kopii silnika JPX, odwiedził nas na łące, pooglądał nasze napędy i oświadczył, że teraz zbuduje inny silnik… Nie spodziewałem się tak szybkiego efektu. Otrzymałem zdjęcia silnika i krótki film. Jak widzicie silnik działa i to jeszcze jak! Gdy tylko odbędą się testy w locie, niezwłocznie poinformuję was o wynikach.Silnik został zbudowany z części: tłok + cylinder Malossi – pojemność skokowa 180 ccm, wał pochodzi z Hondy NSR 125 (skok 54,5mm), karter oraz przekładnia opracowane we własnym zakresie (przełożenie 1:2,7). Do silnika został wykonany odpowiedni rezonans*. Na czas testów silnik został umieszczony w koszu z nierdzewki, ale można go będzie zamocować w dowolnym koszu. Napęd bez uprzęży waży około 22-23kg. Przypuszczalnie w aluminiowym koszu będzie ważył odpowiednio mniej.

Czyżby w tym sezonie przyszła moda na silniki w układzie V?

Szkoda że nie mogłem osobiście przetestować silnika. Ale mam nadzieję, że niebawem to nastąpi. Na razie jest to prototyp. Jestem, pod wielkim wrażeniem umiejętności i pomysłowości autora, który dotychczas zajmował się napędami MZ. Nie znam też na razie ceny wykonania takiego silnika.

*Dla Rafiego: Rezonans jest ochlapany i mokry, bo wylało się paliwo podczas zalewania przez gaźnik silnika. To nie jest wyciek.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Nowy silnik Pawła w układzie V

  1. jan komentarz:

    Naped fajny Ja podziwiam tych co takie zeczy robia i maja czas.Ale pamietajac o jednej zeczy naped jest nie trudno zmontowac tylko trzeba lata pracy wlozyc zeby go dopracowac zucac sie na naped co raz jeszcze jest powieleniem jakiegos napedu.Czy on wnosi na rynek cos innego cos czego inne sprawdzone jeszcze nie maja.Jest tyle tego u nas ceny od 100 zl w gure …. Jest w czym wybierac a tak naprawde na uwage zasluguja 4-5 napedow co sa fajne reszta to rzecz gustu.DO IT stay tune Jan M

  2. Rafi komentarz:

    Paweł to zdolny konstruktor-pasjonat,jestem pod wrażeniem jego konstrukcji,szkoda że zajmuje się tym amatorsko.
    Napęd całkiem fajnie wygląda,ale powinien jeszcze popracować nad dotłumiaczem,bo hałas jest dramatyczny ;/

  3. Leszek Klich komentarz:

    No wiem że to naciągane, ale razem z gaźnikiem tworzą V 🙂 Poza tym ładniej brzmi, nieprawdaż?

  4. Tom komentarz:

    Czego to nasi nie zbudują…
    jednocylindrowy i w układzie V-ał…
    No…no… 😉

  5. zygix komentarz:

    no piękne wykonanie pytanie tylko jaki koszt wykonania takiego napędu?? i jaka moc??? w porównaniu do mz 250ts ??

    • tomek komentarz:

      Witam Kolegę Pawła chciałem zapytać skąd ma taki rezonans ,ch odzi mi o samą tłoczoną część rezonansu bez dotłumiacza bo rozumiem, że dotłumiacz to Kolega we własnym zakresie zrobił.Ciężko dorwać takie dyfuzory w normalnej kasie do pojemności 120-200.Proszę o jakiś namiar gdzie można coś takiego nabyć.