Witam! Chcę zainteresować państwa nowościami, jakie przygotowała firma Nirvana Paramotors na 2014 rok. W związku z nieustającym wyścigiem zbrojeń w dyscyplinie slalomowej i zmniejszaniem powierzchni skrzydeł, wzrosło tym samym zapotrzebowanie na moc silnika. Nirvana nie zostaje z tyłu i przygotowała silnik o pojemności 300 ccm o sile ciągu 100 kg. Testy silnika trwają od dwóch lat. Nowy model silnika zostanie wprowadzony w połowie roku. Na początek otrzymają go zawodnicy, następnie trafi do wolnej sprzedaży. Jak każdy napęd będzie kompatybilny z trajkami naszej firmy. Pozostałe nowośći przedstawiam poniżej.
1. Skrzydła Nirvana Dudek
Zmieniamy design skrzydeł: Nemo, Synthesis, Nucleon, Hadron, Snake
2. Wózek FAN4
Aerodynamiczny w pełni rozbieralny. Sprawdzony w bojach na MŚ. 2012. PPGG w Hiszpanii
3. Manetka gazu WiFi
Zdalnie sterowana manetka gazu o długiej żywotności baterii. W pełni wodoodporna, elektroniczny tempomat. Zasięg 30 m.
4. Nowe szable INSTINCT
Rozpórki – szable do kosza INSTINCT. Jeszcze bardziej wytrzymałe aluminium. Kontrolowane miejsce deformacji podczas upadku. Łatwe w montażu.
5. Aerodynamiczna rama kosza INSTINCT
Zmniejsza moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Nie ma potrzeby korzystania z taśmy krzyżowej w uprzęży. Zastosowano profil aerodynamiczny. Lekka i solidna – w pełni kompatybilna z Instinctem.
6. Mocniejsze śmigła
Zastosowanie – śmigła aeroelastyczne. Materiał ochronny jest wtryskiwany do wewnątrz formy. Zapewnia lepszą ochronę przed uszkodzeniem.
7. Trike Cruise Bushman
Podwozie z włókna węglowego na napędzie Rodeo. Trajka z dużymi tylnymi kołami. W szkielecie Rodeo jest wbudowany silnik NS 230, większa moc. Do trajki można użyć wzmocnionej ramy, odporne na roll-over. Możliwości korzystania z dodatkowego zbiornika – siedzenie pasażera lub torby podróżnej, ilość paliwa do 40 l.
Materiał promocyjny.
Nadesłał:
Mirek Hołownia
www.paranirvana.pl
Co do pn.5 Profil ten wytwarza siłę nośną , tyko skierowaną przeciwnie do momentu obrotowego śmigła równoważąc go , a nie siłę nośną do latania , na pewno z jakimś opóźnieniem , ale to do producenta . Napływające strugi powietrza napierając na profilowane promienie kosza odchylają go z siłą zależną od ciągu śmigła . Co do pn.6 śmigła się rozwarstwiają bo są klejone z dwóch połówek , często z ubytkami tkaniny przy krawędziach , a po sklejeniu na natarciu dodatkowo powinien być dany pasek tkaniny obejmujący i wzmacniający obie połówki oraz uzupełniający braki . Mam pytanie , nie bardzo rozumie : ” 6.Mocniejsze śmigła ” , ” Zastosowanie-śmigła aeroelastyczne .” Czy mam rozumieć przez wyraz „zastosowanie” że użyto śmigieł aeroelastycznych z jakąś pianką wtryśniętą do środka po jego sklejeniu i przez to jest bardziej wytrzymalsze bo , tłumi drgania i wiąże obie połówki , a nie mocniejsze w sensie wytwarzanego ciągu .I pytanie do Mirka , CO TO SĄ ŚMIGŁA AEROELASTYCZNE ? skoro padło takie wyrażenie , spotkałem się też z profilem progresywnym , pozdrawiam wszystkich , Wiechu .
1. Teraz trudno będzie określić czy Nemaki latają tak dobrze jak Snaki, czy Snaki tak kiepsko jak Nemaki 🙂 Niezły meksyk w tej kolorystyce.
2. Pewnie chodzi o silnik Verner
3. Czy leci z nami jeszcze pilot, czy już odleciał 😉
4. Aluminiowe są tańsze co za tym idzie bardziej wytrzymalsze to przecież logiczne 😉
5. A czy ten profil nie wytwarza siły nośnej?? Może nie trzeba już skrzydła do tej konstrukcji 🙂
6. Już się nie rozwarstwia samo.
Jaki by marketing i religie nie dorabiać, Nirwana i tak jest najprzyzajebistrza 🙂