Modyfikacje silnika Rotor z firmy Techno-Fly

szarpak_rotorW ostatnim czasie miałem coraz większy problem z odpaleniem zimnego silnika w moim napędzie Rotor H-130 z Techno-Fly. Bardzo często musiałem szarpać ze trzydzieści razy, by silnik w końcu zaskoczył. Było to bardzo denerwujące, wiem że podobne problemy mają też inni użytkownicy tego silnika, a jest to zapewne spowodowane umiejscowieniem gaźnika u góry, przez co dawkowanie zbyt dużej ilości paliwa powoduje natychmiastowe wlewanie się do karteru i jego zalewanie, dlatego problem ten zgłosiłem do serwisu Techno-Fly.Podczas rozmowy z Krzyśkiem Kołodziejkiem dowiedziałem się iż w nowo montowanych napędach firma nie stosuje już gaźników WB 37, zamiast nich montowane są Tillotsony (dotyczy to także silników Ventor) i mogą mi zamontować taki gaźnik zamiast Walbro za niewielką dopłatą*. Gaźnik ten jest wyposażony w ssanie dzięki czemu dużo łatwiej odpala, a silnik pracuje z nim równo i płynnie wchodzi na obroty. Tillotson ma także dużo większą i bardziej wydajną pompę paliwa, oraz większe sitko filtrujące z łatwym dostępem do jego czyszczenia (odkręcenie jednej śrubki plastikowego dekielka). Dowiedziałem się także iż wszyscy użytkownicy Rotorów w ramach gwarancji będą mieć wymieniony kielich, oraz szarpaczkę na całkowicie nowy typ, oparty na systemie Briggsa. Krzysztof zaprosił mnie do odwiedzenia serwisu, lub wysłania napędu kurierem, wybrałem tą pierwszą możliwość. Umówiłem się więc i pojechałem do Warszawy, w celu wykonania tych wszystkich modyfikacji, które teraz możecie zobaczyć na filmie. Podczas mojego pobytu w siedzibie Techno-Fly serwis dokonał wymiany gaźnika, przewodów paliwowych i filtra zewnętrznego, usuwając także niepotrzebną i kłopotliwą gruszkę, oraz kranik, a także wewnętrzny filtr paliwa, który miał tendencję do szybkiego zapychania się. Przewody zostały wymienione na bardziej sztywne, co ma na celu wyeliminowanie zjawiska kawitacji. Wymieniono też oczywiście kielich, oraz szarpaczkę, która sprawia wrażenie prostej i niezawodnej. Producent zapewnia że wyeliminowano w niej wszystkie wady, pozbywając się między innymi awaryjnych metalowych zapadek, na rzecz lekkich plastikowych „palców”. Przy okazji wymieniono także pasek wielorowkowy i skorygowano jego naciąg. Szef serwisu – Adam Piórek na miejscu wydrukował mi powstałą nie dawno instrukcję do napędu, gdzie znalazło się także miejsce na wpisy serwisowe, a te zostały w końcu skrupulatnie uzupełnione. Nie zapłaciłem za wymianę gaźnika i paska ponieważ przy zakupie napędu nie dostałem karabinków, była to więc rekompensata za koszty jakie poniosłem kupując je samemu*. Jestem zadowolony z przeprowadzonych modyfikacji mając nadzieję że spowodują one większą bezawaryjność mojego napędu i poprawienie kultury pracy silnika, ułatwiając też jego odpalanie.

Zapraszam do oglądania i komentowania materiału 😉

* Zmiany dodałem w dniu 21-12-2013 na wniosek Rafiego.

Pozdrawiam serdecznie – Rafi

Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

7 odpowiedzi na „Modyfikacje silnika Rotor z firmy Techno-Fly