EC18 DragonFLY 100 na stoisku EC Extreme

Na Paragiełdzie 2011 firma EC Extreme zaprezentowała nowy napęd paralotniowy w rewolucyjnej cenie 10900zł. Napęd został wyposażony w świetny i sprawdzony na wielu zawodach silnik Vittorazi o pojemności 98,2 ccm. Zainteresowałem się tym napędem ze względu na bardzo atrakcyjną cenę. Użytkowałem podobny silnik (Fly100evo różniący się tylko przekładnią). Byłem zachwycony kulturą pracy silnika, dużą mocą i lekkością odpalania. Mogę zaręczyć, że to świetna konstrukcja.

Silnik Vittorazi Easy100

Dane techniczne:

  • Pojemność: 98,2 cm3,
  • Średnica cylindra: 50 mm,
  • Skok: 50 mm,
  • Moc: 18 KM/9500 obr/min,
  • Waga silnika: 11kg,
  • Przekładnia: pasowa,
  • Max Obroty: 9500/min,
  • Zużycie Paliwa: 3-3,5 l/h,
  • Podwieszenie napędu: dolne wypory sztywne

Ciekawe jak napęd EC 18 DragonFLY100 zawalczy o rynek tanich napędów przy swojej niewielkiej cenie i świetnych osiągach. Napędami wyposażonymi w silniki Vittorazi lata kadra narodowa Włoch a także nasz mistrz Tomek Kudaszewicz. Jeśli chodzi o trwałość silników, mam wiele potwierdzonych przypadków, gdzie piloci wylatali na tych silnikach po 200 godzin wymieniając jedynie świece. Co więcej, niektórzy używają tych silników do lekkich trajek! Ten silnik to bardzo dojrzała i sprawdzona konstrukcja.

Uważam, że napęd powinien być konkurencją dla napędów z silnikami Solo. W przypadku EC18 DragonFLY otrzymujesz moc 18KM bez żadnych dodatkowych zabiegów*.

Będzie też konkurencją dla napędów o pojemnościach do 120 ccm.

Na FLY100, przy mojej wadze ponad 90kg, na skrzydle Reaction TST29 miałem jeszcze niewielkie wznoszenie na speedzie. Świadczy to o mocy tego silnika pomimo niewielkiej pojemności. Dla pilota do 100kg na skrzydło o profilu klasycznym jest to doskonała propozycja.

CENA NAPĘDU 10.900 zł.

*Pisząc o zabiegach, miałem na myśli “Kajanizację” i inne metody zwiększania ciągu Solo. Nie miałem zamiaru urazić Kajana (którego znam osobiście i bardzo cenię) ani zakwestionować jego wiedzy. Co do wydechów Kajana – wielokrotnie potwierdzałem ich skuteczność. Chodziło mi tylko o to, że w Solo aby uzyskać dodatkową moc, należy przeprowadzić kilka dodatkowych zabiegów a w napędzie EC18 DragonFly 100 tę moc otrzymujesz fabrycznie. Przepraszam za zbytnią dosadność poprzedniego stwierdzenia.

Tagi , , .Dodaj do zakładek Link.

Jedna odpowiedź na „EC18 DragonFLY 100 na stoisku EC Extreme

  1. krakus komentarz:

    Właśnie chciałem sprawdzić cenę na solo parapower, ale strona nie www działa-czyżby początek końca?