Logo Paramotor
Menu
Strona główna
Kilka zdjęć
Kontakt ze mną
Filmy YouTube
Licencja
E-booki



Szukaj w Internecie
Twoja wyszukiwarka
Reklama
Szukaj na stronie
Licznik odwiedzin
  • 1960950Odsłon razem:
  • 11Odsłon dzisiaj:
  • 2563Odsłon w zeszłym tygodniu:
  • 7963Odsłon miesięcznie:
  • 868783Gości razem:
  • 4844Gości miesięcznie:
  • 230Gości dziennie:
  • 23 września 2010Licznone od:


Dynamic Sport kojarzy mi się z najwyższej jakości trajkami. Nic dziwnego – właścicielem i konstruktorem firmy jest Wojtek Pierzyński. Jeden z pionierów paralotniarstwa w Polsce, konstruktor, instruktor i spadochroniarz. Trajki firmy Dynamic Sport słyną z ogromnej wytrzymałości zapewniając duży margines bezpieczeństwa dla pilota w trakcie kraksy. Firma do niedawna oferowała napędy z silnikami F200 (Walkerjet), do których brakowało części zamiennych. Serwis trwał w nieskończoność a czeska firma ociągała się z realizacją zamówień. Części nie było, a firma Dynamic Sport była posądzana o długi i niekompetentny serwis. Znam przypadki, gdzie pilot po zamówieniu części na własną rękę czekał na dostawę z firmy Walkerjet… pół roku. W końcu firma Dynamic Sport zmieniła dostawcę silników na HE. Obecnie, jak twierdzi Wojtek Pierzyński, poprawiła się nie tylko jakość, ale także serwis.

Nowa linia napędów Dynamic Sport jest kontynuacją polityki firmy – jak zawsze na każdym kroku widać precyzję wykonania i dbałość o detale. Przemyślane elementy napędów Dynamic Sport zostały skonstruowane zarówno pod kątem wytrzymałości i ergonomii ale też wspaniałego wyglądu. Silniki hiszpańskiej firmy HE PARAMOTORES to moc, której potrzebuje każdy pilot. Napędy „Dynamita” zawsze cechowały się niezwykłym designem. Proszę mi wierzyć, te napędy wyglądają  równie dobrze „na żywo” jak na zdjęciach studyjnych.

Kosze nowych napędów  jako pierwsze w Polsce zostały zbudowane z profilu o przekroju eliptycznym.

Dynamic Sport jest obecnie oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem silników HE na Polskę. Posiada autoryzację na serwis oraz sprzedaż części zamiennych.

Elementy silników wykonane zostały w technologii obróbki skrawaniem. Zalet zastosowania silników, których kartery są wykonane w technologii obróbki skrawaniem nie trzeba przedstawiać. Precyzja wykonania, trwałość i niezawodność w połączeniu z serwisem u nas w firmie – to stawia nasz produkt w czołówce tego typu sprzętu na rynku.

Kosz ochronny o pojedynczym pierścieniu o przekroju eliptycznym charakteryzuje się niezwykłą wytrzymałością – daleko większą, niż wytrzymałość pierścienia wykonanego ze zwykłej rurki.

Eliptyczny profil napędów Caliber

Łączniki profilu eliptycznego zostały wykonane z kompozytu epoksydowego z włóknem węglowym oraz  dialenowym, aby zapobiegać separacji elementów kosza przy uszkodzeniu spowodowanym np. przewrotką – to podnosi bezpieczeństwo pasywne konstrukcji.

Złączka w trakcie złamania

Zadaniem łączników kosza jest uszkodzenie się w pierwszej kolejności, aby chronić przed odkształceniem pierścień kosza. Poniżej na zdjęciu przedstawiono testy jednej ze złączek kosza. Jak widać, zadbano o wyjątkową wytrzymałość konstrukcji.

Test wytrzymałości złączki - tutaj 100kg i "działa"!

Caliber 125 – dla wymagających.

Caliber 125 to podstawowa wersja serii napędów Dynamic Sport. Wyposażona w silnik HE R120 zapewnia duży ciąg przy niewielkiej wadze napędu. Napęd wyposażony w przekładnię zębatą oraz sprzęgło odśrodkowe. Rozruch – manualny. Zbiornik paliwa – 13,5 l. Podstawa silnika jest dzielona, co ułatwia transport. Śmigło Helix 130 cm. Siła ciągu – około 60 kg Uprząż z dolnymi wyporami ze stali nierdzewnej. Wyprowadzenie chwytu rozrusznika powyżej ramy pozwala na uruchamianie w czasie lotu. Masa pustego napędu wraz z uprzężą Powerseat – 23 kg.

Caliber 125

Zespół napędowy z silnikiem HE PARAMOTORES R120 – jako napęd plecakowy w klasie napędów lekkich.

Silnik HE R120

Dane techniczne
Pojemność cm3 120
Stopień sprężania cm3 11/1
Maksymalna moc HP 20
kW 15
R.P.M. 9.700
Ciężar silnika z wydechem i filtrem powietrza. 13 Kg.
Gaźnik Walbro WG 8-1
Przekładnia zębata ze sprzęgłem odśrodkowym. Przełożenie 1/4
Rozruch ręczny
Zużycie paliwa 3litry na godzinę przy 7400 R.P.M.

Caliber 220 – dla większych pilotów oraz do trajek

Zespół napędowy z silnikeim HE R 220 DUO jako napęd plecakowy w klasie napędów średniej masy, przeznaczony do startów z nóg lub do wózka jednomiejscowego oraz tandemowego – z ograniczeniem masy pasażera do 80 kg.

Caliber 220

Napęd z silnikiem R220DUO wyposażony został w zbiornik paliwa o pojemności 13,5 l. Śmigło Helix 130 zapewnia ciąg rzędu 70kg. Uprząż z dolnymi wyporami ze stali nierdzewnej lub mocowanie na wieszak do wózka. Wyprowadzenie chwytu rozrusznika powyżej ramy pozwala na uruchamianie w czasie lotu. W wersji ze starterem elektrycznym – uruchamiany przyciskiem na manetce. Masa pustego napędu bez uprzęży – 25 kg w wersji ze starterem elektrycznym i akumulatorem.

Silnik R220DUO

Dane techniczne
Pojemność cm3 210
Stopień sprężania cm3 10/1
Maksymalna moc HP 29
kW 19
R.P.M. 8.000
Waga silnika z wydechem i filtrem powietrza. 14-15 Kg.
Waga silnika z wydechem, filtrem powietrza i elektrostarterem. 17 Kg.
Gaźnik Walbro WB 37-1
Napędzany paskiem. Przekładnia 1/ 2.7
Rozruch ręczny, elektryczny lub oba jednocześnie
Zużycie paliwa: 6.8L na godzinę przy 8000 RPM

Caliber 230 – ekstremalne doznania bez kompromisu!

230-stka zamyka serię napędów Caliber. Jako jednostkę napędową zastosowano w tym przypadku bardzo mocny i sprawdzony silnik Simonini Mini2evo, który oprócz niezawodności znany jest z ogromnej mocy.

Simonini Mini2evo

Zespół napędowy Simonini MINI 2 EVO może służyć jako napęd plecakowy w klasie napędów średniej masy, przeznaczony do startów z nóg lub do wózka jednomiejscowego lub tandemowego. W przypadku tandemu, masa pasażera nie może przekraczać 120 kg.

Caliber 230 z silnikiem Simonini Mini2evo

Dane techniczne
Pojemność
cc
230.8
Stopień sprężania
10/1
Maksymalna moc
Hp
33
kW
24
RPM
8.000
Waga silnika gotowego do lotu Kg
19.3
Ciąg statyczny
ponad 90 Kg
Gaźnik WALBRO WB39
Przekładnia: pasek, przełożenie 1:2.7
Rozruch: elektryczny
Zużycie paliwa: 3 litry na godzinę przy 5000ROM

Napęd wyposażony w 15 litrowy zbiornik paliwa. Śmigło 3 łopatowe nastawne – PESZKE 1340 mm, Rozruch: Elektryczny. Uprząż z dolnymi wyporami ze stali nierdzewnej lub mocowanie na wieszak do wózka. Uruchamiany przyciskiem na manetce. masa pustego napędu bez uprzęży – 28 kg w wersji ze starterem elektrycznym i akumulatorem. Tez zespół napędowy ze względu na swoja masę oraz moc przeznaczony jest raczej do wózka.

Trajki Dynamic Sport – kilka słów od Wojtka Pierzyńskiego

Sytuacja na rynku jeśli chodzi o konstrukcje wózków wymaga pewnych unormowań. Może na początek trochę się pochwalę . W 2008 oraz 2009 roku 4 zawodników z Reprezentacji Narodowej PPG zaopatrzonych było w trajki mojej produkcji. Na moim wózku zdobyto mistrzostwa w kilku międzynarodowych zawodach (kto  ciekaw niech poszuka danych). W tym roku zamówiono dalsze dwa.

Dlaczego?

Ponieważ są to najbardziej dopracowane wózki na naszym rynku i prawdopodobnie jedne z najlepszych na świecie. Dlaczego są tak dopracowane? Między innymi dlatego, że sam wiele lat latałem jako zawodnik w naszej reprezentacji (posiadam między innymi tytuł Wicemistrza Polski PPG z 99 roku oraz startowałem w Miktrolotowych Mistrzostwach Europy  w 2008 roku w klasie PL1) ale co najważniejsze, potrafię słuchać opinii doświadczonych zawodników oraz moich klientów i wyciągać z tego wnioski;

Założenia przy konstruowaniu  trajki są z pozoru proste:

  • Przede wszystkim trajka musi być SKŁADANA  aby zapewnić bezproblemowy transport (dobrze, gdyby w komplecie była torba transportowa na całą trajkę).
  • Musi być składana w sposób prosty i szybki, niewymagający posiadania żadnych narzędzi do jej montażu lub demontażu (znamy koszmary niektórych użytkowników związane z  koniecznością posiadania walizek kluczy czy monstrualnych przyczepek do transportu innych nieskładnych wózków lub uwiązanych do miejsca ich hangarowania).
  • Musi być JAK NAJLŻEJSZA ale jednocześnie musi posiadać WYTRZYMAŁĄ  i SZTYWNĄ konstrukcję.
  • Olinowanie – musi być wykonane w sposób profesjonalny ( zawalcowane odpowiednimi końcówkami liny strunowe)  w całości wykonane ze stali nierdzewnej.
  • Najlepiej, gdyby wszystkie śruby też były ze stali nierdzewnej.
  • Musi posiadać odpowiednie ROZMIARY (rozstaw i długość)  aby zapewnić odpowiednią STABILNOŚĆ (wiele wózków innych producentów ma zbyt mały rozstaw tylnych kół czy długość przez co nie zapewniają one  odpowiedniej stabilności i bezpieczeństwa przy starcie czy lądowaniu , w efekcie mamy zniszczone śmigła i kosze, a czasami znacznie więcej- bo nasze zdrowie…).
  • Trajka oprócz tego musi być WYGODNA, aby można było w niej spędzać wiele godzin w powietrzu.
  • Musi posiadać ATESTOWANE systemy podwieszenia i ATESTOWANE pasy bezpieczeństwa.
  • Musi posiadać ODPOWIEDNIO ELASTYCZNE połączenie między wózkiem a systemem napędowym ( niektórzy producenci robią piękne kolorowe trajki, z pozoru ładnie dopracowane, a jakby zupełnie zapomnieli o tej elementarnej zasadzie) gdyż podczas rozbiegu czy lądowania występują duże przeciążenia chwilowe spowodowane wstrząsami, co odbija się na trwałości konstrukcji i zespołu napędowego.
  • Wreszcie sam zespół napędowy musi posiadać mocny i ekonomiczny silnik.
  • Dobrane, odpowiednie śmigło (najlepiej nastawne)
  • Być wyposażona w sztywny, mocny kosz.

Trajki Dynamic Sport spełniają wszystkie te założenia!

Całość (za wyjątkiem elementów ze stali nierdzewnej) jest estetycznie malowana metodą proszkową z 20-to letnią gwarancją na zachowanie koloru!

Na życzenie – także inne kolory. Rama fotela zaopatrzona jest w system autostartu – skrzydło samoczynnie wynoszone jest nad głowę pilota po ruszeniu całego układu z miejsca przez polimerowe lagi które podpinamy linkami do systemu speed przy taśmach paralotni. Fotel, regulowany ( głębokość i kąt pochylania) z kieszenią na drobne narzędzia. Oczywiście punkty podwieszenia w ramie fotela są także regulowane, aby dopasować wyważenie wózka do masy pilota i zespołu napędowego. Miejsce pomiedzy fotelem a masztem wózka doskonale nadaje się do założenia dodatkowego zbiornika na dłuższe przeloty. Niskie podwieszenie bezpośrednio nad barkami, gwarantuje możliwość sięgnięcia do linek skrzydła paralotni (w celu założenia np. klap). Przy ewentualnej przewrotce do przodu, długość wózka oraz sztywność kosza zabezpieczają pilota przed bezpośrednim uderzeniem w ziemię. Warunek- odpowiednio dociągnięte ( i zapięte!) pasy  bezpieczeństwa. Koła o dużej średnicy zaopatrzone w podwójne łożyskowanie łożyskami kulkowymi krytymi zapewniają łatwość toczenia się i start nawet przy sporych nierównościach czy wysokiej trawie. Na zamówienie – hamulec w przednim kole.

Trajka ta z łatwością zmienia się w dwumiejscową , wystarczy jedynie wymontować ramę z fotelem (i tu potrzebne są dwa klucze- „trzynastka” płaska  i „szóstka”  ampol ) i na to miejsce zamontować ramę z dwoma uprzężami – do lotów w tandemie. Rama tandemowa jest do dokupienia jako oddzielny element ( można zamówić od razu z ramą tandemową wtedy nie ma różnicy w cenie). Rama tandemowa umożliwia loty w pojedynkę ( posiada oddzielny punkt wpięcia bliżej pilota). Wyprofilowanie ramy tandemowej w taki sposób, że przechodzi ona pod ramionami pilota, zapewnia tzw. „swobodne ręce”. Nic nie przeszkadza nam w operowaniu taśmami czy linkami paralotni.

Jeśli posiadasz już swój napęd a chciałbyś przystosować go do prezentowanego wózka – wykonamy dla Ciebie na specjalne zamówienie uchwyt podwieszenia bądź cały kosz klatkowy tak, aby pasował on do tego wózka. Dla przelotowców i powietrznych turystów – na zamówienie sakwy boczne w  których można umieścić różny sprzęt oraz np. dodatkowe zbiorniki paliwa (nawet do 40 litrów).

Dołącz do grona moich zadowolonych klientów i użytkowników tego wspaniałego sprzętu.

Dwa lata gwarancji.

Pozdrawiam i życzę wysokich lotów w sezonie 2011!

Wojtek Pierzyński

Trajka TITAN MONO otrzymała nową – lżejszą i bardziej wytrzymałą ramę główną która wykonaną w technologii kratownicowej z rury ze stopu AL-Ti. Ponadto TITAN otrzymał owiewki goleni jezdnych oraz błotnik przedniego koła. Nowościa są także felgi wykonane z kompozytu dialenowego – rozbieralne co ułatwia wymianę lub naprawę koła. Zwiększone zostały nieco rozstaw tylnej osi i długość wózka. Olinowanie – oczywiście stal nierdzewna – liny strunowe z zawalcowanymi końcówkami  firmy HARKEN to gwarancja jakości. Reszta – czyli konmstrukcja oraz gabaryty po złożeniu do torby transportowej – pozostała bez zmian. Nie ma potrzeby poprawiać tego co jest sprawdzone i działa doskonale.

Stabilność i wytrzymałość większa niż w jakichkolwiek konkurencyjnych wózkach gwarantuje bezpieczeństwo startów i użytkowania.

Niezaprzeczalnym atutem i potwierdzeniem najwyższej jakości naszego sprzętu jest fakt, iż to na wózku Dynamic Sport (zaopatrzonym w doskonały silnik JCV 360 firmy Verner Motors) Piotrek Krupa – aktualny Mistrz Polski w klasie PL2 wykonał w kwietniu tego roku przelot przez całą Polskę po przekątnej.

Dane techniczne wózka:

  • Wymiary po złożeniu – 170 cm dlugość x 50 cm szerokosc i 45 cm wysokość
  • Wymiary po rozłożeniu– 175 cm dlugośc x 180 cm szerokośc i 100 cm wysokość
  • Waga – 23 kg

Trajka Titan MONO

Trajka Titan DUO

www.dynamicsport.com.pl

Dynamic Sport.pl
ul. Reja 5
05-070 Sulejówek
Polska

Tel: 0 602 794 966
E-mail: info@dynamicsport.com.pl


2 komentarze na “Dynamic Sport atakuje nowościami – aktualizacja 27-06-2011”

  • Johnd984 says:

    As I web site possessor I believe the content material here is rattling great , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Good Luck. daakddaackfd

Kategorie
Wpisy archiwalne
Fotografia lotnicza

Switch to our mobile site