Wyniki ankiety – Skrzydła i napędy PPG – 2012

Dziękuję wszystkim za udział w ankiecie. Jak co roku staram się przedstawić kilka danych, które dotyczą nas – pilotów latających z napędami. W tegorocznej edycji wzięło udział 283 respondentów. Dziękuję, że wzięliście w niej tak liczny udział. Ankieta  miała wskazać, które skrzydła są najbardziej popularne, a które mniej, wskazać nalot pilotów oraz ich doświadczenie. Celem ankiety było także wskazać producentom pewne wymagania skrzydeł, jakie macie. Przepraszam wszystkich, których mogłem obrazić nie umieszczając ich sprzętu w ankiecie, w kilku przypadkach był to ciężki błąd, np. Motoroma, Snap, oraz innych. Jak mogłem to przegapić? Na przyszłość obiecuję poprawę. Nie miałem też czasu na dokładną analizę i zestawienie wyników. Publikuję więc niektóre odpowiedzi bez żadnych zestawień czy sortowania.

Dane wypełnienia ankiety: data otwarcia 29-05-2012, data zakończenia 24-06-2012. Liczba wypełnień ankiety: 283 respondentów, liczba wyświetleń ankiety 846 odsłon.

W jakim województwie mieszkasz?

Niniejsza tabele ilustruje województwa, w których mieszkają wypełniający ankietę. Jak widać, króluje mazowieckie oraz śląskie.

Na jakim skrzydle latasz ?

Standardowe początkowe pytanie. Wynik jest jednoznaczny. Króluje nasz rodzimy producent – Dudek Paragliders i jego produkty. Zadziwia ilość poczciwych VOXów, ale łatwo to wyjaśnić. Skrzydło tanie, wytrzymałe i dobre nie tylko do nauki. Założę się, że pod koniec 2013 roku znacznie wzrośnie ilość Hadronów.

Rocznik skrzydeł, na których latacie.

Jak widać, nie jest tak źle. Większość posiada nowe, lub prawie nowe – kilkuletnie skrzydła. To bardzo dobry znak.

Masa startowa

Masa startowa to twoja waga + gotowy do lotu napęd + ciężar skrzydła + ubranie + wszystkie urządzenia. Najlepiej ubrać się do lotu, założyć napęd i stanąć na wadze. Potem dodać wagę skrzydła.

Odpowiedź % Liczba odp.
110 10,60% 30
130 9,89% 28
125 9,19% 26
120 7,77% 22
105 5,65% 16
115 5,65% 16
135 5,30% 15
140 4,59% 13
100 4,24% 12
150 3,53% 10
145 3,18% 9
160 2,47% 7
155 2,12% 6
107 1,77% 5
118 1,77% 5
112 1,06% 3
128 1,06% 3
138 1,06% 3
108 1,06% 3
170 1,06% 3
95 0,71% 2
102 0,71% 2
126 0,71% 2
123 0,71% 2
180 0,71% 2
117 0,71% 2
104 0,71% 2
190 0,71% 2
103 0,71% 2
122 0,71% 2
106 0,71% 2
137 0,71% 2
101 0,71% 2

Ile godzin wylatałeś na obecnym skrzydle?
Jak widać, trudno doszukać się ogromnych nalotów skrzydeł. Większość pilotów to jednak piloci weekendowi, lecz patrząc na poprzednie odpowiedzi, można wyciągnąć wnioski na temat średniego nalotu rocznego skrzydła.

Nalot całkowity pilotów

Świadectwo kwalifikacji i ubezpieczenia pilotów

Jest nieźle. Znakomita większość posiada świadectwo kwalifikacji oraz przynajmniej OC.

Odczucie bezpieczeństwa skrzydła, na którym latasz

Subiektywne odczucie bezpieczeństwa skrzydła

Poprosiłem respondentów o wskazanie, jakie skrzydło by kupili w przyszłości. Oto odpowiedzi.

Pominąłem odpowiedzi, które zawierały tylko jedną odpowiedź. Jeśli ktoś podał, że rozważa dwa skrzydła, brałem pod uwagę pierwsze podane skrzydło.

Jakie cechy skrzydła są dla ciebie ważne podczas jego wyboru?

Bardzo ważne odpowiedzi – szczególnie dla producentów. Mamy tu jednak kilka przeciwności. Chcemy skrzydeł szybkich, łatwo startujących i jeszcze do tego bezpiecznych…

Jak często wysyłasz swoje skrzydło do przeglądu?

Jaki jest czas serwisu twojego skrzydła?

Czy latasz ze spadochronem awaryjnym?

Ocena swojego skrzydła

Jeśli przydarzyła ci się poważna klapa, incydent, itp, to wg ciebie czym był spowodowany?

Czy miałeś wypadek podczas lotu?

Skrzydła i odczucie bezpieczeństwa

Model skrzydła Najbezpieczniejsze skrzydło na rynku Bardzo bezpieczne, nie wymaga uwagi Bezpieczne ale wymaga uwagi Czasami jest nieobliczalne To skrzydło tylko dla zaawansowanych
Force (Apco) 2 7 3 1 1
HP (Apco) 0 3 2 0 0
Inne (Apco) 0 3 2 0 0
Nucleon (Dudek) 5 9 23 0 0
Synthesis (Dudek) 15 14 3 0 0
Action/Reaction (Dudek) 6 13 6 0 1
Nemo (Dudek) 5 4 3 0 0
Plasma (Dudek) 0 0 2 1 2
Hadron (Dudek) 0 0 0 0 1
VOX (Dudek) 1 7 7 0 0
VIP (Dudek) 0 2 0 0 0
Inne (Dudek) 1 2 3 0 0
GT (Paramania) 1 1 8 0 1
GTX (Paramania) 0 0 0 0 0
Revo (Paramania) 0 3 2 0 0
Revo2 (Paramania) 0 8 2 0 0
Fusion (Paramania) 0 2 4 0 0
Inne (Paramania) 0 1 0 0 0
Roadster (Ozone) 1 1 1 0 0
Speedster (Ozone) 1 4 2 0 0
Viper (Ozone) 0 0 2 0 0
Viper2 (Ozone) 0 0 1 0 0
Inne (Ozone) 0 2 1 0 1
Buran (Air-Sport) 0 0 2 0 0
Buran Reflex (Air-Sport) 0 5 4 1 0
Inne (Air-Sport) 0 1 1 0 0
Tequila (Skywalk) 0 0 1 0 0
Advance (dowolny model) 0 7 3 0 0
SOL (dowolny model) 0 0 1 0 0
Windtech (dowolny model) 0 0 1 0 0
GIN (dowolny model) 0 0 1 0 0
U-Turn (dowolny model) 0 2 0 0 0
UP (dowolny model) 0 0 2 0 0
NOVA (dowolny model) 1 1 1 0 0
Swing (dowolny model) 2 6 4 0 0

Model silnika w napędzie a odczucie mocy

Model silnika Za słaby Za mocny Odpowiedni Po tuningu OK.
Moster 1 1 26 1
Fly100/Easy100 0 0 6 0
Ventor 0 0 22 1
Solo 210 16 0 64 18
Simonini Mini2 1 0 17 0
Simonini Mini2 Evo 0 1 5 0
Simonini Mini4 0 1 1 0
H&E 130 0 0 3 0
H&E 220 0 0 1 0
Hirth 313 1 0 5 0
F200 0 0 4 0
Top 80 2 0 5 0
JPX (dowolny) 1 1 22 0
SKY 100 0 0 2 0
Raket 8 0 10 1
Victor Simonini 0 0 1 0
MZ250 1 0 2 0
MZ150/175 0 0 1 3
WSK 0 0 0 1
Bailey (dowolny model) 0 0 0 0
ROS (dowolny model) 0 0 1 0
Czterosuwowy (inny niż wymienione) 0 0 0 0
Dwususowy (inny niż wymienione) 3 0 21 1

Wypadki na skrzydłach

Wypadki na skrzydłach Ilość odpowiedzi
Model skrzydła Lekki wypadek bez urazów Wypadek ze złamaniem Poważny wypadek w urazem kręgosłupa Nigdy
Force (Apco) 5 1 0 8 14
HP (Apco) 0 0 0 5 5
Inne (Apco) 3 0 0 2 5
Nucleon (Dudek) 14 6 1 16 37
Synthesis (Dudek) 11 2 2 17 32
Action/Reaction (Dudek) 7 4 0 15 26
Nemo (Dudek) 2 0 0 10 12
Plasma (Dudek) 4 0 0 1 5
Hadron (Dudek) 1 0 0 0 1
VOX (Dudek) 5 0 0 10 15
VIP (Dudek) 1 0 0 1 2
Inne (Dudek) 1 0 0 5 6
GT (Paramania) 5 1 0 5 11
GTX (Paramania) 0 0 0 0 0
Revo (Paramania) 2 0 0 3 5
Revo2 (Paramania) 3 1 0 6 10
Fusion (Paramania) 0 0 0 6 6
Inne (Paramania) 0 0 0 1 1
Roadster (Ozone) 0 1 0 2 3
Speedster (Ozone) 3 0 0 4 7
Viper (Ozone) 1 0 0 1 2
Viper2 (Ozone) 1 0 0 0 1
Inne (Ozone) 3 0 0 1 4
Buran (Air-Sport) 1 0 0 1 2
Buran Reflex (Air-Sport) 1 1 0 8 10
Buran Carbon (Air-Sport) 0 0 0 0 0
Inne (Air-Sport) 1 0 0 1 2
Tequila (Skywalk) 0 0 0 1 1
Advance (dowolny model) 3 0 0 7 10
SOL (dowolny model) 1 0 0 0 1
Windtech (dowolny model) 1 0 0 0 1
GIN (dowolny model) 1 0 0 0 1
U-Turn (dowolny model) 0 0 0 2 2
UP (dowolny model) 1 0 0 1 2
NOVA (dowolny model) 0 0 0 3 3
Swing (dowolny model) 5 0 0 7 12
Inne skrzydło 8 0 0 18 26
Razem 95 17 3 168 283

Wypadek i subiektywne przyczyny

Jaka była przyczyna? Razem
Wypadek podczas lotu Zbyt duży wiatr Termika Były dobre warunki Nie wiem Błąd pilota
Brak wypadku
Lekki wypadek bez uszczerbku na zdrowiu Ilość 25 23 2 3 25 41 95
% wypadków 26,32% 24,21% 2,11% 3,16% 26,32% 43,16% 100.00%
% przyczyn 53,19% 41,07% 50,00% 25,00% 48,08% 24,70% 33,57%
Wypadek ze złamaniem Ilość 2 4 1 1 4 10 17
% wypadków 11,76% 23,53% 5,88% 5,88% 23,53% 58,82% 100.00%
% przyczyn 4,26% 7,14% 25,00% 8,33% 7,69% 6,02% 6,01%
Poważny wypadek w urazem kręgosłupa Ilość 0 0 0 0 0 3 3
% wypadków 0,00% 0,00% 0,00% 0,00% 0,00% 100,00% 100.00%
% przyczyn 0,00% 0,00% 0,00% 0,00% 0,00% 1,81% 1,06%
Brak wypadku Ilość 20 29 1 8 23 112 168
% braku wypadków 11,90% 17,26% 0,60% 4,76% 13,69% 66,67% 100.00%
% braku przyczyn 42,55% 51,79% 25,00% 66,67% 44,23% 67,47% 59,36%
Razem Ilościowo 47 56 4 12 52 166 283
% wierszy 16,61% 19,79% 1,41% 4,24% 18,37% 58,66% 100.00%
% z kolumn 100.00% 100.00% 100.00% 100.00% 100.00% 100.00% 100.00%
Otagowano .Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.