Właśnie zakończył się okres intensywnych testów skrzydła Snake – jesteśmy gotowi do przyjmowania zamówień. Snake to konstrukcja stworzona z myślą o doświadczonych pilotach realizujących się w konkurencjach slalomowych, lub tych, którzy po prostu lubią dynamiczne manewry.
Pilot Snake’a powinien:
- mieć doświadczenie w lotach slalomowych
- znać technikę lub co najmniej dogłębnie rozumieć ideę sterowania 2D.
Główne cechy Snake’a to:
- wyjątkowo mały promień skrętu
- dobre pochłanianie energii nośnej generowanej przy wyjściu z zakrętu
- wydajny system sterowania o równomiernej, liniowej charakterystyce działania
- stabilny lot po prostej
- efektywne wykorzystanie całego zakresu prędkości skrzydła
- duża prędkość
Planowane rozmiary: 16, 18, 20, 22 i 24 m2.
W doborze wielkości skrzydła, można przyjąć obciążenie około 6 kg/m2 – licząc całą masę startową (wliczając skrzydło ważące ok. 5-6 kg). Oczywiście w zależności od stylu latania pilota, obciążenie to może być mniejsze lub większe, ale nawet w przypadku bardzo agresywnie latających wyczynowych pilotów nie powinno przekroczyć 6,5 kg/m2.
Snake jest standardowo wyposażony w sterowanie 2D i PA system (Power Attack system, zwany też systemem Paapa Kolara).
Skrzydło ma olinowanie SL (większość linek w oplocie, tylko nieliczne przy czaszy są bezoplotowe).
Snake to inna konstrukcja niż Hadron, choć odziedziczył on pewne elementy konstrukcji po Hadronie takie jak ugięcie i obrys, który trochę został zmodyfikowany na potrzeby Snake’a. Bardzo ułatwił nam pracę fakt dopracowania geometrii sterowania 2D, którą przez długi czas dopieszczaliśmy razem z Grzesiem w Hadronie i z Marcinem w Nucleonie WRC.
Podstawowa różnica pomiędzy Snake’m a Hadronem to zmienność geometrii profilu przy użyciu speeda i systemu Power Attack, tak jak było to możliwe w Nucleonie i Plasmie. W Hadronie operujemy jedynie zmianą kąta natarcia ale w tej właśnie konstrukcji ma to swoje plusy.
Podsumowując porównania i testy Pascala Vallee, które w ciągu ostatnich miesięcy wykonał, to Hadron pozostaje nadal skrzydłem doskonałym do zawodów klasycznych a Snake to konstrukcja dla doświadczonych pilotów realizujących się w konkurencjach slalomowych, lub tych, którzy po prostu lubią dynamiczne manewry i nagłe zmiany prędkości.
Standardowe kolory Snake’a:
źródło: dudek.eu
Jaka bedzie cena nowego weza?Czy bedzie konkurencyjna dla Apco Force?Proszeo komentarz.