Snake od Dudka już po testach!

Właśnie zakończył się okres intensywnych testów skrzydła Snake – jesteśmy gotowi do przyjmowania zamówień. Snake to konstrukcja stworzona z myślą o doświadczonych pilotach realizujących się w konkurencjach slalomowych, lub tych, którzy po prostu lubią dynamiczne manewry.


Pilot Snake’a powinien:

  • mieć doświadczenie w lotach slalomowych
  • znać technikę lub co najmniej dogłębnie rozumieć ideę sterowania 2D.

Główne cechy Snake’a to:

  • wyjątkowo mały promień skrętu
  • dobre pochłanianie energii nośnej generowanej przy wyjściu z zakrętu
  • wydajny system sterowania o równomiernej, liniowej charakterystyce działania
  • stabilny lot po prostej
  • efektywne wykorzystanie całego zakresu prędkości skrzydła
  • duża prędkość

Planowane rozmiary: 16, 18, 20, 22 i 24 m2.

W doborze wielkości skrzydła, można przyjąć obciążenie około 6 kg/m2 – licząc całą masę startową (wliczając skrzydło ważące ok. 5-6 kg). Oczywiście w zależności od stylu latania pilota, obciążenie to może być mniejsze lub większe, ale nawet w przypadku bardzo agresywnie latających wyczynowych pilotów nie powinno przekroczyć 6,5 kg/m2.

Snake jest standardowo wyposażony w sterowanie 2D i PA system (Power Attack system, zwany też systemem Paapa Kolara).
Skrzydło ma olinowanie SL (większość linek w oplocie, tylko nieliczne przy czaszy są bezoplotowe).

Snake to inna konstrukcja niż Hadron, choć odziedziczył on pewne elementy konstrukcji po Hadronie takie jak ugięcie i obrys, który trochę został zmodyfikowany na potrzeby Snake’a. Bardzo ułatwił nam pracę fakt dopracowania geometrii sterowania 2D, którą przez długi czas dopieszczaliśmy razem z Grzesiem w Hadronie i z Marcinem w Nucleonie WRC.

Podstawowa różnica pomiędzy Snake’m a Hadronem to zmienność geometrii profilu przy użyciu speeda i systemu Power Attack, tak jak było to możliwe w Nucleonie i Plasmie. W Hadronie operujemy jedynie zmianą kąta natarcia ale w tej właśnie konstrukcji ma to swoje plusy.
Podsumowując porównania i testy Pascala Vallee, które w ciągu ostatnich miesięcy wykonał, to Hadron pozostaje nadal skrzydłem doskonałym do zawodów klasycznych a Snake to konstrukcja dla doświadczonych pilotów realizujących się w konkurencjach slalomowych, lub tych, którzy po prostu lubią dynamiczne manewry i nagłe zmiany prędkości.

Standardowe kolory Snake’a:

źródło: dudek.eu

Otagowano , .Dodaj do zakładek Link.

Jedna odpowiedź na „Snake od Dudka już po testach!

  1. niepokorny komentarz:

    Jaka bedzie cena nowego weza?Czy bedzie konkurencyjna dla Apco Force?Proszeo komentarz.