Silnik K1250 step by step

napedJakiś czas temu zbudowałem napęd na bazie WSK 175 lecz ta konstrukcja jest ciężka,  nie da się zejść z wagą poniżej 23 kg. Chciałem mieć napęd klasy Raket 120 lub TOP 80.  Jakiś czas temu Kajan zaprezentował silnik na bazie pilarki. Jako że nie dysponował karterem i oświadczył że to jednorazowa impreza. Mając bagaż doświadczeń postanowiłem że sam zaprojektuje i wykonam karter. Karter został wykonany z formatki, co zaowocowało znakomitą jego jakością.

karter

Po wykonaniu katera zacząłem uzbrajać silnik w osprzęt. Pierwszym etapem prac było wykonanie przekładni pasowej o przełożeniu 1:3.6. W celu dobrej przyczepności paska na dolnym kole pasowym wykonałem koło pasowe o średnicy 50 mm duże koło pasowe ma średnice 180 mm

przekładnia1do36

Kolejnym etapem prac było dobranie zapłonu oraz szarpanki. Zastosowałem koło magnesowe z Kinroad kos, cewkę zasilająca suzuki oraz moduł suzuki. Zapłon spisuje się rewelacyjnie, generuje iskrę przy niskiej prędkości obrotowej wału. Silnik można odpalad w locie ciepły, lub zimny pali za
jednym pociągnięciem szarpanki wystarczy pół obrotu. Z czego jestem najbardziej zadowolony. Szarpaka pochodzi od agregatu (Honda , Holida)

sarpanka

Ostatnim etapem prac było zaprojektowanie oraz montaż rezonansu. Końcówka tłumiąca wykonana z rurki cienkościennej fi 50 mm.

rezo

Całość została osadzona w koszu mojej konstrukcji (kosz wykonywałem po raz pierwszy mógł wyjść lepiej ). Myśle, że było by lepiej kupić kosz u Liteckiego, miałbym świetny kosz i mniej roboty. Cenowo i czasowo wyszło by na to samo.

koszisilnik

Napęd w całej okazałości.

naped

Podsumowując cały artykuł zamieszczę dane techniczne w tabeli.

Cylinder K1250 fi 60
Wał Simson s70 z wypełniaczami IFA
Przełożenie (przekładnia pasowa) 1:3.6
Gaźnik Walbro WG 10
Śmigło 2 płatowe lewe 125
Uprząż Dudek Powersat
Zapłon CDI
Rozruch Ręczny
Waga 20 kg
Zbiornik 9 l dolny
Max obroty 10100 obr/min
Obroty mocy max 9600 obr/min
Stopień sprężania 1:9.8
Moc 16 KM

 

 

Otagowano , , .Dodaj do zakładek Link.

6 odpowiedzi na „Silnik K1250 step by step

  1. Łukasz Ciszewski komentarz:

    „Karter został wykonany z formatki” nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie. Ja założyłem cylinder K1250 do Raketa 120 i jest na dotarciu. Sprawuje się OK. Chętnie kupiłbym taki karter.

    • kuryszko komentarz:

      Witaj karter z został zrobiony z formatki tzn z formatki aluminium (pełnego materiału) i obrobiony metodami skrawania czyli na frezarce i tokarce. Zwykle kartery robi sie za pomoca odlewu. A ten został wykonany inna metoda z tąd to wspomnienie w artykule. Tak istnieje możliwosc dorobienia Panu kartera zależy od stopnia wykonania czy sam karter czy półka przekładnia itd oraz czy materiał swój czy powierzony. Reszta do ustalenia na priv

  2. nowy komentarz:

    witam a podał bys szczegółowe wymiary karterów? chciał bym zrobić cos takiego tylko potrzebne były by jakies wymiary żeby tłok niewalił mi o głowice albo będzie brakować mu dzięki za odp pozdrawiam 🙂

  3. kuryszko komentarz:

    Pilot do 80-85 kg i skrzydło klasyczne spokojnie daje rade mocy tyle co dobry raket (typu klasy werenc, osa) Śmigło jest zadaptowane od TOP 80 lecz posiada lewe obroty wiec ciąg rzędu 48-50 kg. Zbudowałem 2 egzemplarze tagrze konstrukcja ok jeden posiadam ja a drugi Kolega Litecki.

    Pozdrawiam

  4. Luakas komentarz:

    Witam. Pytanie do autora. Ciekawy jestem jak ten napęd sprawuje się w warunkach lotnych, biorąc pod uwag ciężar własny pilota? Nie ukrywam że chodzi mi po głowie zrobienie własnego napędu na bazie k1250.

  5. pilnik komentarz:

    No,No! Z chęciom sam bym coś takiego sobie złożył gdybym tylko umiał zrobić sobie karter.Wygląda bardzo fajnie!