Logo Paramotor
Menu
Strona główna
Kilka zdjęć
Kontakt ze mną
Filmy YouTube
Licencja
E-booki



Szukaj w Internecie
Twoja wyszukiwarka
Reklama
Szukaj na stronie
Licznik odwiedzin
  • 1833959Odsłon razem:
  • 110Odsłon dzisiaj:
  • 3033Odsłon w zeszłym tygodniu:
  • 8520Odsłon miesięcznie:
  • 797870Gości razem:
  • 5067Gości miesięcznie:
  • 234Gości dziennie:
  • 23 września 2010Licznone od:


motomonitorMiło mi zaprezentować film zrealizowany przez pilota Adama Chodorowskiego, prezentujący super urządzenie firmy FLYelectronics. MotoMonitor, bo tak nazwano urządzenie, to efekt wielu lat doświadczeń projektanta i opinii klientów. Po odrzuceniu kilkunastu wersji rozwojowych urządzenia, uwzględnieniu setek opinii pilotów, przepracowaniu niemalże 1,5 tysiąca godzin, firma FLYelectronics zaprezentowała urządzenie na Pararudnikach 2014, a teraz także na Chmielakach. Urządzenie prezentuje się doskonale, ale to, co oprócz funkcji najbardziej mi się w nim podoba, to kompletne pozbycie się kabli! W końcu urządzenie tego typu jest bezprzewodowe!

motomonitor
foto: flyelectronics.eu


film: Adam Chodorowski

Najważniejsze cechy MotoMonitor-a:

  • Jest bezprzewodowy – nie posiada kłopotliwych kabli itd,
  • Integruje 3 podstawowe urządzenia (Variometr, GPS, monitoring silnika),
  • Posiada wbudowane akumulatory litowo polimerowe – dzięki czemu nie musimy kupować nowych baterii,
  • Ma duże czcionki, co nie jest bez znaczenia dla osób o słabszym wzroku,
  • Wyświetlacz jest bardzo dobrze widoczny nawet w pełnym słońcu,
  • Prowadzi kompletną książkę lotów (500 wpisów),
  • Możliwe jest zdefiniowanie do 25 startowisk (w książce lotów wpisywane będą nazwy startowiska zamiast współrzędnych),
  • Możliwa jest aktualizacja oprogramowania przez port USB (programowanie trwa ok 1min i jest banalnie proste),
  • Odbiornik posiada diodę alarmową o wysokiej jasności, dodatkowo nadajnik posiada także możliwość podłączenia dodatkowej diody alarmowej która działa nawet bez odbiornika,
  • W zestawie znajduje się nie tylko urządzenie ale także sondy EGT,CHT, stojak umożliwiający montaż urządzenia na taśmie piersiowej, smycz zabezpieczającą urządzenie przed zgubieniem, kable do podłaczenia masy oraz czujnika obrotów.

Urządzenie pozwala na monitoring następujących parametrów pracy silnika:

  • Obroty,
  • Temperatura spalania EGT,
  • Temperatura głowicy CHT,
  • Czas lotu,
  • Nalot ogólny napędu,
  • Poziom paliwa,
  • Temperaturę zewnętrzną,
  • Aktualną prędkość,
  • Odległość od miejsca startu,
  • Czas powrotu do miejsca startu (przy aktualnej prędkości),
  • Wysokość,
  • Przebyty dystans,
  • Kurs drogi.

Urządzenie automatycznie uruchamia się po włączeniu napędu.

Wysokość : 36 mm,
Szerokość : 70 mm,
Głębokość : 15 mm,
Waga       < 60gram,
Czas pracy : ok 30h pracy napędu*, ok 200 dni czuwania,

* urządzenie automatycznie uruchamia się po wykryciu obrotów silnika lub wciśnięcia przycisku, czas pracy podany jest dla konfiguracji : podłączony czujnik CHT, podłączony czujnik EGT, podłączony czujnik obrotów. Dla odmiennych konfiguracji czas może się zmienić. Czas pracy napędu jest liczony od uruchomienia nadajnika (poprzez wykrycie obrotów, lub wciśnięcie przycisku na nadajniku) do momentu wyłączenia nadajnika. Wyłączenie nadajnika po czasie ok 10 minut gdy:

  1. Nadajnik nie wykrywa obrotów napędu oraz,
  2. Gdy nadajnik nie ma łączności z odbiornikiem,

Firma FLYelectyronics niebawem zaprezentuje także stacje meteorologiczną, która współpracując z MotoMonitorem będzie  wskazywać prędkość i kierunek wiatru na startowisku z odległości około 2000m. Jak twierdzi producent – urządzenie jest bardzo rozwojowe, a dzięki sprzedaży ciągle rozwijane. Firma chwali się koncepcją na jego potężną rozbudowę zatem niedługo pokaże kilka ciekawych rozwiązań.

Cena: 1.590 zł.

Kontakt:

FlyElectronics

83-210 Zblewo

ul. Suche Bagno 8

NIP:5832831091

REGON: 221131372

tel. +48 790 011 800

If you need assistance in English tel. +48 509 768 069

biuro@flyelectronics.eu

Więcej informacji na stronie producenta:

http://flyelectronics.eu/index.php/k2/flight-motomonitor

Komentowanie zostalo zakończone.

Kategorie
Wpisy archiwalne
Fotografia lotnicza

Switch to our mobile site