Logo Paramotor
Menu
Strona główna
Kilka zdjęć
Kontakt ze mną
Filmy YouTube
Licencja
E-booki



Szukaj w Internecie
Twoja wyszukiwarka
Reklama
Szukaj na stronie
Licznik odwiedzin
  • 1972598Odsłon razem:
  • 6Odsłon dzisiaj:
  • 2601Odsłon w zeszłym tygodniu:
  • 7511Odsłon miesięcznie:
  • 875905Gości razem:
  • 4574Gości miesięcznie:
  • 245Gości dziennie:
  • 23 września 2010Licznone od:


nrg6_tnFirma APCO zaprojektowała superszybkie skrzydło NRG dedykowane do szybkich slalomów oraz przelotów. Jak twierdzi firma, przy t ak dużej prędkości, skrzydło charakteryzuje się także stabilnością i bezpieczeństwem przy manewrach. Skrzydło NRG jest przeznaczone do wyścigów pomiędzy pylonami lub do dalekich przelotów. Wyposażono go w system OAA – One Action Acceleration i dzieki  temu skrzydło uzyskuje prędkość nawet powyżej  75km/h. Firma żartobliwie „ostrzega”, że prędkość, jaką rozwija nowy NRG, pozwala zostawić inne skrzydła za sobą, pozostawiając za sobą tylko dym, zaś wciśnięcie belki speed systemu to jak lot rakietą.

STABILNOŚĆ – prędkość i zwrotność jest niczym, jeśli zabranie stabilności. Skrzydło NRG wyposażone zostało w profil reflex znany ze skrzydeł Force oraz Lift. To rozwiązanie, w połączeniu z dużym obciążeniem powierzchni skrzydła pozwala na zachowanie wysokiej stabilności skrzydła. Dodatkowe sterówki zapewniają zachowanie profilu reflex i tym samym gwarantują najwyższy stopień bezpieczeństwa.

logonrg

ŁATWY START – firma Apco przyzwyczaiła nas do skrzydeł, które banalnie łatwo startują. Skrzydło NRG wstaje równie łatwo. Przy podnoszeniu, skrzydło wyskakuje nad pilota zatrzymuje się bezpośrednio nad głową i czeka na reakcję pilota.

APCO NRG jest przeznaczone jest dla pilotów, którzy lubią poszaleć, ale także dla pilotów, którzy pragną pokonywać ogromne odległości.

A teraz wyposażenie skrzydła:

OAA® – one action acceleration – zintegrowane trymery ze speed systemem

AOO_animated_L_no-transition

Vectran and Kevlar Competition lines combine for optimized performance.

3 opcjonalne konfiguracje sterówek dla zapewnienia komfortu pilota.

Brake-Options

Ulepszony system dodatkowego sterowania do szybkich lotów w slalomie.

Sprawdzony w innych skrzydłach profil Reflex dla maksymalnej stabilności w ekstremalnych warunkach wyścigowych.

SRS systemem automatycznego wyjścia z przeciągnięcia

Zawory HIT zwiększają stabilność przy dowolnym kącie natarcia.

System FLEXON ® (obrazek poniżej) zastępuje usztywnienia mylarowe. System ten pozwala zredukować masę 500gr bez pogorszenia żywotności paralotni. Listwy flexonu są praktycznie niezniszczalne.

flexon

Kolorystyka skrzydeł NRG

color_option

 

Dane techniczne

18 20
Kod produktu 38100 38200
Cele 18.7 20
Powierzchnia [m2] 16.56 17.7
Powierzchnia w rzucie [m2] 23.18 24.8
Rozpiętość [m] 9.53 10.08
Rozpiętość w rzucie [m] 7.96 9.97
Wydłużenie 4.86 5.08
Wydłużenie w rzucie 3.83 4
Waga pilota (masa startowa) [kg] 70-115 90-135
Waga [kg] 4 4.3

Jeśli macie pytania odnośnie skrzydła, kontaktujcie się z Walterem.

www.airaction.pl

Walter Wojciechowski

mail: xcwalter@o2.pl
telefon: 0-502-403-765

źródło: Apco Aviation

13 komentarzy na “Nowe skrzydło Apco – NRG o prędkości 75km/h!”

  • hecio says:

    Witam. Chciałbym się podzielić opinią na temat NRG(po 7 lotach). Powiem krótko: God bless Izrael. Prędkość max mierzona z dwóch kierunków 72km/h (80+65/2). skrzydło 18 moja waga to 75 kg napęd jpx 25hp.Na słabszym idzie latać ,ale jak chce się pofiglować to 25hp do 18 i mojej wagi jest ok.Mam zainstalowane rurki do sterówek przez co sterowanie przy przejściu z prędkości max do zakrętu jest precyzyjne (wadą tego jest to , że podczas startu trochę się to mota w rękach ,ale idzie się przyzwyczaić )można zmienić to na klasycznę sterówki. Latałem na 18 hadronie i lata się podobnie tyle , że na strzałkę to faktycznie NRG jest szybsze , no i kasa za hadrona to jakieś nie porozumienie.Pozdrawiam Paweł

  • Michał says:

    Latam na Apco Nrg 18 od 2 miesięcy. Skrzydło bardzo ładnie wstaje można śmiało powiedzieć że samo wskakuje nad pilota.
    Pomimo małej powierzchni skrzydło nie wymaga dużej mocy napędu ostatnio latałem nawet na rekecie werenca i nie było problemu ze startem moja masa startowa ok 105kg.
    Nrg jest naprawdę szybkim i bardzo zwrotnym skrzydłem. Idealnie nadaje się do slalomów itp.

    Pozdrawiam
    Michał

  • lojak says:

    Czy zostawia konkurentów z tyłu to bym polemizował 😉
    Jak przelecę się testówką zrobię pomiary i porównam ze swoim WRC 😉

  • NIM0512 says:

    nieźle trzeba biegać przy lądowaniu hihihih – chyba nie o takie szybkie latanie nam chodzi:), gdzie czas żeby popatrzeć nad czym się lata?

    • Walter says:

      Myślę, że twoja wypowiedź jest tendencyjna i próbujesz nie wiadomo w jakim celu dyskredytować NRG jakimiś bezsensownymi argumentami.
      Po pierwsze akurat na tym filmie pokazano wzorowe lądowanie.
      Oczywiste jest, że na mniej dociążonych powierzchniach prędkość minimalna, a zatem prędkość startu i lądowania są mniejsze, a na bardziej dociążonych większe.
      Czas lądowania to nie czas na oglądanie na czym się lata. Glajta można sobie obejrzeć podczas lotu.

  • Netopelek210 says:

    A ja tam na Fruziku ( Solo 210) z Nutkiem 29 czasami latałem z V ponad 100km/h ( co prawda z wiaterkiem ale zawsze to było ponad sto)i powiem że ta prędkość nie jest przyjemna lecąc „na małej” – przynajmniej DLA MNIE – gdyby „CO” na małej to NIE MASZ SZANS na jakąś rozsądną reakcję która CIĘ uratuje z opresji.
    NIe dajmy się zwariować z TYMI prędkościami – rany goi się DŁUGO , jeżeli w ogóle się przeżyje.
    Pozdro

  • Leszek Klich says:

    Skrzydło naprawdę piękne tylko mnie zastanawia zapotrzebowanie na moc przy tak dużej prędkości i dynamika ewentualnych atrakcji. Ciekawe też, kiedy będzie skrzydło rozwijające 100km/h – szaleństwo? Zobaczymy…

    • Walter says:

      Cześć Leszek
      Gdy ktoś jeździ Mustangiem, to nie martwi się że mu ten Mustang dużo pali. Cieszy się że Mustang ma kopa i jest piękny.
      Jeśli ktoś chce latać szybko i zwrotnie musi mieć mocny silnik.
      Jeśli kogoś zadowala Solówka i Nutek 29, to na pewno Mustang nie jest dla niego samochodem 🙂

      • Leszek Klich says:

        Heh, Masz rację…

        Jak miałem Apco Force, to choć silnik spalał więcej, w godzinę obelciałem całą okolicę i wróciłem, bo latało szybciej niż inne skrzydła na speedzie.

        pzdr
        Leszek Klich

  • Lipton says:

    Tylko się najpierw przeleć, żebyś później szybko nie odkochał 😉

  • piotr says:

    Chyba sie zakochałem 🙂

Kategorie
Wpisy archiwalne
Fotografia lotnicza

Switch to our mobile site