Logo Paramotor
Menu
Strona główna
Kilka zdjęć
Kontakt ze mną
Filmy YouTube
Licencja
E-booki



Szukaj w Internecie
Twoja wyszukiwarka
Reklama
Szukaj na stronie
Licznik odwiedzin
  • 1960950Odsłon razem:
  • 11Odsłon dzisiaj:
  • 2563Odsłon w zeszłym tygodniu:
  • 7963Odsłon miesięcznie:
  • 868783Gości razem:
  • 4844Gości miesięcznie:
  • 230Gości dziennie:
  • 23 września 2010Licznone od:


Napęd, który chcę opisać, wzbudził moje zainteresowanie nie tylko ze względu na kosz, który – trzeba przyznać, jest wyjątkowo wytrzymały i efektowny, lecz także ze względu na świetny, choć mało popularny w naszym kraju silnik. Rozwiązania zastosowane w napędzie i samym silniku pozwalają przypuszczać, że jest to prawdopodobnie najbardziej dopracowany produkt, z jakim miałem dotychczas do czynienia. Po zapoznaniu się ze szczegółami technicznymi silnika, odniosłem silne wrażenie, że ten produkt wart jest przybliżenia czytelnikom mojego bloga. A może ktoś z Was już ma ten napęd? Może podzielicie się opiniami w komentarzach?.

Firmy DynamicSport nie trzeba przedstawiać. Jej właściciel – Wojtek Pierzyński, od zawsze związany z lotnictwem, jest żywą legendą polskiego paralotniarstwa zyskując miano jednego z pionierów tego sportu. Oprócz paralotniarstwa, jest także instruktorem, spadochroniarzem oraz konstruktorem. Tak bogate doświadczenie zawodowe sprawia, że każdy zaprojektowany przez niego sprzęt, jest w każdym szczególe przemyślany i osobiście przetestowany. Firma może pochwalić się wieloma świetnymi produktami. Od napędów plecakowych, poprzez jedno i dwuosobowe trajki do doskonałych systemów hamujących.

Silnik

Tym razem, jako pierwszy element napędu opiszę silnik napędu, gdyż to właśnie ten element napędu wzbudził moje największe zainteresowanie. Ciscomotors C-Max to dwusuwowy, chłodzony podwójnie silnik o pojemności 175 ccm, posiadający kilka doskonałych rozwiązań.

Jednym z nich jest mechanizm stosowany od dawana w sportowych motocyklach w postaci wałka wyważającego (przeciwwagi), napędzany z wału korbowego. Dzięki temu, silnik praktycznie pozbawiony jest drgań pochodzących od układu tłokowo – korbowego, znanych z innych silników o podobnej pojemności. Oprócz chłodzenia strumieniem zaśmigłowym, silnik posiada dmuchawę, która zapewnia dodatkowe chłodzenie, a tym samym stabilizację termiczną silnika nawet podczas lotów w upalne dni. Sprzęgło odśrodkowe przy silniku o tak dużej pojemności jest dla mnie miłym zaskoczeniem. Sprzęgło sprawia, że śmigło nie obraca się na wolnych obrotach, co zapewnia pilotowi dodatkowe bezpieczeństwo. Jak twierdzi Wojtek Pierzyński, prosta budowa przekładni pasowej i sprzęgła powoduje, że nie występują tutaj żadne wycieki oleju czy inne uszkodzenia charakterystyczne dla silników ze sprzęgłem odśrodkowym i przekładnią zębatą. Końcówka wydechu została wykonana z hybrydy kevlarowo – carbonowej. Silnik uruchamia się bardzo lekko dzięki zastosowanemu rozrusznikowi typu „fast – start”. Jest to mechanizm, który w odpowiednim momencie przekazuje zgromadzoną energię z naciągniętej sprężyny i uruchamia napęd. Zastosowanie tego typu rozwiązania umożliwia uruchomienie silnika nawet siedmioletniemu dziecku. Bez problemu można wiec uruchomić silnik na plecach jedną ręką. Rozrusznik tego typu jest wytrzymały i wygodny, gdyż nie wymaga siły do pokonywania kompresji silnika, co także przekłada się na trwałość samego rozrusznika. Jak to działa w praktyce? Wystarczy płynnym ruchem wyciągnąć linkę startera, a w odpowiednim momencie mechanizm sam uruchomi silnik. Rozwiązania zastosowane w silniku pozwalają postawić tezę, że jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie silników na światowym rynku.

Schemat silnika C-MAX (PDF – kliknij)

Kosz ochronny

Kolejnym atutem napędu firmy jest kosz ochronny. Jak chwali się producent, prawdopodobnie jako pierwsza firma w Polsce zdołała wykonać kosz z przekrojów eliptycznych w całości ze  stopu aluminium noszącego nazwę 6061 T6. Metal ten jest stopem aluminium z domieszką magnezu oraz krzemu. Dodatkowo stop zawiera również miedź, cynk, mangan i tytan. W sumie stop zawiera 4% materiałów domieszkowych. Typ 6061 dzieli się na gatunki zależne od procesu końcowej obróbki(odpuszczania). Najbardziej popularne to T0, T4 i T6 (aluminium, magnezu, chromu i tytanu). Ten specjalny stop aluminium poddawany jest procesowi tzw. „utwardzania wydzieleniowego” – inaczej dyspersyjnego. Dzięki temu, posiada parametry wytrzymałości niewiele odbiegające od parametrów stali, przy zachowaniu niewielkiej wagi charakteryzującej stop aluminium. Jako ciekawostka wspomnę, ze taki sam stop używa się wytwarza części w przemyśle lotniczym oraz do wyrobu ram wyczynowych rowerów górskich. Podczas procesu spawania stop traci połowę swojej wytrzymałości, więc po zespawaniu konstrukcji, konieczne jest jego wyżarzenie w odpowiedniej temperaturze, by ujednolicić strukturę budowy krystalicznej metalu. Dlatego też, proces produkcji koszy napędów firmy Dynamic Sports wymaga większego nakładu pracy, lecz jak tłumaczył producent – postawiono na jakość i wytrzymałość wyrobu.

DynamicSport C-Max

Pierścień kosza jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Dlatego też wykonany został z przekroju eliptycznego, zamiast standardowego okrągłego. Profil o przekroju eliptycznym posiada dużo większą wytrzymałość, gdyż większa krzywizna powierzchni przenosi naprężenie ściskania i rozciągania w przypadku działania sił powodujących odkształcenia. Dla rurki jest to wycinek promienia odpowiadający średnicy rurki, natomiast dla profilu eliptycznego, jest to także wycinek promienia, ale charakterystycznego dla rury o trzykrotnie większym przekroju. W pewnym momencie zadałem producentowi pytanie, dlaczego profil eliptyczny a nie kroplowy? Odpowiedź brzmiała: „Nie zdecydowaliśmy sie na profil o przekroju opływowym –  kroplowym, gdyż nie posiada tak dużej  wytrzymałości jak zastosowana przez nas elipsa symetryczna o proporcjach 2:1”. Elementy kosza łączone są za pomocą specjalnych łączników wykonanych z kompozytu węglowego, które pozwalają na łączenie kosza z profilu eliptycznego. Wyprowadzenie chwytu rozrusznika powyżej ramy pozwala na bezproblemowe uruchamianie w czasie lotu.

DynamicSport C-Max

Napędy produkowane są w dwóch wersjach koszy. Jednopierścieniowy (wersja „light”), dla bardziej zaawansowanych pilotów oraz dwupierścieniowy, w którym śmigło znajduje się pomiędzy obręczami, a dzięki temu jest doskonale chronione. Wersja z koszem dwupierścieniowym jest polecana dla początkujących pilotów oraz do wózków PPGG.”

Dane techniczne napędu:

  • Silnik: Ciscomotors C-Max 175 z przekładnia pasową oraz sprzęgłem odśrodkowym,
  • Śmigło: węglowe 120, 125 lub 130 cm,
  • Kosz: jedno lub dwuobręczowy,
  • Podwieszenie: górne, wypory ze stali nierdzewnej – stałe lub wypory ruchome,
  • Uprząż: Dudek PowerSeat Comfort,
  • Zbiornik paliwa: 16L.
  • Masa pustego napędu wraz z uprzężą Powerseat – 24 kg

Dane techniczne silnika:

  • Cylinder: Aluminium- Nicasil,
  • Średnica/skok: 65 x 53 mm,
  • Pojemność: 175 cc,
  • Stopień sprężania: 12:1,
  • Zasilanie: zawór dolotowy,
  • Gaźnik : Walbro WB 37C,
  • Moc max : 20 KW / 8000 rpm,
  • Moment obrotowy : 22 Nm przy 7700 obr/min,
  • Max obroty: 8100 obr/min,
  • Zapłon : Elektroniczny indukcyjny,
  • STARTER : Manualny typu Faststart,
  • Sprzęgło : Automatyczne suche,
  • Przekładnia : Pasek 508 PV-12G,
  • Stopień redukcji : 1/2,6 (Opcjonalnie – 1/2,8 1/3),
  • Zawieszenie : 4 Silent-Block radial,
  • Paliwo : R.O.N. 95 + 2% oleju syntetycznego 2T

Gwarancja pisemna 2 lata.

Cena: 13.700 zł. BRUTTO

Producent:

DynamicSport.com.pl – Poczuj z nami przestrzeń

DynamicSport.pl
ul. Reja 5
05-070 Sulejówek
Polska
Tel: 0 602 794 966
E-mail: info@dynamicsport.com.pl

15 komentarzy na “Napęd DynamicSport C-Max”

  • Piotr says:

    Wlasnie otrzymalemm dlugo wyczekiwany naped od dynamicsport na tym silniku o ile nie mam wiekszych zastrzezen do silnika to nie moge tego samego powiedziec o producencie po pierwsze ten naped nie wazy 24kg tylko 28kg, Producent zapewnial mnie pisemnie ze naped kapletny wazy 25kg to jest nie prawda marketing/klamstwo
    Jest kilka problemow z tym napedem kture staram sie rozwiazac z producentem niestety producen ignoruje moje telefony sms czy nawet poczte emai.Kiedy dzwonie do producenta jego tel jest nie dostepny 2min pozniej dzwoni moja mama z polski tel dziala…
    ktos to juz tu pisal o takich „taktykach” firmy
    To nie jest wylewanie pomyj tylko doswiadczenia klijentow z ta firma
    Teraz wlasnie jestem w trakcie zalatwiania pelnomocnictwa dla mojej mamy zeby ona w moim imieniu mogla kataktowac sie z prawnikiem itd tak jak bym nie mial nic innego do roboty
    Przedstawiciel Firmy definitywnie ma syndromy KOGUCIKA
    Pisze tutaj otym tylko dla tego zeby poinformowac o doswiadczeniach z producentem

    Pozdrawiam

    • Szanowny Kliencie, jestem zmuszony sprostować Twoją opinię, gdyż wprowadza w błąd ludzi, którzy szukają dobrego i niedrogiego silnika. W paru miejscach mijasz się mocno z prawdą, a co najważniejsze przemilczałeś kilka faktów dla siebie niewygodnych. Otóż chciałbym przypomnieć, że odnośnie wagi napędu otrzymałeś informacje, że napęd waży 25 kg. Sam nie wiesz, co piszesz …w jednym miejscu 24 kilogramy, dwie linijki dalej piszesz, że dostałeś informację, że waży 25 kilogramów. Otóż napęd ważył DOKŁADNIE 25 kilogramów BEZ UPRZĘŻY i paliwa (stara wersja – obecnie z koszem tytanalowym waży mniej).

      Posiadaliśmy wówczas kilka modeli uprzęży różniące się wagą i klient wybierał sobie jaki rodzaj uprzęży i podwieszenia chce w swoim napędzie zastosować.

      Zamówił Pan napęd z dolnym podwieszeniem aktywnym a do tego typu podwieszenia stosuje się uprząż, która waży niecałe 3 kilogramy wraz z wyporami aktywnymi.
      Wiec pierwszy nieprawdziwy zarzut zostaje tutaj obalony.

      Pisanie “jest kilka problemów z tym napędem które staram się rozwiązać” jest niczym innym jak zwykłym “puszczeniem bąka” i nic nie wnosi prócz zamydlenia oczu.
      Jak są problemy, to należy o nich pisać precyzyjnie.

      Ja oczywiście wyjaśnię zainteresowanym jakież to “problemy” ma użytkownik. Zapewne chodziło o rodzaj podwieszenia.

      Nasze napędy produkowane są z dwojakiego rodzaju systemem podwieszenia:
      Wypory stałe stalowe dolne (stosowane w 90 % wszystkich napędów na świecie) gdzie karabinek wpinamy w taśmę uprzęży nad barkiem, oraz wypory dolne aktywne gdzie karabinek wpinamy do wypory w kształcie poziomej litery “S”.

      Klient przy zamówieniu wskazał, że chce “dolne wypory ruchome”, uzgodniliśmy o jakie wypory chodzi i jakie systemy podwieszenia produkujemy.
      Innego systemu jak dolne aktywne wypory, oraz stale dolne nie robimy. Klient został dokładnie poinformowany, jakie wypory są dostępne. Nie chciał wypór stałych – wiec zdecydował się na dolne ruchome.

      Ja nie jestem jasnowidzem i nie potrafię czytać w myślach i nie wiem co klient miał na myśli mówiac “wypory dolne ruchome” ale wydzwaniał do mnie w środku nocy z pretensjami, że dostał inne niż zamawiał i że nie potrafi na tego rodzaju podwieszeniu latać. Wyraźnie podkreślałem, że na naszej stronie internetowej są dostępne zdjęcia systemów podwieszenia, które są produkowane w naszych napędach i inne NIE WYSTĘPUJĄ. Więc być może zabrakło tutaj zwykłego porozumienia co jest czym, raczej po stronie klienta, gdyż z jego polszczyzną było słabo. Chyba zbyt długo mieszka w Australii.

      Inna kwestia jest, że napęd wyposażony w wypory dolne aktywne wymaga pewnych umiejętności od pilota i nie bardzo nadaje się dla osób niedoświadczonych. Pretensje, które okazał klient były dla nas niezrozumiale i poprosiliśmy o reklamację na piśmie albo mailem, których to reklamacji do dzisiaj nie otrzymaliśmy.

      Następna sprawa:
      Podobno podczas transportu kosz uległ uszkodzeniu – przesyłka była ubezpieczona a klient mógł ją sprawdzić w obecności firmy spedycyjnej i wykrywszy uszkodzenie – mógł odmówić jej odbioru. Nie dokonał tego, więc trudno teraz mówić o tym, KIEDY powstało to uszkodzenie…czy podczas transportu, czy może raczej podczas użytkowania.

      Na telefony i sms w środku nocy przestałem odpowiadać – wypadało by mieć trochę przyzwoitości i rozeznania która godzina jest w którym miejscu na Ziemi… a klienta mama dostała informacje, że może kontaktować się z naszym prawnikiem, pozostajemy oczywiście cały czas w dyspozycji, jeśli klient nadal podtrzymuje swoje, naszym zdaniem bezpodstawne roszczenia.

      Obrażanie kogoś i pisane że ma jakieś “syndromy kogucika” pokazuje poziom samego piszącego i niech czytelnicy ocenią sami, kto tutaj ma prawdziwy “syndrom kogucika”.

      Pisanie, że “ktoś tu już pisał o takich taktykach firmy” też nic nie wnosi, wypadałoby przytoczyć wypowiedź i wskazać KONKRETY.

      Ja jej nie znalazłem, przynajmniej nie znalazłem żadnej, która podpisana by była inaczej niż anonimowo… a podpisy pod wypowiedziami typu “niezadowolony klient” i podobne są opłacane przez konkurencję swoim ludziom, którzy napiszą co trzeba, tylko po to, żeby zdyskredytować inną firmę.

      Anonimowe podpisy bez konkretów to zwykła zagrywka marketingowa. Nic nie wnoszą i głupotą by było brać takie wypowiedzi pod uwagę.

      Jako że nasza firma jest zainteresowana rozsądnymi i wiedzącymi czego chcą klientami, polecamy osobiście sprawdzić nasze produkty. Klientów mających inne podejście do lotnictwa, odsyłamy do wyrabiania sobie opinii na podstawie wpisów podpisanych anonimowo, na przykład “niezadowolony klient” oraz do konkurencji w nadziei, że zostaną przez nią odpowiednio potraktowani.

  • Rafi says:

    Ręce opadają..czy niektórzy uważają że wszędzie można wylewać na kogoś pomyje..to nie lista dyskusyjna !
    Krzysztofie S. chyba trochę przesadziłeś.. ;/

    Właśnie dlatego mówiłem już Leszkowi Klichowi, który jest właścicielem i administratorem tej strony by usuwał wulgarne, chamskie komentarze i docinki nie związane z tematem artykułu !!!

    Rafi

  • fxrider says:

    Ciekawostka: po ukazaniu się tego artykułu cena rzeczonego napędu na allegro skoczyła z 13600 na 15700 PLN (Kup Teraz).
    Jeden dylemat zakupowy mniej..

    • Marcin says:

      I tak wybiorę Ventora 125 – dużo tańszy.

      • Krzysztof S. says:

        Tylko się nie zdziw ze jak przestanie działać to będziesz miał problem – ja z Kołodziejkiem szrpałem się prze pół roku i staneło na prawniku – dopiero wtedy sprawa się zakończyła – Kołodziejek „to firma Kogucik nasrał spierdolił i ucikł” nie polecam a zaznaczam iż to był u niego kupiony 2 napęd – nie zachowuje sie już- myślę że to przez nędzę na rynku – nie stać go już na porządny serwis. Jak będziesz chciał to opowiem cin ze szczegułami sprawę

        • Krzysztof Kolodziejek says:

          Dlaczego miałbyś odpisywać tylko wybranym pilotom? Opisz Twój problem wszystkim, publicznie!
          Oczywiście, jeśli czegoś nie dotrzymam, nie wypełnię zobowiązań lub jeśli pilot jest niezadowolony z tego co zakupił, jak najbardziej – zwracam pieniądze. To chyba jak najlepiej o mnie świadczy. Od samego początku od kiedy produkujemy napędy zwróciłem pieniądze cztery razy i nie mam nic do ukrycia.
          Ja ze swej strony również opublikuję całą naszą korespondencję, korespondencje z prawnikiem wszystkie faktury na zakup napędów i dokumenty z napraw. Jest co czytać.
          Zwróciłeś mi napęd w stanie jakby spadł z platformy transportowej w trakcie jazdy samochodem, ale ja nie miałem z tym problemu. Żądałeś wymiany napędu na nowy, lub zwrotu pieniędzy. Ja wybrałem zwrot pieniędzy. Dostałeś 100% zgodnie z fakturą.

          Mam zatem pytanie, kto tu „nasrał sierdolił i icikł” ?

          Dlaczego mnie jeszcze publicznie obrażasz?

          Chciałbym jeszcze abyś mnie publicznie przeprosił, a przy okazji – zmień prawnika!

          • Krzysztof Szczukowski says:

            Rafi jeśli informacja to nasz wróg – to współczuje nam pilotom skazanym na niedoskonałość napędów i sprzedawców, może faktycznie powinienem usiąść i spokojnie spisać, zaznaczam subiektywnie odczucia dotyczące współpracy z Panem Kołodziejkiem. Zatem jeśli mój szybki wpis uraził kogoś więcej niż firmę” KOGUCIK” to przepraszam, jedynie do serwisu mam uwagi i zarzuty transparentne. Zresztą jak wiadomo przez bardzo długi czas chwaliłem sobie serwis, zachowanie Kołodziejka, mało tego polecałem go. Jednak pewnego dnia chyba za dużo reklamacji było i serwis uznał, że trzeba spychoterapie zrobić:
            Jak doskonale Szanowny Panie Kołodziejku Tobie jest wiadomo temat jest zakończony. Jest pomyślnie zakończony dla mnie bo faktycznie oddałeś pieniążki. Ubolewam jedynie nad tym, iż:
            1. Napęd miał wadę, to był 2 kupiony u P. Kołodziejka – zatem nie jestem złym klientem
            2. Czas naprawy i garażowe jej metody uwłaczają serwisowi (przetaczanie czegoś w głowicy na moich oczach),
            3. Niestety skoro trzeba było korzystać z prawnika to znaczy, że faktycznie ciężki to serwis,
            4. Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany dokładnie korespondencją – dysponuję do wglądu,
            5. Ilość telefonów i moich wizyt w Warszawie żeby polubownie temat zakończyć była długa ( przypominam, że dzwoniłem w pewnym momencie z telefonów pracowników bo Pan łaskawie moich nie odbierał, ironia losu polegała na tym, że jestem na startowisku obok mnie stoi człowiek który rozmawia z Panem Kołodziejkiem o cieknącej przekładni, następnie ja dzwonię i nic – nie odbiera bo ze swojego numeru dzwoniłem,
            6. Po umówieniu się z prawnikiem – czytaj ugoda – jeszcze czekałem dłuuuuuuugo na pieniążki, dopiero kolejne pismo od prawnika spowodowało zwrot,
            7. Wszystko to w sezonie czyli czas to warun – warun to latanie, pomijam brak śmigła nawet zastępczego przez 2 miesiące –kolega pożyczył mi swoje zapasowe
            8. Prawdą jest, że na kwitach wmiarę dobrze to wygląda – jednak zapomina Pan o rozmowach i dżentelmeńskim zachowaniu, które tak sobie bardzo cenie

    • Kar-ppg says:

      Właśnie szukałem tego napędu za 13,6 i niemile się rozczarowałem sprawdzając ostatnio cenę- czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć tę podwyżkę?

      • fxrider says:

        Po kontakcie z producentem dowiedziałem się, że to kwestia tylko tego, że allegro wymaga podawania ceny brutto. Netto kosztuje nadal tyle samo 😉

  • waldek L says:

    Witaj Leszku.Ciekawy napęd ale podstawowa sprawa: ciąg ? ile ma? , czy powtarzalny?,i jak pisze Rafi waga jakiej wersji, no i wrażenia oglne czyli jak „leży na plecach”, o zużyciu paliwa nie wspomnę bo pewnie jak wszystkie.
    Ciekawostka – Ec Extreme sprzedane może teraz się poprawi relacja klient producent.

  • niezadowolony klient says:

    A jak z serwisem, jego kosztami, dostępnością?
    Czy w przypadku tego modelu klient nie będzie odsyłany przez „producenta” do kowala czy ślusarza jak to kiedyś mnie odesłano?
    Czy naprawa gwarancyjna jeżeli już „producent” uzna jakimś cudem roszczenia klienta trwa krócej niż 6 tygodni jak w moim przypadku?

    Niezadowolony klient

  • Rafi says:

    Napęd wygląda ciekawie, cieszy zwłaszcza gęsty oplot kosza.
    Oglądałem ten silnik na żywo, wygląda bardzo estetycznie, to ciekawa propozycja w tym przedziale cenowym.
    Czy podany przez Ciebie Leszek ciężar (24 kg.) dotyczy napędu z silnikiem wyposażonym w wałek wyważający, sprzęgło, dodatkowe chłodzenie głowicy i tą nową szarpaczkę ?
    To istotne, bo było kilka odmian tego silnika różniących się właśnie osprzętem i związaną z tym masą.

    • Oli says:

      to waga z silnikiem w wersji „S” czyli bez chłodzenia, ze starą szarpanką i wałkiem.Wersja „C” jest o 1.4 kg cięższa, ma dodatkowe chłodzenie i szarpankę typu „dual spring” Tak wychodzi ze strony ciscomotors.com

    • nikić says:

      Kosz to akurat porażka. Za te pieniądze, to dostaniesz o wiele lepszy kosz innej firmy. Oczywiście ktoś powie -ale nie z profilem aero i tp. i td.. A ja powiem, w „D” mam ten profil rewelacja, która w praktyce niczego nie zmienia, akurat w tym koszu. Poza tym, kosz jest niestabilny a elementy łączące są słabe i kruche, wystarczy w coś lekko uderzyć i odprysk murowany. Mocowanie oplotu w tym koszu to tandeta, ten kto kupi, szybko się przekona, jak i do tego że sznurek spinający oplot szybko się przetrze w miejscach styku z rurką Konstrukcji. Ja drugi raz nie kupił bym napędu z tym koszem. Pozdrawiam

Kategorie
Wpisy archiwalne
Fotografia lotnicza

Switch to our mobile site