Logo Paramotor
Menu
Strona główna
Kilka zdjęć
Kontakt ze mną
Filmy YouTube
Licencja
E-booki



Szukaj w Internecie
Twoja wyszukiwarka
Szukaj na stronie
Licznik odwiedzin
  • 1996590Odsłon razem:
  • 194Odsłon dzisiaj:
  • 3232Odsłon w zeszłym tygodniu:
  • 6427Odsłon miesięcznie:
  • 890103Gości razem:
  • 3834Gości miesięcznie:
  • 259Gości dziennie:
  • 23 września 2010Licznone od:
Reklama


Właśnie otrzymałem od Kajana zdjęcia napędu Motoroma JR180. Nie było by w tym nic szczególnego, gdyby nie fakt, że napęd ten jest prawdopodobnie drugim lub trzecim egzemplarzem wyprodukowanym przez firmę Motoroma i pochodzi prawdopodobnie z roku 2003. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ starsze modele silników były bardzo awaryjne. Oto krótka relacja z przeglądu napędu przez Kajana. Czyli jednak te napędy latają! Przeczytajcie krótką relację Kajana..

Zakupiony został sam kompletny silnik, który został zamontowany w koszu. W pierwszym locie odpadł rezonans, którzy „przy okazji” uszkodził śmigło. Bez porządnego wydechu silnik był słaby i pilot nie mógł wystartować. Wraz z właścicielem tego napędu szkoliliśmy się u Pecia (Bogusława Pelczara). Wziąłem więc napęd do przeglądu i przerobiłem kilka rzeczy. Zmieniłem gaźnik na model Bing84, wykonałem „półrezonans” i całość zestroiłem.

Motoroma JR180 z 2003 roku!

Kolega wystartował za pierwszym razem. Waży około 85 kg i jak do tej pory nic sie nie zepsuło. Od tamtego czasu upłynęło już parę lat i nalatal około 300 godzin bez najmniejszej awarii. Na dzień dzisiejszy wykonam jedynie lepszy kosz ochronny, nowy bo ten obecny już swoje wysłużył.

Pozdrawiam

Kajan

5 komentarzy na “Motoroma z 2003 roku wciąż lata!”

  • kajan says:

    Ta Motoroma byla specjalnie przegladnieta i super ustawiona
    silnik nie wyzylowany..polrezonans” ustawiony gaznik ,zaplon
    wszystko dograne jak sie patrzy i dlatego taka zywotnosc
    Pilot tylko czyscil silnik szmatka..nic nie poprawial ani kombinowal,wiec chodzi .kajan

  • jan says:

    ja musze wam powiedziec ze ja mam motorome i lata w wypozyczalni u mnie tandem i wogule tylko paliwo do niej leje i latam ma juz ze 120 godzi w powietrzu druga lata w usa i trzecia tez i nic wiec no raz tam komus sie cos rozlecialo i sprawe rozdmuchal na necie strasznie i motoromcia miala zla opinie ale Roman kapler to facet co sie stara che to robic i ma pojecie o motorach pamietajmy on i Marszalek robili motory sto lat temu mysle ze motoroma jest i bedzie i naped wazny jest uwagi wysokich lotow amoj raket fruwa jak szalony hehehehe http://www.youtube.com/watch?v=4ezKGet08lU

    http://www.youtube.com/watch?v=QGpY5Apjq30&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=OtMs30zJoM4
    http://www.youtube.com/watch?v=xYZRRZWG_Zw

    http://www.youtube.com/watch?v=4u9p1xY7Tkg

  • Leszek Klich says:

    „Brawo,ale to chyba ewenement,bo te silniki były bardzo awaryjne,psuło się wszystko na potęgę” – to były typowe niedoróbki montażu – kiedyś. Np. źle wkręcili szpilkę i odpadła. Dlatego potem Motoromę kupił Adik (Adam Kwiatkowski) i ulepszył cały proces produkcji. Nowe Motoromy też mają wady (trzeba wymienić pasek na lepszy – oryginał pada po kilku godzinach, trzeba czasem wyregulować zapłon, gaźnik), ale ludziska latają za 1/2 ceny innych napędów! Znajdź mi napęd, który się nie psuje. Takie pierdółki to nie awarie.

  • jan says:

    check this out now po co motoroma rakiet werenc a pcha jak moster http://www.youtube.com/watch?v=4u9p1xY7Tkg

  • Rafi says:

    Brawo,ale to chyba ewenement,bo te silniki były bardzo awaryjne,psuło się wszystko na potęgę.
    Nawet najnowsze konstrukcje powinno się dobrze przeglądnąć przed pierwszym lotem,posprawdzać połączenia,śruby i wymienić pasek,bo ten co stosuje Pan Kapler wytrzymuje kilka godzin – za bardzo ślizga,wydechy w dalszym ciągu pękają..na szczęście producent szybko reaguje,serwis jest szybki i skuteczny.
    Fajny wydech zrobił Kajan,skąd on bierze te chochelki ? 😉

    Pozdrowienia

Kategorie
Wpisy archiwalne
Fotografia lotnicza

Switch to our mobile site